hamburger menu
dot zwarte bel

"79% van de bezoekers scant je website op relevante informatie."

Het begint met strategie.

Het design van je website of webshop moet natuurlijk ontzettend gelikt en strak zijn. Het liefst heb je natuurlijk het allermooiste design van de hele branche. Het is namelijk hét visitekaartje voor je business. Vaak wordt echter vergeten om het design ook af te stemmen op de doelgroep. Het design moet aansluiten bij de informatiebehoefte en voorkeuren. Jouw bezoeker moet namelijk zo snel mogelijk de gewenste informatie kunnen vinden om het doel te bereiken. Aan de hand van diverse analyses wordt een volgorde aangebracht in informatie-prioriteiten. Strategie en structuur is bij ons daarom altijd de eerste stap. Zo heb je niet alleen een mooie website, maar is hij ook optimaal gebruiksvriendelijk.

Gewoon Commandeur Mobile

We werken altijd vanuit het mobile-first principe. We starten met het ontwerp vanaf de mobiele versie. Hierdoor komt de focus te liggen op de belangrijkste elementen die terug moeten komen. Aangezien een scherm van een mobiel minder ruimte heeft, worden belangrijke keuzes gemaakt over de volgorde waarin elementen worden weergegeven. Vervolgens worden formaten voor tablets en desktops uitgewerkt.

De website of webshop wordt responsive opgeleverd. Dit doen we standaard. We zorgen dat alle afbeeldingen op de juiste formaten naar de verschillende apparaten worden gestuurd. De website maakt gebruik van een speciale code die vroegtijdig ziet om wat voor apparaat het gaat. Dit levert een grote winst op voor de snelheid en dus de ervaring van de bezoeker.

Daarnaast is er altijd een discussie gaande over het verschil tussen een responsive en mobiele website. Wij zijn groot voorstander van een responsive website. Het is belangrijk dat een bezoeker zowel op een telefoon als op een iPad of desktop altijd dezelfde beleving en herkenning heeft, ondanks dat deze anders is ingedeeld. Bij een mobiele website wordt de website vaak volledig gestript en wordt alle informatie kaal onder elkaar gezet.

Mobile first & responsive

We werken altijd vanuit het mobile-first principe. We starten met het ontwerp vanaf de mobiele versie. Hierdoor komt de focus te liggen op de belangrijkste elementen die terug moeten komen. Aangezien een scherm van een mobiel minder ruimte heeft, worden belangrijke keuzes gemaakt over de volgorde waarin elementen worden weergegeven. Vervolgens worden formaten voor tablets en desktops uitgewerkt.

De website of webshop wordt responsive opgeleverd. Dit doen we standaard. We zorgen dat alle afbeeldingen op de juiste formaten naar de verschillende apparaten worden gestuurd. De website maakt gebruik van een speciale code die vroegtijdig ziet om wat voor apparaat het gaat. Dit levert een grote winst op voor de snelheid en dus de ervaring van de bezoeker.

Daarnaast is er altijd een discussie gaande over het verschil tussen een responsive en mobiele website. Wij zijn groot voorstander van een responsive website. Het is belangrijk dat een bezoeker zowel op een telefoon als op een iPad of desktop altijd dezelfde beleving en herkenning heeft, ondanks dat deze anders is ingedeeld. Bij een mobiele website wordt de website vaak volledig gestript en wordt alle informatie kaal onder elkaar gezet.

design proces

Card sorting

Met een Card Sorting Test gaan we aan de hand van gebruikers bekijken wat de ideale navigatiestructuur is. We geven de gebruikers kaarten met pagina’s en categorieën. Op deze manier krijgen we inzicht in de wensen van de gebruiker zonder dat deze geleidt worden door de website.

Wireframes

Vanuit de strategie, doelen, card sorting en requirements beginnen we met het schetsen van de website. Op deze manier leggen we de focus op functionaliteiten en hierarchie en worden we niet afgeleid door het design.

Mockups

Deze schetsen worden vervolgens digitaal uitgewerkt. In grote lijnen en blokken wordt de structuur van de website helder. De indeling van de pagina’s bestaat voor een groot deel uit grijze blokken zonder opmaak. Pagina’s worden onderling aan elkaar verbonden. Hierdoor wordt de indeling van pagina’s en de informatie-architectuur van de website duidelijk. De informatie-architectuur van de website is de structuur van de content, navigatie en pagina’s onderling.

User interface design

Wanneer in grote lijnen de indeling van de pagina’s en de gehele website staat, gaan we beginnen met de user interface design. Dit is het design van de website. Het wordt nu duidelijk wat de stijl van de website wordt en hoe de site echt aanvoelt. De designs plaatsen we in InVision. Dit is een online tool die het gemakkelijk maakt om te discussieren over het design. Via deze tool kan ook akkoord worden gegeven op het design.