Herstructurering Ecare voor online groei!
Van heisessie tot vier gloednieuwe websites en hernieuwde motivatie voor Ecare!
Slimme oplossingen voor goede zorg
Ecare
Zorgorganisaties ontzorgen en inspireren zodat zij de beste zorg kunnen verlenen; Ecare doet het. Met een combinatie van nieuwsgierigheid, lef en Twentse nuchterheid loopt Ecare voorop in een snel veranderende zorgwereld. Met slimme tools en services zorgt Ecare dat zorgorganisaties probleemloos en efficiënt kunnen samenwerken en zorg kunnen verlenen in een snel veranderende wereld. Maar om goed voor anderen te kunnen zorgen, moet je eerst voor jezelf zorgen. Gelukkig konden wij daarbij helpen.
Een nieuwe strategie en herstructureren
De uitdaging
Ecare kwam bij ons met de vraag hoe zij structuur aan konden brengen in de verschillende diensten die zij bieden. De wens was om teams te vormen met een duidelijke taakverdeling, en om deze medewerkers fysiek samen te brengen. In hetzelfde gebouw dus. Wij planden een heisessie in om samen met Ecare tot een antwoord op hun vragen te komen. Bekijk vooral de video boven aan deze pagina om een echte sfeerimpressie te krijgen!
De belangrijkste doelen van de heisessie waren om een strategie voor Ecare en Plein uit te denken, genoeg input te hebben voor een actieplan en roadmap voor de nieuwe websites, en om de online marketing medewerkers weer geïnspireerd te krijgen. Maar hoe gaat zo'n heisessie dan in zijn werk?
Twee dagen vergaderen
De heisessie
Maandag 17 februari, half 9: het begin van de heisessie.
De ochtend van de eerste dag van de heisessie stond in het teken van de aanwezige collega’s: wat is hun positie, wat zijn hun doelen en wat zijn hun ideeën? Hiervoor werd de ochtend in twee delen verdeeld. Allereerst werd met behulp van associatiekaarten gekeken wat ieders rol binnen Ecare is. De rest van de ochtend lag de focus op pluspunten en verbeterpunten van de aanwezigen. Alle input van de ochtend werd vastgelegd om later op terug te kunnen kijken.
De middag stond in het teken van de strategie voor Ecare: wat zijn de doelstellingen voor dit jaar, wat moet de structuur worden en wat zijn de benodigdheden? Hier werd ook input verzameld voor de roadmap en het actieplan. De eerste dag van de heisessie werd gezellig afgesloten met een kookworkshop om de volgende dag weer met goede zin te kunnen beginnen!
Dinsdag 18 februari, half 9: Dag twee.
De ochtend van de tweede dag stond in het teken van Puur. voor de zorg en in de middag werd gekeken naar de toekomst van de marketingteams: hoe stelt iedereen zich het beste team voor en wat zou zijn of haar rol daarbinnen zijn? Ook dit werd gedaan aan de hand van associatiekaarten: één afbeelding die het beste het team symboliseert voor het komende jaar en één afbeelding die het beste zijn of haar rol daarbinnen laat zien.
De heisessie werd afgesloten door een samenvatting te geven van de informatie die naar boven was gekomen tijdens de heisessie. Tijd voor ons om aan de slag te gaan met de websites en marketing van Ecare!
Vier websites en hernieuwde inzet van Online Marketing
Het Resultaat
Op basis van de heisessie hebben wij een plan gemaakt om het marketingteam samen te voegen en de websites en hun structuur aan te passen. Alle domeinen werden hierbij overhoop gehaald. Wat eerst op de website van Ecare stond, staat nu op de website van Puur. voor de zorg. Voor Ecare is een nieuwe website gemaakt en Plein en Shared Services zijn verhuisd naar een nieuwe domeinnaam bij livegang. Het was belangrijk om bij deze herstructurering niks van het organisch verkeer te verliezen. Een goed redirect plan en het verhuizen van domeinen waren dan ook cruciaal. Maar het resultaat mag er zijn: Vier nieuwe websites!
De websites zijn stuk voor stuk gekoppeld aan Hubspot om de focus te kunnen leggen op leadgeneratie en sales en worden beheerd vanuit één Craft installatie (Multisite). Dit zorgt ervoor dat Ecare alles binnen hetzelfde systeem kan beheren en eenvoudig evenementen op meerdere sites kan tonen. Daarnaast zijn alle vier de websites headless om ze zo snel mogelijk te maken.
Structurele groei
Online marketing
Naast de websites zijn we direct begonnen met de inzet van online marketing voor (de diensten van) Ecare. Maandelijks werken we samen aan de online groei, waarbij Niice de lead neemt en structuur biedt aan het marketingteam van Ecare. Veel samenwerken dus, en veel advieswerk. Hierdoor hebben we het afgelopen half jaar al diverse campagnes kunnen draaien om evenementen als webinars en online workshops aan te kondigen en vacatures te vullen.
Samen kom je verder
Wij helpen je groeien
En dat allemaal, van heisessie tot vier gerealiseerde websites, in een half jaar tijd! Wil jij ook samen groeien of nadenken over de mogelijkheden? Neem contact met ons op of bel met Bas, dan plannen we direct een afspraak in om jou, je bedrijf en je kansen te leren kennen.