moving gradient dot moving gradient dot
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots

De drie succesfactoren voor een knallende leadgenerator

Leadgenerator voor meer leads

Online of offline, bedrijven zijn bezig met acquisitie. Het werven van nieuwe klanten is voor een groot aantal bedrijven een must om hun sales-afdeling succesvol te maken en doelstellingen te behalen. Met name de offline, koude acquisitie is een tijdrovende klus (als je het niet over netwerkbijeenkomsten hebt). Een mooie kans als je er nog geen gebruik van maakt is het vergaren van leads online. Het is een eenmalige investering waar je in de meeste gevallen veel leads uit kan halen.

Een online lead generator werkt als volgt: je geeft een online bezoeker een beloning wanneer deze gegevens heeft achtergelaten en akkoord is gegaan om de gegevens te gebruiken voor marketingdoeleinden.

Voorbeelden van een leadgenerator

Je bent vast al wel eens in contact geweest met een leadgenerator. Het staat er natuurlijk niet met grote letters boven, maar dit zijn voorbeelden van leadgeneratoren:

  • Het verkrijgen van een whitepaper of brochure, vaak met de tekst: laat je naam en e-mailadres achter en we sturen hem op.
  • Online calculator, bijvoorbeeld om je eigen badkamer samen te stellen. Het resultaat krijg je op de mail.
  • Beta toegang tot een nieuw platform.
  • Nieuwsbrief inschrijvingen met 5% kortingscode bij inschrijving.
  • Win-actie met inschrijving.
Leadgeneratoren

De voordelen

Je benadert je doelgroep door te laten zien dat je over bepaalde kennis beschikt of je geeft een beloning in de vorm van korting en creëert hiermee een directe conversie. Het grootste voordeel is natuurlijk een lead. Maar daar komt nog veel meer bij:

  1. Door middel van bezoeker-identificatie kun je de bezoeker binden en dus ook in de toekomst identificeren.
  2. Door identificatie kun je zien op welke pagina’s de geïdentificeerde bezoeker is geweest en kun je deze contacteren indien je een mooie aanbieding hebt die aansluit bij zijn/haar interesses.
  3. Remarketing op basis van de interesse die is getoond met de leadgenerator.
  4. Indien je gratis je kennis deelt in ruil voor een e-mailadres, kun je direct toetsen wat de lead van je content vindt.
Leadgeneratoren

De nadelen

Er zijn bepaalde aspecten waar je rekening mee dient te houden bij een leadgenerator. In de eerste plaats: de AVG. Weet wat je nodig hebt van de bezoeker en vraag altijd of ze akkoord zijn met de verwerking van hun gegevens. Vermeld daarbij dat je gebruikmaakt van deze gegevens voor marketingdoeleinden. Daarbij moet je er rekening mee houden dat je iets, korting of een gift, weggeeft. Dit moet altijd in verhouding staan met de life time value van een lead.

Meerwaarde, toegankelijkheid en quid pro quo

Vereisten voor succes van je leadgenerator

Wanneer slaat jouw online leadgenerator aan en zal het nieuwe, kwalitatieve leads gaan aandragen? Er zijn een aantal factoren die het succes bepalen van je leadgenerator.

Meerwaarde bieden

Met je leadgenerator wil je meerwaarde creëren voor je potentiële lead. Bied je niets extra's aan? Dan zal niemand zomaar zijn of haar gegevens achterlaten. Je creëert meerwaarde door unieke content aan te bieden. Denk aan gepersonaliseerde content of content specifiek voor één onderwerp, bijvoorbeeld in de vorm van een brochure voor een product of een whitepaper waarin je kennis deelt.

Toegankelijkheid

De tweede succesfactor is toegankelijkheid. Zorg ervoor dat de bezoeker snapt wat hij of zij krijgt en zorg ook dat de bezoeker hetgeen duidelijk kan vinden en weet dat het bestaat.

Voor wat hoort wat, en dat moet in verhouding staan.

De derde succesfactor is quid pro quo: vraag niet om veel persoonsgegevens en maakt geen enorme formulieren als de aangeboden waarde/content hier niet tegenop weegt. Dit kan voorkomen wanneer de content niet bijzonder is of de interesse voor het onderwerp erg laag is. Bij het downloaden van een whitepaper vraag je bijvoorbeeld om een e-mailadres en naam en/of bedrijfsnaam. Voor een online calculator waar je een badkamer helemaal hebt ingericht, kun je daarentegen meer vragen; de belangstelling is hoger, omdat het meer oplevert. Denk dan bijvoorbeeld naam/bedrijfsnaam, e-mail, woonplaats en telefoonnummer.

Verkrijg meer leads met lead generatie

Het doel van jouw leadgenerator

Bij de inzet van een leadgenerator moet je goed nadenken over wat het doel is. Want zonder doel kun je niet scoren. Heel eenvoudig zou je kunnen stellen: het behalen van leads. Maar dit is te gemakkelijk gedacht. Voor het goed omschrijven van het doel van de leadgenerator moet je in ieder geval antwoord geven op de volgende vragen:

  • Wie wil je bereiken met je leadgenerator?
  • Wat is de waarde van een lead?
  • In geval van een periodieke actie: Wat is de periode waarbinnen leads gegenereerd moeten worden?
  • In geval van lange termijn: Hoeveel leads wil je per maand genereren?
  • Welke klant-data wil je vergaren en heb je nodig om je doel te bereiken?

Van lead naar klant

Na het scoren van je lead is het tijd voor het allerbelangrijkste: het goed opvolgen van de lead. Je wilt natuurlijk dat diegene uiteindelijk converteert tot klant. Nadat er is geconverteerd op de leadgenerator en er een e-mailadres bekend is, stuur je direct een e-mail met een bevestiging van deelname of met de beloofde content. Een aantal handige tips voor deze e-mail:

  • Verstuur vanuit een persoonlijk e-mailadres en met handtekening;
  • Zorg ervoor dat je zelf een bcc hebt, zodat je altijd een mail kunt sturen waarin je in dezelfde conversatie terecht komt. Dan weet de bezoeker direct waarvan je bent en kom je dus ook niet ‘koud’ de mailbox binnen;
  • Verstuur bij voorkeur een normale e-mail en geen html e-mail met veel afbeeldingen en dergelijke. Zo heb je de grootste kans dat je geautomatiseerde bericht goed aankomt en niet tussen de spam belandt.
  • Om de lead te volgen door je website dien je gebruik te maken van bezoeker-identificatie. Sinds kort zijn wij begonnen met een partij die hier erg veel in kan betekenen. Laat je gegevens achter via de en ik vertel je hier meer over.
  • Zet subtiele remarketing in over verschillende platformen zodat je lead jou of je merk voorbij blijft zien komen. Zo heb je meer kans dat je top-of-mind blijft.
  • Indien er een telefoonnummer te achterhalen is, bel dan niet nog dezelfde dag, laat staan binnen het uur, op. Dit komt opdringerig over.
  • De grootste kans van slagen heb je op woensdag en donderdag.
pijltje-links-witCreated with Sketch.
pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
Niice Bas
Strateeg & New Business

Bas Stortelers

Ik ben elke dag op zoek naar nieuwe kansen, mogelijkheden en toekomstige trends die de digitale wereld te bieden heeft.

Benieuwd naar de kansen van de digitale wereld voor jouw organisatie? Neem gerust contact met mij op.

Niice Thijs
Strateeg & Project Manager

Thijs van der Heijden

Als digital strateeg zorg ik er bij Niice voor dat alles wat we voor jou doen op het gebied van design, development en online marketing, gebaseerd is op een doordachte strategie. Onbezonnen beginnen aan de ontwikkeling van oplossingen of online marketing, is namelijk de formule voor mislukking. Ik zorg ervoor dat onze diensten daadwerkelijk bijdragen aan jouw behoeften en doelen op de lange termijn.

Het strategisch fundament is de basis voor het realiseren van maximaal online succes!

Niice Anke
Happiness Manager

Anke Penterman

Als Happiness Manager zorg ik bij Niice voor ondersteuning op kantoor en zet ik me in voor het vitaal houden van de organisatie. Variërend van organiseren, plannen tot zorgen voor de beste werksfeer. Overzicht houden van HR activiteiten en administratieve werkzaamheden tot het ontvangen van klanten. Op naar nog meer "Happiness" op de werkvloer.

Niice Danielle
Happiness Manager

Daniëlle Starte

Als Happiness Manager probeer ik werken bij Niice elke dag fijner te maken. Niet alleen door leuke uitjes en gezellige momenten te organiseren. Ook al zijn die héél belangrijk.

Nee, vooral door te zorgen voor een efficiënte werkomgeving. Door administratie, HR-activiteiten, interne communicatie, attenties, planningen maak ik het werk van mijn collega's leuker. En dat maakt mij én klanten weer blij!

Niice Sjoerd
Head of ecommerce

Sjoerd Pijnappel

Samen met mijn team help ik de omzetdoelstelling van jouw webshop te behalen. Te overstijgen! Dit doe ik met een duidelijke strategie, want met focus en structuur kun jij - net als wij - optimaal aan de omzetgroei werken. Samen zijn wij één team en samen vieren wij jouw succes! Wat wil jij bereiken? Laat het mij weten.

Niice Nick
Digital Marketeer

Nick Jansen

Je hebt bedrijfsdoelen, een visie. Maar hoe kom je daar? Ik help je met het uitzetten van die strategie, plannen en werkzaamheden. We gaan samen om tafel en zorgen voor een realistisch marketingdoel. Van die gesprekken krijg ik energie. Jij hoop ik ook! Ook in de rest van onze samenwerking blijf ik je aanspreekpunt. Wel zo handig, weet je altijd wie je moet hebben. Heb jij een uitdaging? Bel, mail, ik spreek je graag!

Niice Emma
Copy & Content Writer

Emma van Rijn

Als copy writer help ik mooie bedrijven hun verhaal te vertellen. En dat verhaal vindbaar te maken voor iedereen die het moet lezen. Dat doe ik met teksten die je lezer raken, die hen tot fan, volger of klant maken. Teksten geschreven met jouw doel en doelgroep in het achterhoofd.

Wat de boodschap die je wil delen ook is - kort of uitgebreid, op je website of via social media - door samen te werken zetten we jouw verhaal uitgedacht, pakkend en compleet op 'papier'!

Niice Rick
Digital Marketeer

Rick Arink

Als digital marketeer bij Niice zorg ik er samen met mijn collega’s voor dat de juiste mensen jouw website of webshop vinden. Ik ben breed georiënteerd en heb kennis van verschillende disciplines binnen de online wereld. Ook blijf ik door mijn leergierige houding voortdurend op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen. Gaan we aan de hand van een doordachte strategie samen voor online succes?

Floris niice
Developer

Floris Wijgergangs

Als digital developer zorg ik er bij Niice voor dat jouw webshop, website of webapplicatie een gebruiksvriendelijk, schaalbaar en veilig geheel wordt. Welke functionaliteiten passen bij jouw wensen? Waar komen de effecten die het design tot leven laten komen? Hoe wordt alles zo gebruiksvriendelijk mogelijk, voor zowel bezoeker als gebruiker?

Op deze vragen bijt ik me vast, totdat de perfecte oplossing staat die van alle formaten schermen afspat.

Jasper Niice
Support Development

Jasper van Naarden

Vragen? Problemen? Feedback? Mij wel bellen! Als support developer bij Niice heb ik één doel: jou een geweldige beleving bezorgen als je onze klantenservice belt.

Ik ben het eerste aanspreekpunt bij uitdagingen en zorg zelf of door samen te werken met ons team voor efficiënte, effectieve oplossingen. En als je dan aan het einde echt geholpen bent? Dan ben ik blij. Succes voor ons allebei!

Niice Judith
Ads specialist

Judith Woordes

De beste Google Ads strategie op basis van jouw bedrijfsdoelstellingen? Als Google Ads specialist vind ik 'm. Simpel gezegd, ik focus op de vraag: Hoe krijgen we jouw product of boodschap in de spotlights bij je doelgroep? Om dat te doen, breng ik het zoekgedrag van je doelgroep in kaart. En richt ik advertenties met de juiste boodschap op de juiste personen. Door te blijven optimaliseren, analyseren en experimenteren spelen we samen in op elke kans. Dus wil jij zorgen dat potentiële klanten jou vinden? Dan spreken we elkaar vast snel!

Niice Luuk
Advertising Specialist

Luuk Vossers

Zet je producten in de schijnwerpers en boost sales! Ik zorg dat ze elke dag zichtbaar zijn bij de juiste mensen, op de juiste manier. Én natuurlijk converteren. Van de perfecte producttitel tot een scherpe prijs en beeld, alles moet kloppen. Met slimme tracking zie ik direct wat werkt en waar we kunnen bijsturen. Zo halen we samen meer relevant verkeer binnen en verhogen we de omzet. En overstijgen we de verwachtingen? Ja, dan maak ik daar graag een feestje van! 🚀

Niice Ayla
Content strateeg

Ayla Goossens-Everink

Als content strateeg bij Niice ga ik bezig met jouw merkverhaal. Hierin zijn doel, doelgroep én boodschap enorm belangrijk. Ik krijg veel energie van het uitwerken van een goede contentstrategie en klim graag in de pen (of het toetsenbord 😉) om mooie verhalen om te zetten in blogs, e-books, landingspagina’s, whitepapers en meer! Een goede planning hierbij vind ik erg belangrijk.

Dus: wat is het verhaal dat jij graag wil delen?

Niice Sander
Head of leadgen

Sander Huting

Mijn focus is ervoor zorgen dat het team optimaal presteert, zodat we samen de beste resultaten halen voor klanten. Voor jou! Daarin werk ik het best met een helder doel voor ogen. Een punt waar we samen naartoe werken. Effectief, doelgericht en efficiënt. Ik word heel gelukkig van blije collega's en blije klanten. Dus zullen we bij jouw doelgroep de juiste snaar raken en je business laten groeien? Ik kijk ernaar uit!

Niice Tim
Product Owner

Tim Geerdinck

Als Product Owner ben ik de schakel tussen business en techniek. Jouw wensen help ik vertalen naar oplossingen die wij met onze webteams realiseren.

Uiteraard hoort daar een juiste communicatie, begeleiding en vooruitkijkende blik bij; vanuit mij en vanuit jou! Samenwerken is voor mij cruciaal. Zullen wij beginnen?

Niice Giel 4x5 0203136
Digital marketeer

Giel ter bogt

Hoger komen in Google? Je doelgroep niet alleen bereiken, maar daadwerkelijk laten converteren? Met SEO, Social ads en tracking zet ik me elke dag in voor het verbeteren van jouw online prestaties. Want ik ben blij als jij dat ook bent. Echt! Dus, wanneer gaan we samenwerken aan onze digital happiness?

Niice Evi
Content marketeer

Evi Tanck

Als creatieve content marketeer bij Niice werk ik voornamelijk aan het bedenken én creëren van opvallende content voor campagnes. Of het nu gaat om Valentijnsdag, Kerstmis, Black Friday of een andere vette actie of sale - ik zorg ervoor dat je campagne impact maakt!

Klaar om de juiste snaar te raken bij jouw doelgroep?

Niice Jorn
Developer

Jorn Wildenbeest

Binnen Niice heb ik, als digital developer, de belangrijke taak om jouw website, webshop of webapplicatie in topconditie te brengen en te houden. De ontwerpen van onze designers zet ik om in een goed functionerend, gebruiksvriendelijke en veilig geheel.

Hoe kunnen we jouw websitebezoekers de juiste ervaring geven? Werkt jouw webshop op elke browser en op elk apparaat? Wordt het aantal problemen tot een minimum beperkt en snel opgelost? Samen met de andere developers bijt ik mij hierop vast, zodat jij zorgeloos door kunt!

Niice Mike
Digital designer & No-code specialist

Mike Dusseldorp

Elke dag werk ik als designer en no-code specialist voor en aan merken die zich willen onderscheiden met top-notch design, innoverende no-code oplossingen & award winning websites.

Ik probeer de lat altijd hoger te leggen, zo creëren we samen merken die digitaal opvallen in de massa. Klaar om je te onderscheiden?

Niice Toni
Developer

Toni Alilovic

Als digital developer bij Niice vertaal ik de mooiste ontwerpen naadloos naar een eindproduct om trots op te zijn. Websites, webshops, webapplicaties, alle designs breng ik tot leven tot een gebruiksvriendelijk en veilig geheel.

Werkt jouw website op elke browser hetzelfde? Hebben jouw websitebezoekers de ervaring waar jij op hoopt? Passen alle functionaliteiten bij jouw wensen en komen de designs optimaal tot hun recht? Daar houd ik mij mee bezig, zodat jij je zorgeloos op jouw werk kunt richten!

Niice Mik
Developer

Mik Wijnen

Als developer bij Niice werp ik mij dagelijks op het functioneren van websites, webshops en webapplicaties. Werkt je website snel, goed en op elk apparaat? Is je webshop wel gebruiksvriendelijk? En is het aantal problemen tot een minimum beperkt?

Ik focus mij op vragen als deze, zodat jij zorgeloos verder kan met jouw werkzaamheden. Altijd met het doel om jouw websitebezoekers een geweldige ervaring te geven.

Niice Gerben
Developer

Gerben Kraayenhof

Als developer zet ik me bij Niice in om jouw website of webshops niet alleen draaiende te houden, maar optimaal te laten presteren. De rest van de tijd zit ik in de schoolbanken, om jullie straks nóg beter te kunnen helpen. Natuurlijk met uiteindelijk doel om zelf als volwaardig developer ook projecten af te ronden en jouw wensen zo vet mogelijk te realiseren!

Niice Sil
UI & UX Designer

Sil Eggink

Als UI & UX designer bij Niice zorg ik ervoor dat het gevoel dat jij wilt overbrengen en het doel dat jij wilt bereiken omgezet wordt in beeld. Beeld dat niet alleen doordacht is, maar ook de aandacht grijpt! Op basis van jouw doelen ga ik aan de slag met een gaaf design voor die gebruiksvriendelijke website die perfect aansluit op jouw organisatie, die conversiegerichte webshop of een webapplicatie voor efficiëntere werkprocessen. Ik zorg voor een design dat jouw doelgroep direct aanspreekt. Ready to rumble!?

Niice Ken
UI & UX Design en Developer

Ken Kamperman

Die website waar je mond van open valt, waar Google dolblij van wordt en waar doorontwikkeling op de lange termijn geen probleem vormt. Die goed doordachte producten wil ik neerzetten als UI & UX designer en front-end developer. Met een achtergrond in design en een flinke interesse in web ontwikkeling help ik een efficiëntere workflow te realiseren voor onze projecten, voor jou en de collega developers. Alles voor een gepolijst en kloppend resultaat. Klaar voor?

Niice Imme
Developer

Imme Maas

Websites die lekker in het oog vallen met toffe interactiviteit, daar wil natuurlijk iedereen naar kijken. In mijn bijbaan als developer bij Niice zorg ik ervoor dat de gaafste designs worden omgetoverd tot een logische, schaalbare en levendige website. Door fouten te maken en zelf weer op te lossen, krijg ik een echte kick! Daardoor zorg ik ervoor dat jouw website steeds een stukje beter wordt.

Kaat de kantoorhond
Debiteurenbeheer

Kaat

Als chef debiteurenbeheer bij Niice speur ik dagelijks het hele kantoor door. Ik ben hier blijven hangen na mijn snuffelstage en inmiddels ben ik hier niet meer weg te denken. Ik verbind de marketeers, developers en designers met mijn sociale persoonlijkheid met gemak. Bovendien zorg ik dagelijks voor minder stress op de werkvloer, meer gezelligheid én extra beweging tijdens de wandelingen. Heb jij een afspraak met één van mijn teamleden? Dan zorg ik voor een warm welkom. Je merkt het: voor de belangrijkste taken op kantoor ben je bij mij aan het juiste adres!

Niice Jengo
Developer

Jengo Wiegerinck

Als developer bij Niice houd ik mij bezig met het goed laten functioneren van websites, webshops en webapplicaties. Ik vind het leuk om mooie designs om te toveren naar een interactieve, levendige, schaalbare en optimaal presenterende website. Mijn doel is om jouw gebruikers een goede ervaring te geven op een website.

pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.