Zet SEO in voor de organische vindbaarheid van jouw website of webshop in Google
Zoekmachines, zoals Google en Bing, beoordelen elke seconde miljoenen websites om ze vervolgens in een bepaalde rangorde te serveren in de zoekresultaten. Maar hoe kan het dat die ene lelijke website van de concurrent wel hoog rankt en jouw eigen website niet eens terug te vinden is tussen de eerste 100 zoekresultaten bij het belangrijkste zoekwoord in de branche? Dat antwoord vind je hier!
Search Engine Optimization en wat dat nu eigenlijk betekent
SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Bij deze vorm van marketing draait het om het innemen van zo hoog mogelijke posities in zoekmachines, zoals Google en Bing. Om dit te realiseren, moet je continu jouw website optimaliseren naar de richtlijnen van de zoekmachines.
“Zoekmachines willen de gebruikers, de zoekers, de beste gebruikerservaring geven, en daarom ranken alleen de meest relevante websites hoog in de zoekresultaten.”
Drie redenen waarom jij vandaag nog moet beginnen met SEO
Zoekmachine optimalisatie is iets van de lange adem. Als je vandaag een advertentie in Google lanceert, dan kun je vandaag al direct een offerte aanvraag of een verkoop behalen. Zo snel gaat het helaas niet als je een SEO-geoptimaliseerde pagina lanceert. Het duurt vaak maanden voordat verbeterde resultaten gaat merken uit het organische verkeer. Maar waarom is het werken aan organische vindbaarheid waardevol?
Dat heeft drie redenen:
- Een klik op jouw organische zoekresultaat kost geen geld (in tegenstelling tot Google Ads of Bing Ads);
- Het is een duurzame marketing tactiek die toekomstig bestendig is. Je verliest niet direct verkeer wanneer je stopt met investeren;
- Je website wordt vindbaar bij longtail zoekwoorden, wat een veel grotere vindbaarheid veroorzaakt waar jij geen weet van hebt;
Oke, interessant, maar hoe? Hoe zet jij SEO succesvol in? Het draait allemaal om relevantie. Wanneer jij niet relevant bent in de ogen van Google voor de zoekopdracht die wordt uitgevoerd door een zoeker, dan zul jij niet hoog ranken in de zoekresultaten.
Ben jij relevant?
Dan maak jij kans op een goede vindbaarheid in Google en Bing
Ja, natuurlijk ben jij relevant, maar ben je dat ook in de ogen van zoekmachines? Is het antwoord nee, dan heb je een probleem. Dat betekent namelijk dat je niet hoog gaat scoren in de zoekresultaten. Gelukkig kun je daar wat aan doen! Grofweg zijn er drie punten waar jouw website aan moet voldoen om relevant te zijn (en blijven!): goede content, goede techniek, en je reputatie.
Hoe helpen onze SEO specialisten jouw website of webshop beter vindbaar te maken?
Ons marketing team heeft een aantal SEO specialisten die bepalen hoe jij beter vindbaar wordt in de zoekresultaten en daar ook daadwerkelijk samen aan werken.
Hoe ziet een gemiddeld SEO traject eruit?
SEO Scan: Wij onderzoeken hoe op dit moment de organische prestaties zijn. Hierbij beoordelen wij het zoekverkeer dat de website bezoekt en de technische prestaties.
Zoekwoordonderzoek: Samen bepalen wij welke zoekwoorden worden gebruikt door potentiële klanten en hoe goed jouw website daarop al vindbaar is.
Content Plan: Op basis van de SEO Scan en het Zoekwoordonderzoek bepalen wij wat de beste kansen zijn om aan het verbeteren van de vindbaarheid te werken.
Structurele Aanpak: Maandelijks pakken wij samen met jou deze kansen op en werken wij structureel en continu aan het hoger laten ranken van jouw website.
Klinkt goed toch? Wil jij jouw website of webshop beter laten ranken in de zoekresultaten van Google of Bing? Vraag naar de mogelijkheden om SEO bij ons uit te besteden of ontdek onze andere online marketing diensten!