moving gradient dot moving gradient dot
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots

Een compleet pakket voor Grijsen park- & straatdesign

In 1989 werd het fundament gelegd voor het familiebedrijf Grijsen Park- en Straatdesign: Hennie Grijsen zet straatmeubilair uit Duitsland af op de Nederlandse markt. Het Franse merk Sineu Graff en steeds meer anderen volgen. In 1995 ontwerpt eigen ontwerper Eric Kruisselbrink de Constructo, de afvalbak die tegenwoordig niet meer weg te denken is uit het Nederlandse straatbeeld. Anno nu is Grijsen een gezichtsbepalende speler in haar inmiddels internationale markt.

Buiten bank plantenbak
On- en offline

Design, functionaliteit & gevoel

Afvalbakken, boombanken, fietsbeugels en insectenhotels, Grijsen gaat in alles wat zij doen voor een kwalitatieve en duurzame oplossing, in de standaard- en de maatwerkproducten. Dit doen zij voor zowel bestuursorganen als aannemers. Een goede invulling van de publieke ruimte zorgt voor ontspanning, energie en brengt mensen dichter bij elkaar. Het design, de functionaliteit en de plek van het park- en straatmeubilair kunnen hier een belangrijke bijdrage aan leveren.

Ook online zijn deze zaken van belang, maar kon Grijsen wel een helpende hand gebruiken. De website was met name een etalage, dat moest een sales instrument worden. Een catalogus voor klanten om snel de mogelijkheden en opties te vinden. Bovendien vonden ze belangrijk om inzicht in de klantreis online te krijgen, leadgeneratie te realiseren, de organische vindbaarheid te vergroten en online te professionaliseren. Tijd om samen dieper in te gaan op onder andere haar doelstellingen, positionering en doelgroepen. Tijd voor groei!

Van idee tot park

De klantreis onderzocht

Grijsen krijgt te maken met verschillende doelgroepen, waaronder gemeenten, aannemers en architecten. Een goede reden om per doelgroep de customer journey tot in de puntjes uit te werken. Daarom werden interviews gehouden en persona’s uitgewerkt. Samen met de positionering en doelstellingen van Grijsen biedt dit een mooi fundament om op verder te borduren. Online en offline kunnen nu op de juiste manier naar de doelgroepen gecommuniceerd worden. Dat betekent een nieuwe website, een contentstrategie en online marketing.

Grijsen livegang
Schermafbeelding 2021 10 26 om 09 10 08
Filters, wereldkaart en gemak

Handige functies en meer informatie

Met een assortiment van bijna 200 verschillende producten is gestructureerd zoeken geen overbodige luxe. Daarom is het op de website van Grijsen nu mogelijk om de producten te filteren. Op zoek naar een houten boombank zonder rugleuning? Vul het in middels de filters en vind gemakkelijk de juiste opties. Klik je vervolgens op één van de banken, dan zul je zien dat op de vernieuwde productpagina’s nu nog meer informatie gevonden kan worden over producten, waardoor de pagina’s gemakkelijker gevonden worden en klanten van Grijsen beter weten waar ze aan toe zijn.

Ook aan de projecten van Grijsen is meer aandacht gegeven. Zo kan je nu op de wereldkaart zien waar een project is uitgevoerd en staat meer informatie, onder andere over de gebruikte producten, bij de projecten. Ook hier kan nu gemakkelijk gefilterd worden.

Klanten van Grijsen genieten van verschillende extra’s op de nieuwe website via de klantenlogin, één van de technische uitdagingen binnen dit project. Deze login draait op een Headless CMS. Nadat klanten ingelogd zijn, wordt op basis van een JWT (JSON Web Token) de klantspecifieke data opgehaald. Kom je in aanmerking voor een klantenlogin, bijvoorbeeld als landschapsarchitect of beheerder, dan vind je nu een vernieuwd klantenlogin. Eenmaal ingelogd krijgen klanten toegang tot de verkoopprijzen en favoriete producten markeren zodat deze in één overzicht komen te staan. Bovendien krijg je met een klantenlogin beschikking over de 3D-modellen van Grijsen, zo kan het meubilair meegenomen worden in de 3D-tekeningen!

De juiste plek, de juiste groep & het juiste verhaal

Het resultaat

De nieuwe website van Grijsen moest de verschillende doelgroepen effectief aanspreken op zowel de bezwaren als de behoeften. Niet alleen wat betreft taal, ook in de structuur en het design. De website moest bovendien over verschillende functionaliteiten beschikken om bij de marketingstrategie aan te sluiten, denk aan leadgeneratie en visuele landingspagina’s.

Het resultaat is een stevig online fundament en een stijl die van website tot Google bedrijfsvermelding en facebookpagina is doorgevoerd. Alles past bij en werkt met elkaar. Met de inzet van SEO, SEA en campagnes kunnen Niice en Grijsen nu samen werken naar vindbaarheid, zichtbaarheid, inzicht en natuurlijk: groei.

Slider Grijsen website nieuwoverzicht
Slider Grijsen website filters
Slider Grijsen Website projecten
Slider Grijsen website Home
Een vrijblijvend advies

Even videobellen?

Heb jij ook behoefte aan een frisse blik, goede raad of nieuw begin? Neem contact met ons op, dan gaan we samen om tafel om te kijken wat we voor jou kunnen betekenen! Plan via onderstaande link een vrijblijvende afspraak in met Bas, onze strateeg, en ontvang tijdens het videobellen een passend advies. Zonder ergens aan vast te zitten!

niice online videobellen
pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.