moving gradient dot moving gradient dot
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
sluiten
moving gradient dot moving gradient dot

Zoekmachine-adverteren (SEA)

Wil jij direct bovenaan de zoekresultaten van Google of Bing staan? Dat kan! Door zoekmachine advertenties in te zetten komt jouw website of -shop tussen de topposities te staan en zal het websiteverkeer een flinke boost krijgen. Klaar om die gewenste resultaten te behalen?

Niice brandshoot 7

Dé reden dat je zoekmachine adverteren zo snel mogelijk in wil zetten

Zoekmachine adverteren, ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd, is het betaald adverteren in zoekmachines als Google en Bing. Door te investeren in zoekmachine advertenties kom je boven de organische (gratis) resultaten in de zoekmachines te staan. Het grote voordeel hiervan is dat je direct zichtbaar bent, boven de organische resultaten. Hiermee wordt de kans op klikken richting jouw website aanzienlijk vergroot!

Binnen het zoekmachine adverteren bestaan verschillende mogelijkheden om jouw doelgroep zo goed mogelijk te bereiken. Verreweg de grootste zoekmachine in Nederland (en Europa) is Google. Deze zoekmachine bezit in Nederland een marktaandeel van maarliefst 95,5% en in Europa zo’n 92%. In Nederland volgt de zoekmachine Bing op een tweede plaats met 3,3% aandeel.

Jouw Google Ads specialist

Zoekmachine adverteren binnen Google

In Google is het mogelijk om te adverteren via de tool Google Ads. Je kunt hier adverteren via 4 disciplines, namelijk:

Tot slot is er onlangs nog een nieuw campagnetype geïntroduceerd, namelijk de Max Performance Campaign. Dit kan gezien worden als een “all-in-one-campaign” waarin alle 4 de disciplines van Google Ads terugkomen. Hieronder vind je uitleg en informatie over de verschillende disciplines.

pijltje-links-witCreated with Sketch.
pijltje-rechts-witCreated with Sketch.

Max Performance Campaign

Google Ads heeft sinds kort een nieuw campagnetype, namelijk de Max Performance Campaign. De prestaties van deze “all-in-one-campaign” zijn veelbelovend! Hieronder vind je alle informatie die je moet weten over de Max Performance Campaign.

Niice Digital Marketing 00823 min

Google Ads Search

Het meest voorkomende advertentiemogelijkheid via Google Ads betreft Search. Dit is het adverteren met tekstadvertenties, waarmee je boven de organische resultaten in Google weergegeven kan worden.

Via Google Ads Search is het mogelijk om te adverteren op bepaalde zoekwoorden die relevant zijn voor jouw campagne. Wil je weten hoe dit in z’n werk gaat? Lees dan hier meer over Google Ads Search.

SEA

Google Ads Shopping

De volgende interessante discipline binnen Google Ads betreft Google Shopping. Het grote verschil met Search is dat er bij Shopping-advertenties een product afbeelding wordt getoond. Een Shopping-advertentie bestaat uit een afbeelding, prijs, titel, beschrijving en eventuele review sterren. Het grote voordeel met Shopping-advertenties is dat de potentiële koper het product al ziet, alvorens men doorklikt naar de webshop. Dit vergroot de kans op een aankoop. Meer weten over Google Shopping?

SEA

Google Ads Display

Als vierde is het mogelijk om binnen Google Ads te adverteren middels Display banners. Via deze weg is het mogelijk om je bedrijf te promoten wanneer mensen online browsen, YouTube-video’s bekijken, Gmail checken of mobiele apparaten en apps gebruiken. Je banners zullen getoond worden in het Google Display Netwerk, dat wereldwijd meer dan 90% van alle internetgebruikers bereikt.

SEA 1

Google Ads Video

Het is met Google Ads ook mogelijk om te adverteren met video's. Met videocampagnes kun je je doelgroep bereiken en aanspreken op Youtube en via Google-videopartners. Via Youtube worden deze advertentievideo's afgespeeld voorafgaand, tussendoor of na video's. Een interessante en mooie aanvulling op de andere Google Ads mogelijkheden!

DGD03881
Een volledige dekking

Adverteren via Bing Ads

Naast Google is het mogelijk om te adverteren via Bing. Zoals aangegeven is het bereik via deze zoekmachine aanzienlijk minder dan via Google. Toch kan het interessant zijn om hier ook zichtbaar te zijn. Er is namelijk minder concurrentie binnen Bing Adverteren en je krijgt natuurlijk een volledige dekking binnen het zoekmachine adverteren van Nederland! Net zoals bij Google is het via Bing mogelijk om te adverteren met tekstadvertenties (Search) en Shopping-advertenties. Meer lezen over Bing Ads? Klik op de knop hieronder.

De voordelen van zoekmachine adverteren op een rij

  1. Direct bovenaan zichtbaar in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google of Bing, waarmee de kans op klikken naar jouw website aanzienlijk toeneemt.
  2. Door SEA toe te passen ben je naast de organische zoekresultaten ook zichtbaar in de betaalde zoekresultaten. Dit betekent dat je twee keer zichtbaar bent in de zoekresultaten en daarmee de kans op klikken richting jouw website verder vergroot.

  3. Bepaal op welke zoekwoorden jij zichtbaar wilt zijn in de betaalde zoekresultaten. Wil je bijvoorbeeld een bepaalde productcategorie promoten, dan kun je hier specifiek op adverteren. Daarbij kun je irrelevante zoekwoorden uitsluiten waar je niet op gevonden wilt worden. Zodoende haal je zo relevant mogelijk verkeer naar de website.

  4. Je bereikt jouw specifieke doelgroep doordat je in elke campagne de locatie, tijden, apparaten en allerlei andere aspecten in kan stellen.

  5. Je bepaalt zelf wat je betaalt. Bij elke campagne kan je namelijk een maximum dagbudget instellen, waarmee je de uitgaven beheerst.

  6. Inzicht in resultaten. Campagnes via zoekmachine adverteren zijn goed te meten, waardoor jij kunt sturen op resultaat en zodoende nog betere resultaten kunt behalen.

Jouw Bing of Adwords campagne uitbesteden aan Niice?

Jouw campagnes uitbesteden doe je natuurlijk niet zomaar aan iedereen. Gelukkig hebben wij een portfolio dat voor zichzelf spreekt! Bekijk hier waarom wij jouw SEA specialist zijn:

  • Niice Digital Marketing is officieel Google Ads Partner;
  • Niice beheert een Google Ads manager-account met meer dan 25 advertentieaccounts;
  • Niice heeft mooie Google Ads resultaten geboekt;
  • Niice heeft nog meer mooie resultaten geboekt in Google Ads.

Als gecertificeerd Google Partner kennen wij alle ins & outs en de handige trucjes van het adverteren op Google. Wil je effectief aan de slag gaan met zoekmachine-adverteren en met je budget maximaal resultaat bereiken? Neem vrijblijvend contact op!

SEA Bas
pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.