Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.
Social media advertising

Jouw socialmedia-kanalen zijn natuurlijk heel belangrijk voor je organische (dus onbetaalde) vindbaarheid. Bovendien zijn dat de ideale platforms waarop je de interactie kunt aangaan met je (potentiële) klanten. Maar je kunt social media ook handig gebruiken om met behulp van advertenties een specifieke nieuwe doelgroep, die jij organisch nog niet bereikt, aan te boren. Mensen die jou nog niet volgen, maar voor wie jouw content en aanbod misschien wel interessant kunnen zijn! Bied je met deze advertentie(s) content aan die ook echt waardevol is, dan zal ook je volgersaantal groeien.

Eerst denken, dan doen

Door in het wilde weg te adverteren op allerlei socialmedia-kanalen, kun je ook gruwelijk mis schieten. Dan kun je net zo goed direct je geld in de versnipperaar duwen. Denk goed na over wie je wilt bereiken. Voor wie is jouw content, kennis en aanbod interessant? Wie kun jij helpen? En wat zijn de uitdagingen van deze potentiële klanten? Waar zijn zij te vinden en wat is hun online gedrag? Zijn ze visueel ingesteld, of houden ze van teksten? Op welke content zitten zij echt te wachten?

Heb je dit allemaal in kaart gebracht, dan pas kun je bepalen op welke socialmedia-kanalen, zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat of YouTube, je gaat adverteren. En dan kun je ook pas aan de slag met het creëren van waardevolle content voor de doelgroep in de juiste vorm (video, afbeelding, tekst). Daarnaast is de selectie van je doelgroep erg belangrijk. Deze kun je op de meeste socialmedia-kanalen voor je advertenties tot op detail specificeren. Uiteindelijk worden de kosten van je socialmedia-advertenties bepaald door de relevantie en waarde van je content voor de doelgroep die jij ingesteld hebt. Vinden ze het niet boeiend? Dan betaal je meer per vertoning of klik.

Laat dat hele spel van waardevolle content, doelgroepbepaling, het creëren van een aantrekkelijke advertentie, budget-optimalisatie en het (A/B-)testen van advertenties nou precies zijn waar wij de expertise voor in huis hebben. Dus schroom niet contact op te nemen om de mogelijkheden voor jouw bedrijf te bespreken.