Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.
Contentstrategie

Content is overal. Je kunt bijna wel zeggen dat er een overload is: mensen raken overspoeld met content, zowel offline als online. Ze worden dus ook selectiever in wat zij bekijken en lezen. Hoe kun jij ervoor zorgen dat die relevante mensen die jij wilt benaderen, aandacht hebben voor jouw content? Daar heb je een goede, doordachte contentstrategie voor nodig.

Het uitgangspunt van goede content, is altijd dat je waarde biedt voor de beoogde lezer. Is het relevant en help je deze persoon daadwerkelijk met zijn of haar uitdaging? Met het zenden van een platte ‘wij van WC-eend adviseren WC-eend’-boodschap, ga je dus gegarandeerd nat.

Om de juiste content voor die beoogde lezer te kunnen schrijven, is het van belang dat je precies weet wie die lezer dan is. Hoe ziet je doelgroep eruit? Voor wie schrijf je die content? Waar werkt hij of zij? In welke functie? Hoe oud zal deze persoon ongeveer zijn? Wat zijn de uitdagingen waar hij of zij tegenaan loopt? En hoe kun jij daarbij van dienst zijn? Welke bezwaren of alternatieven heeft hij of zij daarbij? Het profiel dat je hiermee schetst, is het profiel van jouw ideale klant.

Deze ideale klant maakt een complete klantreis voordat hij of zij uiteindelijk bij jou aanklopt. In iedere fase van die klantreis, ook wel de customer journey genoemd, heeft deze persoon een andere informatiebehoefte. Het is belangrijk dat je hierop inspeelt met de juiste content, via het juiste online kanaal. Met zowel het in kaart brengen van jouw doelgroep(en), het uitstippelen van de customer journey en het creëren van relevante content in de juiste fase, helpen wij je graag! Zo maximaliseren we het resultaat dat jij met je content kunt bereiken.