Bereik je ideale klant op het juiste moment met leadgeneratie
Wil je graag dat jouw website leads genereert? Dat het meer contactgegevens van mensen oplevert die relevant zijn voor jou en waar je daadwerkelijk iets mee kunt? Het kan! Maar wij mensen laten gewoonlijk niet zomaar hun gegevens achter, ook niet op een website. Daar willen we iets voor terug! Lees hier hoe jij jouw bezoekers toch zo ver krijgt.
Voor wie schrijf jij je content?
De eerste stap wanneer je aan de gang gaat met leadgeneratie is het strak zetten van jouw ideale klant. Wie is je doelgroep? Waar werken deze mensen en welke functie hebben ze? Tegen welke uitdagingen lopen zij aan en hoe kun jij hierbij helpen? Kortom: op wie ga jij jouw uitingen richten?
Op basis van al deze en andere relevante vragen kun jij een profiel opstellen van je ideale klant. Met dit profiel in het achterhoofd kun je gaan schrijven. Aan deze persoon denkend ga jij oplossingen bieden.
Want bied jij relevante content aan jouw doelgroep aan? Denk bijvoorbeeld aan een e-book, een korting, tips of handleidingen. Dan laten je bezoekers veel eerder hun gegevens achter in ruil hiervoor. En dat wil je!
Benader zelf je ideale klant met ABM campagnes!
Nu wil je jouw ideale klant op het goede moment benaderen. Met de juiste content. Werk je in een B2B branche? Dan is een ABM campagne interessant. ABM staat voor Account Based Marketing. Marketing voor een geselecteerde lijst met bedrijven. In de praktijk betekent het dat je in beeld komt bij deze bedrijven. Niet elke keer met hetzelfde bericht, maar met afwisselende boodschappen die - als het goed is - de ontvanger nieuwsgierig maken.
Die effectieve leadgenerator mag niet ontbreken!
Zowel in de B2B als in de B2C geef je met een effectieve leadgenerator iets waardevols aan de ontvanger. Iets waarvoor ze bereid zijn gegevens achter te laten. Of dat nu een whitepaper, keuze-hulp, vrijblijvend advies, demo of andere ‘beloning’ is. Hiermee ga je echt leads genereren. Hoe rijker jouw website is aan relevante content, interessante blogs en aantrekkelijke downloads, hoe meer leads je zult genereren!
Klaar om met leadgeneratie aan de slag te gaan, maar niet helemaal zeker van je aanpak? Of heb je vragen? Wij gaan graag met je om tafel! Laat het ons vrijblijvend weten met een berichtje, dan kijken we samen wat we voor je kunnen doen.