Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.
Gebruik social media advertising om nieuwe potentiele klanten te bereiken

Wil jij een nieuw product lanceren? Organiseer jij binnenkort een te gek (online) evenement? Of wil jij de naamsbekendheid van jouw bedrijf vergroten onder je doelgroep? Dan mag social advertising niet ontbreken in jouw marketing funnel!

Dit is waarom je social advertising niet wilt vergeten in jouw marketing strategie

Social media kanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn worden steeds belangrijkere kanalen voor je bedrijf. Dit geldt natuurlijk voor het organisch delen van het laatste nieuws rondom jouw bedrijf, toffe projecten en andere leuke feitjes. Toch blijft het daar niet bij.

Met social media advertising kun je heel goed potentiële nieuwe klanten bereiken Dit geldt voor zowel de B2B als de B2C markt. Met zoveel kanalen en mogelijkheden kan het maken van een keuze lastig zijn. Daarom adviseren en helpen wij je hier graag bij!

Facebook ads 1 1

Target op leeftijd, locatie of interesses met Facebook Ads

Facebook is nog steeds één van de grootste social media kanalen van dit moment. Zelfs nu andere kanalen steeds populairder worden. Dat betekent dat een heel groot deel van jouw doelgroep nog steeds op dit kanaal te vinden is. Handig, want je kunt met Facebook Ads door gebruik te maken van allerlei campagne types onder de aandacht komen van jouw doelgroep:

  • Ga jij voor een te gekke video of animatie

  • Een carrousel met het nieuwe aanbod van jouw webshop

  • Of wil jij jouw websitebezoekers juist dynamische advertenties laten zien

Facebook Ads biedt ontzettend veel targetingopties. Zo kun je jouw doelgroep targeten op interesses, leeftijd en geografie. Ook kun je look-a-like doelgroepen aanmaken op basis van bijvoorbeeld de website bezoekers van jouw website!

Zeg alles met een beeld met Instagram Ads

Instagram is de afgelopen jaren van enkel een jongerenplatform uitgegroeid tot een platform voor alle leeftijden. Al hebben de jongeren nog steeds de overhand , je vindt nu een zeer diverse groep mensen op dit kanaal. De targeting opties voor jouw advertising op Instagram zijn gelijk aan de mogelijkheden van Facebook Ads.

Een belangrijk verschil met Facebook is dat Instagram zich voornamelijk focust op beelden. Dit terwijl op Facebook het verhaal vaak een belangrijke rol speelt. Wil je dus gaan adverteren op Instagram, zorg er dan altijd voor dat de banners van jouw campagnes er gelikt uit zien.

Diverse story's tonen aan jouw potentiële klanten of juist jouw producten aanbieden via een shopping campagne op Instagram? Dan is Instagram advertising het kanaal waar je je op moet focussen. Meer weten over de mogelijkheden van Instagram Advertising?

Nick Facebook advertising 1
Linked In advertising

Focus op de zakelijke markt met LinkedIn Ads

Instagram en Facebook advertising zijn met name uiterst geschikt voor Retargeting campagnes en bedrijven die zich focussen op consumenten. Focus jij je met je bedrijf juist op de zakelijk markt (B2B)? Dan is LinkedIn advertising het kanaal waar jij je met je bedrijf op moet focussen!

LinkedIn heeft de laatste jaren steeds meer functionaliteiten toegevoegd aan haar platform. Heb jij jouw doelgroep al helemaal in kaart en weet jij welke bedrijven je wilt benaderen? Dan kun je eenvoudig deze bedrijven inladen in LinkedIn Ads. Deze targeting kun je vervolgens uitbreiden met geschikte functies binnen deze bedrijven, zodat jij met je campagnes precies de juiste mensen bereikt met de juiste boodschap.

Je kunt uiteraard ook een bredere targeting instellen. Denk aan targeting op basis van functies, bedrijfsgrootte, ervaring en interesses. Zelf adverteren op LinkedIn? Lees dan onze blog. Meer weten over deze vorm van advertising?

Geef gebruikers inspiratie met jouw Pinterest Ads

Pinterest heeft zich door de jaren heen ontwikkeld tot hét inspiratieplatform onder de social media. Het platform dient als inspiratie voor toekomstige aankopen, als plek om alternatieven te vergelijken of juist om alternatieven te zoeken.

Wanneer je gaat adverteren is het altijd van belang om de doelstelling duidelijk te hebben. Dit is voor Pinterest Advertising niet anders. De targeting opties in Pinterest bestaan uit een aantal onderdelen; je kunt bijvoorbeeld targeten op basis van geografie, leeftijd en interesses van de doelgroep.

Wil jij de best presterende pins gaan promoten onder jouw potentiële doelgroep of wil je het aanbod van jouw webshop met nieuwe pins bij een breder publiek onder de aandacht brengen? Dan is Pinterest Advertising ideaal voor jouw bedrijf!

Belgische markt betreden

Starten met Social media advertising?

Wil je zelf aan de slag met Social media advertising? Twijfel dan niet om contact met ons op te nemen zodat wij jouw vragen kunnen beantwoorden. Laat je Social media advertising liever over aan een specialist? Laat het ons weten, wij nemen dit je graag uit handen!