69% meer online afspraken voor AMI Kappers
Online je afspraak maken. Het is de normaalste zaak van de wereld geworden. Je reserveert online bij je favoriete restaurant, je vraagt je APK online bij je garage aan en het werkt niets anders bij je kapsalon. Maar hoe zorg je ervoor dat je het aantal afspraken maximaliseert?
En als je AMI Kappers bent, met meer dan 100 vestigingen in Nederland, hoe zorg je er dan voor dat je zo veel waarde biedt dat jouw doelgroep direct overgaat tot het maken van die afspraak bij de lokale salon? Dat is een uitdaging waar Niice geknipt voor is! Samen met AMI Kappers realiseerden we een stijging van 69% in het aantal online afspraken. “Hoe dan!?” Dat lees je in deze case.
Het perfecte plaatje
Hoe maken we content persoonlijk en groei meetbaar?
AMI Kappers had niet enkel als doel het aantal afspraken te maximaliseren. Het is voor hen ook belangrijk om persoonlijke aandacht te hebben voor de doelgroep. En dat is lastig, want de doelgroep is groot: mannen en vrouwen van alle leeftijden gaan naar de kapper. Hoe spreek je met de juiste content de juiste persoon aan? Hoe geef je die persoon de tips en adviezen die bij hem of haar passen? Naast het personaliseren van de content, was het voor AMI Kappers belangrijk inzicht te krijgen in resultaten en groei meetbaar te maken. En als het marketingteam van AMI Kappers hiervan kan leren en op een efficiënte manier nog meer resultaat kan behalen, dan is dat natuurlijk het perfecte plaatje.
Digitale strategie
Eerst bouwen aan het fundament
Al deze doelen zijn gezamenlijk besproken en opgenomen in de nieuwe digitale strategie. Het fundament om op te bouwen. Samen met AMI Kappers analyseerden we de klantreizen van de doelgroepen en de conversiemogelijkheden in de verschillende fases van deze reizen. Door dit beter meetbaar te maken, weten we welk effect verschillende campagnes en werkzaamheden hebben. Zo zien we welke bronnen zorgen voor conversies en welke bronnen en soorten content geschikt zijn voor welke fase in de klantreis.
Nu in de praktijk
Aan de slag!
Tijd om de strategie om te zetten naar de praktijk. We richtten Google Ads opnieuw in – op een professionele en strategische manier – en hebben dit overgedragen aan het team van AMI Kappers. Daarnaast maakten we structureel gepersonaliseerde advertenties op Facebook en Instagram. Met een combinatie van een persoonlijke aanpak, herkenbare content en periodieke campagnes, richtten we ons op de diverse doelgroepen. Op regelmatige basis kwamen we bij elkaar om de voortgang te bespreken en zaken af te stemmen. We hielden de online trends en ontwikkelingen in de gaten, zodat we hier samen met het marketingteam van AMI Kappers op in konden spelen. Als digitaal verlengstuk van AMI Kappers, werkten we nauw samen met dit team en stuurden we hen aan voor optimaal resultaat.
Wat dat oplevert? De cijfers liegen er niet om.
Een stapje verder met Datatrics
De resultaten van vorig jaar waren al mooi, maar waarom zouden we daar stoppen? Samen met AMI Kappers onderzoeken we de mogelijkheden van Datatrics. Met Datatrics bouwen we betere klantprofielen op, gebaseerd op data uit diverse (online) bronnen. Denk aan de database van AMI Kappers zelf, maar ook bronnen zoals de website en social media. Met Datatrics brengen we de customer journey, en de touchpoints per fase, beter in kaart en zorgen we met behulp van online personalisatie voor een nog beter conversieratio.
Wij helpen je online groeien
Wat zijn jouw doelstellingen
Wat zijn precies jouw online doelstellingen en hoe kun je deze realiseren? Benieuwd of deze online groei ook voor jou weggelegd is? Wij gaan er graag met je over in gesprek! Neem contact met ons op of bel met Bas, dan plannen we direct een afspraak in om jou, je bedrijf en je kansen te leren kennen.