80 nieuwe werknemers dankzij wervingscampagne
80 nieuwe werknemers in een half jaar. Bereiken, uitnodigen en aannemen mits ze natuurlijk geschikt zijn. Een flinke doelstelling van 247TailorSteel. Een mooie uitdaging voor ons! Met een sterk concept, een bundeling van onze krachten en de inzet van verschillende online en offline middelen is de doelstelling behaald. En meer!
Lees alles over onze wervingscampagne voor 247TailorSteel en ontdek hoe wij samen met hen deze doelstelling (ruim) gehaald hebben.
Wie is 247TailorSteel en wat doen zij?
247Tailorsteel is sinds 2007 actief in de plaatstaalbewerkende industrie. Met een laag energieverbruik, een vermindering in afvalmateriaal en een ultramoderne fabriek doen zij het nét even anders dan andere lasersnijfabrikanten.
Met gebruik van hun eigen ontwikkelde Sophia-software zetten zij 24 uur per dag, 7 dagen in de week, tal van machines in, om duizenden klanten te bedienen met op maat gesneden metalen platen, buizen en kantdelen. Anno 2022 doen zij dit vanuit drie vestigingen, in Oyten (DE), Hilden (DE), Varsseveld (NL) en binnenkort ook vanuit Oud Gastel (NL).
Een wervingscampagne om de grote groei te ondersteunen
247TailorSteel is een bedrijf met veel ambitie. Ambitie om de beste te zijn in wat ze doen, ambitie om het anders te doen en ambitie om te groeien. Steeds groter groeien, steeds meer vestigingen openen en dus ook steeds meer werknemers nodig.
Dat leidde in tot de behoefte om in korte tijd een grote groep mensen aan te nemen. 80 nieuwe werknemers om precies te zijn, in een half jaar tijd.
Via de traditionele kanalen gaat dat niet snel genoeg. Dus 247TailorSteel sloeg een andere weg in, samen met ons!
Behind the scenes
Het concept:
"Kom écht lekker werken!”
“Kom écht lekker werken bij 247TailorSteel.” Dat is de tagline die wij samen met 247TailorSteel centraal hebben gesteld in deze campagne. Maar dat concept ontstond niet zomaar. Nee, we zijn eerst diep gedoken in waarom iemand dan bij 247TailorSteel moet komen werken. Wat zijn die unieke voordelen van deze werkgever?
Door eerst tot de bodem te komen kunnen wij later een sterkere campagne neerzetten. Een onderscheidende wervingscampagne, anders dan andere bedrijven die soortgelijke vacatures openen.
Bij 247TailorSteel kan in principe iedereen komen werken. Een technische achtergrond is niet nodig, alleen interesse en ambitie. Met de 247TailorSteel Academy wordt iedereen klaargestoomd voor de werkvloer. Waarop je lekker aan het werk kan in een drie- of vijfploegendienst, met goede arbeidsvoorwaarden en natuurlijk het gezellige Grand Café. Precies op dat idee, dat lekkere werken, hebben we onze verdere communicatie gebouwd. En dat hebben we integraal aangepakt. Eén sterk, consistent verhaal via elk middel, overal.
Ook voor de Duitse vestigingen hebben we een wervingscampagne opgezet. Hetzelfde idee, maar een net iets andere tagline die beter aansluit bij de Duitse doelgroep: “Arbeite bereits heute in der Zukunft.” Werk vandaag al in de toekomst, dus. Wat slaat op de innovatieve werkomgeving van 247TailorSteel.
Van LinkedIn tot Google Ads en van video's tot flyers
Alles uit de kast in deze integrale aanpak
We hebben scripts geschreven, video’s geschoten en foto’s gemaakt. We hebben campagnes opgezet en landingspagina’s en mails geschreven. We hebben flyers, banners, posters en beeldmerken ontworpen. Tja, als je nieuwe werknemers wilt aannemen, dan moet je het ook echt integraal aanpakken ;)!
Allemaal met dat wat 247TailorSteel bijzonder maakt centraal. Alles rondom het centrale concept hebben we naar buiten gebracht via verschillende kanalen, on- en offline. Bekijk onderaan deze case hoe dat eruit ziet!
Is de doelstelling behaald?
Aan het eind van het halve jaar was het moment van waarheid daar; zijn de doelstellingen behaald? Gelukkig kunnen we hier volmondig met ‘ja’ op antwoorden. Voor Nederland én voor Duitsland.
Maar de ambities blijven groeien en de vraag naar werknemers dus ook. Daarom werken we nu voor 247TailorSteel aan een Werken-Bij website. Ook binnen hetzelfde concept, in hetzelfde jasje gegoten. Met die website zijn we in staat de campagnes volledig meetbaar te maken en te zien uit welke campagnes de sollicitanten komen. Voor 247TailorSteel een kans om nog beter te focussen op de kanalen en berichten die het meest effect hebben. Handig, met het aantal nieuwe vestigingen dat zij in het verschiet hebben!