hamburger menu
dot zwarte bel

Elke euro effectief ingezet voor een maximaal rendement. 

Facebook adverteren,
met effect.

De sleutel tot succes bij iedere Facebook campagne is een strategie. Gewoon een Facebook advertentie aanzetten heeft vaak niet het gewenste effect. Met een waterdichte strategie, kunnen we heel doelgericht aan de slag! 

Wat is je doel?

Adverteren doe je altijd met een doel. Vaak is het een combinatie van verschillende doelen. Doelstellingen kunnen bijvoorbeeld zijn: 

  • Naamsbekendheid opbouwen;
  • Relevant verkeer naar je website halen;
  • Leadinformatie zoals e-mailadressen verzamelen;
  • Websitebezoekers benaderen om alsnog een aankoop te doen;
  • Jouw doelgroep binden of inspireren;
  • Aantal Facebook-volgers uitbreiden;
  • Je doelgroep naar je winkel krijgen;
  • Verkopen via de webshop.

Het zijn nog maar enkele voorbeelden. Samen met jou bepalen we welke doelen jij hebt met het adverteren in Facebook. Voornamelijk voor het actief benaderen van je doelgroep en het opnieuw benaderen van je websitebezoekers is Facebook een heel krachtig medium. 

Schermafbeelding-2017-07-28-om-10.25.54.png#asset:1096


Doelgroepen aanmaken

Aan de hand van de doelen die jij hebt, bepalen we welke doelgroepen hierbij horen. En dat is waar de kracht van Facebook ligt. Je kunt namelijk heel specifiek segmenteren op basis van bijvoorbeeld leeftijd, geslacht, locaties, tijdstippen of interesses. De mogelijkheden zijn hierin enorm. Jouw budget wordt dus altijd effectief ingezet. In Facebook kunnen we bijvoorbeeld de volgende doelgroepen aanmaken: 

  • Jouw e-mailbestand inladen in Facebook;
  • Een vergelijkbare doelgroep op basis van jouw klantenbestand;
  • Mensen met interesse in jouw branche, product of dienst;
  • Websitebezoekers in een geselecteerde periode;
  • Bezoekers van een specifieke pagina op jouw website;
  • Vrienden van je Facebook-likers;
  • Een doelgroep op basis van de geselecteerde locatie i.c.m. demografische gegevens.

meetbaar maken

Nu we je doelen en doelgroepen hebben bepaald, willen we er zeker van zijn dat jouw Facebook campagne succesvol wordt. De enige manier om dit te bepalen, is door jouw Facebook advertenties volledig meetbaar te maken. Door het plaatsen van de Facebook Pixel, krijgen we inzicht in de belangrijke acties die je doelgroep uitvoert. Aan het eind van de campagne zien we dus precies wat jouw investering oplevert. 

Facebook adverteren


Meer omzet uit Facebook?

We denken graag met je mee over de mogelijkheden! Samen bepalen we de meest effectieve strategie.

Adverteren op Facebook