Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.
Datatrics Partner

Stel; gemiddeld 2% van jouw webshopbezoekers bestelt een product. Dan blijft er nog 98% over die jouw shop verlaat zonder bestelling. Zonde! Stel dat je jouw conversiepercentage nou kunt verhogen naar 3%? Met hetzelfde marketingbudget verhoog je dan jouw omzet met maar liefst 50%.

Meer omzet uit je huidige bezoekers

Om dat te kunnen realiseren zijn wij partner geworden van Datatrics. Met deze tool creëren we data-driven customer journeys die geheel aansluiten op de behoeften van de klant en de plek in de customer journey. Door het opbouwen van klantprofielen, zetten we 1 op 1 personalisatie in en verhogen daarmee de betrokkenheid en het conversiepercentage.

Een profiel opbouwen van je (potentiële) klant

Datatrics is een geavanceerd programma dat alle (klant)data die beschikbaar is optimaal benut om de beste online resultaten te boeken. Datatrics haalt data uit diverse bronnen, zoals de bezoeken op jouw website, IP-gegevens, cookies, e-mails, externe bronnen zoals het weer, de verkeersdrukte of het CBS en jouw eigen data-imports, om klantprofielen op te bouwen. Uiteraard verloopt dit allemaal in lijn met de AVG-wetgeving. Op basis van deze profielen bepaalt Datatrics wat een persoon beïnvloedt om te kiezen voor jouw product of dienst.

Personaliseren

Niet alleen offline, maar ook online willen mensen tegenwoordig persoonlijk benaderd worden. Datatrics maakt dit mogelijk. Als uit het profiel blijkt dat je websitebezoeker een vrouw is, dan kan je website daar dynamisch op aangepast worden. Denk aan de kleuren, afbeeldingen of items die getoond worden, maar ook de titels van je berichten. Dit verhoogt de betrokkenheid en zorgt ervoor dat de potentiële klant sneller bestelt.

Datatrics 1
Datatrics customer journey

De optimale klantreis met de juiste touchpoints

Datatrics gaat nog iets verder dan het personaliseren van jouw website of webshop op basis van een klantprofiel. Op basis van de data die verzameld wordt, zal een klantprofiel namelijk in een fase geplaatst worden. Is de persoon op zoek naar inspiratie en onderzoek aan het doen naar een oplossing voor zijn uitdaging? Of is hij of zij al producten of diensten aan het vergelijken, om te kijken wat het beste past bij zijn of haar behoeften? Misschien is deze persoon zelfs al een beslissing aan het maken..

Deze complete klantreis die jouw website- of webshopbezoeker doorloopt, wordt ondersteund door Datatrics. De tool speelt met de juiste touchpoints exact in op de fase waarin het klantprofiel zich bevindt. Zo zal er in de beslissingsfase bijvoorbeeld een notificatie met kortingscode kunnen verschijnen, waarmee je de potentiële klant over de streep trekt. Of een notificatie die nog even benadrukt dat de levertijd echt supersnel is en de verzending gratis.

Het resultaat: verhoging van je conversie!

Doordat Datatrics een potentiële klant op een soepele manier door zijn klantreis begeleidt, stijgt het conversiepercentage. Daarnaast wordt er relevante upselling aangeboden bij aankopen, wat de gemiddelde orderwaarde vergroot. Het effect van Datatrics is te toetsen met behulp van een A/B-test, waarbij één groep jouw webshop te zien krijgt die ondersteund wordt door Datatrics en de controlegroep jouw webshop te zien krijgt zonder deze optimalisatie. Zo weet je altijd exact wat het effect van Datatrics is voor jouw webshop en zie je hoeveel extra omzet het oplevert.

Samen online groeien?

Wil je meer weten over Datatrics en hoe we jou kunnen helpen met het realiseren van een flinke conversie- en omzetstijging? Bel of mail ons, we denken graag met je mee!

Datatrics partner