moving gradient dot moving gradient dot
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots

Hoe minder uiteindelijk meer is, maar niet altijd eenvoudiger

Hoe minder meer is online marketing

We gaan er voor nu even vanuit dat je geen interesse hebt in kunst. Dan kun je je hoogstwaarschijnlijk alsnog een Rembrandt inbeelden. Doe dat eens en vergelijk het met een modern schilderij van een andere bekende schilder, bestaande uit enkele abstracte vormen. Voor een eerlijke vergelijking zijn de doeken even groot, dus beeld je iets anders in dan De Nachtwacht.

Beide schilderijen kunnen veel geld waard zijn, maar de kans is groot dat je als leek voor de Rembrandt bereid bent meer te betalen (als dat binnen je budget zou passen). Het abstracte schilderij is voor personen die niets om kunst geven waarschijnlijk minder indrukwekkend, omdat het eenvoudiger oogt. Misschien wel zo eenvoudig dat je denkt: dit had ik zelf ook kunnen maken.

De kracht van basic

Simpel vs. eenvoud

Hoe simpeler iets overkomt, des te eerder we lijken te denken dat het ook eenvoudiger is om te realiseren. Je moet er echter wel eerst opkomen. Hoewel het niet onwaarschijnlijk is dat je een Rembrandt imposanter vindt, kan het zo zijn dat er achter het abstracte schilderij ook veel voorbereidingstijd, gedachtegangen en tussentijds wijzigende ideeën zitten.

Iets realiseren dat eenvoudig oogt hoeft daarom niet minder tijdrovend te zijn dan iets complexers. Bij het ontwerpen van een website is dat niet veel anders.

Stappen voor elke maatwerkoplossing

Van requirements naar visueel ontwerp

Strategie, design, development en marketing. Dat zijn de vier fases die wij doorlopen als we toewerken naar een complete maatwerkoplossing. Elke fase heeft zijn eigen doelen en belangen. Echter is de designfase voor velen waarschijnlijk iets waar men naar uitkijkt, omdat onze klanten dan echt iets tastbaars in handen krijgen.

Voordat het zover is, bedenken we waaraan de website wel en niet moet voldoen. Deze requirements nemen we mee in het schetsen van wireframes: vereenvoudigde weergaven van de te realiseren pagina’s. De wireframes zijn in het perfecte geval al zo goed dat we direct over kunnen gaan tot het uitwerken daarvan in een visueel ontwerp. Dat is in de praktijk echter niet altijd hoe het gaat; daarover zometeen meer. Naast dat in theorie de kans bestaat dat er functionaliteiten of elementen bij moeten komen, komt het vaker voor dat er juist zaken zijn waarvan uiteindelijk blijkt dat die beter vereenvoudigd of achterwege gelaten kunnen worden.

Keep it simple, stupid

KISS

Dat vereenvoudigen van een ontwerp heeft alles te maken met KISS: keep it simple, stupid. Dit is een principe dat er vanuit gaat dat websites en andere producten het beste werken wanneer ze zo simpel mogelijk worden gehouden, in plaats van dat ze door de complexiteit juist minder goed werken. Als we het KISS-principe op die laatste zin toepassen, maken we die immers ook beter leesbaar:

Simpeler: Het KISS-principe gaat er vanuit dat websites het beste werken wanneer ze simpel worden gehouden in plaats van complex worden gemaakt.

Nog simpeler: Het KISS-principe gaat er vanuit dat websites het beste zijn als ze zo simpel mogelijk worden gehouden.

De meest eenvoudige variant van de zin geeft net zo goed als de meest complexe variant de nodige informatie om globaal het KISS-principe te begrijpen in de huidige context. Waar je de eerste variant van de zin misschien nog een keer moest lezen om deze te begrijpen, leest de laatste een stuk lekkerder weg.

Juist door onnodige functionaliteiten te schrappen kan ook een website veel fijner worden in gebruik.

Eenvoud is onuitputtelijk

Vereenvoudigen kost ook tijd

In theorie kan van tevoren exact bepaald worden hoe en in hoeverre functionaliteiten aanwezig moeten zijn. De wireframes zijn bij uitstek geschikt om daarmee te experimenteren. In die fase kan nog gesleuteld worden aan de inhoud en indeling van een pagina.

Maar zoals reeds aangegeven wordt het uiteindelijke design in de praktijk niet altijd zoals dat met de wireframes is voorgesteld. En dat is logisch: feedback of veranderende wensen vanuit de klant, wijzigingen in het budget, nieuwe ideeën binnen het designteam of tussentijds overleg met onze developers zijn factoren die ervoor kunnen zorgen dat elementen en functionaliteiten op een later moment toch nog anders worden dan hoe ze in eerste instantie bedacht zijn. Design is immers een proces.

Deze factoren hebben één ding gemeen: het gevolg kan zijn dat het designteam opnieuw om de tafel gaat om na te denken over een passende oplossing. Met de uitkomst kunnen we globaal gezien drie richtingen op:

  1. Er komen elementen of functionaliteiten bij
  2. Bestaande elementen of functionaliteiten worden aangepast
  3. Elementen of functionaliteiten worden geschrapt

Omdat tijdens de strategische sessie samen met de klant al goed is nagedacht over de benodigde functionaliteiten, is de kans dat er onderdelen bij moeten komen niet zo groot.

Met het KISS-principe in het achterhoofd is de kans dat reeds uitgewerkte onderdelen aangepast of zelfs geschrapt worden daarentegen veel groter. Overbodigheden maken de website immers niet gebruiksvriendelijker. Integendeel: hoe meer opties en keuzes een gebruiker heeft, hoe sneller twijfel of verwarring zou kunnen ontstaan. Als dus blijkt dat iets overbodig is of om wat voor reden dan ook eenvoudiger kan worden gemaakt, passen we dat aan.

Op deze manier is het goed mogelijk dat het denkwerk en de bestede tijd en aandacht resulteren in een website die eenvoudiger oogt, maar wel gebruiksvriendelijker is dan eerdere concepten en complexere vergelijkbare sites.

Complexiteit eenvoudig maken

Less is more

Waar we geen Nachtwacht met een kleine Mondriaan moeten vergelijken, moeten we ook geen Bol.com met een persoonlijke webshop van iemand vergelijken. Maar binnen twee sites van vergelijkbare grootte is het daarom goed mogelijk dat in een website met tal van functionaliteiten niet per definitie meer tijd gaat zitten dan eentje die na een lang en zorgvuldig proces vol vereenvoudigingen veel minder complexiteit bevat.

Daarnaast is de vereenvoudigde website waarschijnlijk uiteindelijk gebruiksvriendelijker, omdat beter is nagedacht over wat echt nodig is en wat niet. Als functionaliteiten toch niet of nauwelijks gebruikt worden, waarvoor zou je het voor de bezoeker dan moeilijker maken dan het is?

Op die manier is less echt more. Een minder complexe website kan uiteindelijk veel beter aansluiten op jouw wensen en behoeften en die van je bezoekers. Ook als de Rembrandt in eerste instantie indrukwekkender voor je is, past dat eenvoudig ogende abstracte schilderij misschien wel veel beter bij je interieur.

pijltje-links-witCreated with Sketch.
pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
Niice Bas
Strateeg & New Business

Bas Stortelers

Ik ben elke dag op zoek naar nieuwe kansen, mogelijkheden en toekomstige trends die de digitale wereld te bieden heeft.

Benieuwd naar de kansen van de digitale wereld voor jouw organisatie? Neem gerust contact met mij op.

Niice Thijs
Strateeg & Project Manager

Thijs van der Heijden

Als digital strateeg zorg ik er bij Niice voor dat alles wat we voor jou doen op het gebied van design, development en online marketing, gebaseerd is op een doordachte strategie. Onbezonnen beginnen aan de ontwikkeling van oplossingen of online marketing, is namelijk de formule voor mislukking. Ik zorg ervoor dat onze diensten daadwerkelijk bijdragen aan jouw behoeften en doelen op de lange termijn.

Het strategisch fundament is de basis voor het realiseren van maximaal online succes!

Niice Anke
Happiness Manager

Anke Penterman

Als Happiness Manager zorg ik bij Niice voor ondersteuning op kantoor en zet ik me in voor het vitaal houden van de organisatie. Variërend van organiseren, plannen tot zorgen voor de beste werksfeer. Overzicht houden van HR activiteiten en administratieve werkzaamheden tot het ontvangen van klanten. Op naar nog meer "Happiness" op de werkvloer.

Niice Danielle
Happiness Manager

Daniëlle Starte

Als Happiness Manager probeer ik werken bij Niice elke dag fijner te maken. Niet alleen door leuke uitjes en gezellige momenten te organiseren. Ook al zijn die héél belangrijk.

Nee, vooral door te zorgen voor een efficiënte werkomgeving. Door administratie, HR-activiteiten, interne communicatie, attenties, planningen maak ik het werk van mijn collega's leuker. En dat maakt mij én klanten weer blij!

Niice Sjoerd
Head of ecommerce

Sjoerd Pijnappel

Samen met mijn team help ik de omzetdoelstelling van jouw webshop te behalen. Te overstijgen! Dit doe ik met een duidelijke strategie, want met focus en structuur kun jij - net als wij - optimaal aan de omzetgroei werken. Samen zijn wij één team en samen vieren wij jouw succes! Wat wil jij bereiken? Laat het mij weten.

Niice Nick
Digital Marketeer

Nick Jansen

Je hebt bedrijfsdoelen, een visie. Maar hoe kom je daar? Ik help je met het uitzetten van die strategie, plannen en werkzaamheden. We gaan samen om tafel en zorgen voor een realistisch marketingdoel. Van die gesprekken krijg ik energie. Jij hoop ik ook! Ook in de rest van onze samenwerking blijf ik je aanspreekpunt. Wel zo handig, weet je altijd wie je moet hebben. Heb jij een uitdaging? Bel, mail, ik spreek je graag!

Niice Emma
Copy & Content Writer

Emma van Rijn

Als copy writer help ik mooie bedrijven hun verhaal te vertellen. En dat verhaal vindbaar te maken voor iedereen die het moet lezen. Dat doe ik met teksten die je lezer raken, die hen tot fan, volger of klant maken. Teksten geschreven met jouw doel en doelgroep in het achterhoofd.

Wat de boodschap die je wil delen ook is - kort of uitgebreid, op je website of via social media - door samen te werken zetten we jouw verhaal uitgedacht, pakkend en compleet op 'papier'!

Niice Rick
Digital Marketeer

Rick Arink

Als digital marketeer bij Niice zorg ik er samen met mijn collega’s voor dat de juiste mensen jouw website of webshop vinden. Ik ben breed georiënteerd en heb kennis van verschillende disciplines binnen de online wereld. Ook blijf ik door mijn leergierige houding voortdurend op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen. Gaan we aan de hand van een doordachte strategie samen voor online succes?

Floris niice
Developer

Floris Wijgergangs

Als digital developer zorg ik er bij Niice voor dat jouw webshop, website of webapplicatie een gebruiksvriendelijk, schaalbaar en veilig geheel wordt. Welke functionaliteiten passen bij jouw wensen? Waar komen de effecten die het design tot leven laten komen? Hoe wordt alles zo gebruiksvriendelijk mogelijk, voor zowel bezoeker als gebruiker?

Op deze vragen bijt ik me vast, totdat de perfecte oplossing staat die van alle formaten schermen afspat.

Jasper Niice
Support Development

Jasper van Naarden

Vragen? Problemen? Feedback? Mij wel bellen! Als support developer bij Niice heb ik één doel: jou een geweldige beleving bezorgen als je onze klantenservice belt.

Ik ben het eerste aanspreekpunt bij uitdagingen en zorg zelf of door samen te werken met ons team voor efficiënte, effectieve oplossingen. En als je dan aan het einde echt geholpen bent? Dan ben ik blij. Succes voor ons allebei!

Niice Judith
Ads specialist

Judith Woordes

De beste Google Ads strategie op basis van jouw bedrijfsdoelstellingen? Als Google Ads specialist vind ik 'm. Simpel gezegd, ik focus op de vraag: Hoe krijgen we jouw product of boodschap in de spotlights bij je doelgroep? Om dat te doen, breng ik het zoekgedrag van je doelgroep in kaart. En richt ik advertenties met de juiste boodschap op de juiste personen. Door te blijven optimaliseren, analyseren en experimenteren spelen we samen in op elke kans. Dus wil jij zorgen dat potentiële klanten jou vinden? Dan spreken we elkaar vast snel!

Niice Luuk
Advertising Specialist

Luuk Vossers

Zet je producten in de schijnwerpers en boost sales! Ik zorg dat ze elke dag zichtbaar zijn bij de juiste mensen, op de juiste manier. Én natuurlijk converteren. Van de perfecte producttitel tot een scherpe prijs en beeld, alles moet kloppen. Met slimme tracking zie ik direct wat werkt en waar we kunnen bijsturen. Zo halen we samen meer relevant verkeer binnen en verhogen we de omzet. En overstijgen we de verwachtingen? Ja, dan maak ik daar graag een feestje van! 🚀

Niice Ayla
Content strateeg

Ayla Goossens-Everink

Als content strateeg bij Niice ga ik bezig met jouw merkverhaal. Hierin zijn doel, doelgroep én boodschap enorm belangrijk. Ik krijg veel energie van het uitwerken van een goede contentstrategie en klim graag in de pen (of het toetsenbord 😉) om mooie verhalen om te zetten in blogs, e-books, landingspagina’s, whitepapers en meer! Een goede planning hierbij vind ik erg belangrijk.

Dus: wat is het verhaal dat jij graag wil delen?

Niice Sander
Head of leadgen

Sander Huting

Mijn focus is ervoor zorgen dat het team optimaal presteert, zodat we samen de beste resultaten halen voor klanten. Voor jou! Daarin werk ik het best met een helder doel voor ogen. Een punt waar we samen naartoe werken. Effectief, doelgericht en efficiënt. Ik word heel gelukkig van blije collega's en blije klanten. Dus zullen we bij jouw doelgroep de juiste snaar raken en je business laten groeien? Ik kijk ernaar uit!

Niice Tim
Product Owner

Tim Geerdinck

Als Product Owner ben ik de schakel tussen business en techniek. Jouw wensen help ik vertalen naar oplossingen die wij met onze webteams realiseren.

Uiteraard hoort daar een juiste communicatie, begeleiding en vooruitkijkende blik bij; vanuit mij en vanuit jou! Samenwerken is voor mij cruciaal. Zullen wij beginnen?

Niice Giel 4x5 0203136
Digital marketeer

Giel ter bogt

Hoger komen in Google? Je doelgroep niet alleen bereiken, maar daadwerkelijk laten converteren? Met SEO, Social ads en tracking zet ik me elke dag in voor het verbeteren van jouw online prestaties. Want ik ben blij als jij dat ook bent. Echt! Dus, wanneer gaan we samenwerken aan onze digital happiness?

Niice Evi
Content marketeer

Evi Tanck

Als creatieve content marketeer bij Niice werk ik voornamelijk aan het bedenken én creëren van opvallende content voor campagnes. Of het nu gaat om Valentijnsdag, Kerstmis, Black Friday of een andere vette actie of sale - ik zorg ervoor dat je campagne impact maakt!

Klaar om de juiste snaar te raken bij jouw doelgroep?

Niice Jorn
Developer

Jorn Wildenbeest

Binnen Niice heb ik, als digital developer, de belangrijke taak om jouw website, webshop of webapplicatie in topconditie te brengen en te houden. De ontwerpen van onze designers zet ik om in een goed functionerend, gebruiksvriendelijke en veilig geheel.

Hoe kunnen we jouw websitebezoekers de juiste ervaring geven? Werkt jouw webshop op elke browser en op elk apparaat? Wordt het aantal problemen tot een minimum beperkt en snel opgelost? Samen met de andere developers bijt ik mij hierop vast, zodat jij zorgeloos door kunt!

Niice Mike
Digital designer & No-code specialist

Mike Dusseldorp

Elke dag werk ik als designer en no-code specialist voor en aan merken die zich willen onderscheiden met top-notch design, innoverende no-code oplossingen & award winning websites.

Ik probeer de lat altijd hoger te leggen, zo creëren we samen merken die digitaal opvallen in de massa. Klaar om je te onderscheiden?

Niice Toni
Developer

Toni Alilovic

Als digital developer bij Niice vertaal ik de mooiste ontwerpen naadloos naar een eindproduct om trots op te zijn. Websites, webshops, webapplicaties, alle designs breng ik tot leven tot een gebruiksvriendelijk en veilig geheel.

Werkt jouw website op elke browser hetzelfde? Hebben jouw websitebezoekers de ervaring waar jij op hoopt? Passen alle functionaliteiten bij jouw wensen en komen de designs optimaal tot hun recht? Daar houd ik mij mee bezig, zodat jij je zorgeloos op jouw werk kunt richten!

Niice Mik
Developer

Mik Wijnen

Als developer bij Niice werp ik mij dagelijks op het functioneren van websites, webshops en webapplicaties. Werkt je website snel, goed en op elk apparaat? Is je webshop wel gebruiksvriendelijk? En is het aantal problemen tot een minimum beperkt?

Ik focus mij op vragen als deze, zodat jij zorgeloos verder kan met jouw werkzaamheden. Altijd met het doel om jouw websitebezoekers een geweldige ervaring te geven.

Niice Gerben
Developer

Gerben Kraayenhof

Als developer zet ik me bij Niice in om jouw website of webshops niet alleen draaiende te houden, maar optimaal te laten presteren. De rest van de tijd zit ik in de schoolbanken, om jullie straks nóg beter te kunnen helpen. Natuurlijk met uiteindelijk doel om zelf als volwaardig developer ook projecten af te ronden en jouw wensen zo vet mogelijk te realiseren!

Niice Sil
UI & UX Designer

Sil Eggink

Als UI & UX designer bij Niice zorg ik ervoor dat het gevoel dat jij wilt overbrengen en het doel dat jij wilt bereiken omgezet wordt in beeld. Beeld dat niet alleen doordacht is, maar ook de aandacht grijpt! Op basis van jouw doelen ga ik aan de slag met een gaaf design voor die gebruiksvriendelijke website die perfect aansluit op jouw organisatie, die conversiegerichte webshop of een webapplicatie voor efficiëntere werkprocessen. Ik zorg voor een design dat jouw doelgroep direct aanspreekt. Ready to rumble!?

Niice Ken
UI & UX Design en Developer

Ken Kamperman

Die website waar je mond van open valt, waar Google dolblij van wordt en waar doorontwikkeling op de lange termijn geen probleem vormt. Die goed doordachte producten wil ik neerzetten als UI & UX designer en front-end developer. Met een achtergrond in design en een flinke interesse in web ontwikkeling help ik een efficiëntere workflow te realiseren voor onze projecten, voor jou en de collega developers. Alles voor een gepolijst en kloppend resultaat. Klaar voor?

Niice Imme
Developer

Imme Maas

Websites die lekker in het oog vallen met toffe interactiviteit, daar wil natuurlijk iedereen naar kijken. In mijn bijbaan als developer bij Niice zorg ik ervoor dat de gaafste designs worden omgetoverd tot een logische, schaalbare en levendige website. Door fouten te maken en zelf weer op te lossen, krijg ik een echte kick! Daardoor zorg ik ervoor dat jouw website steeds een stukje beter wordt.

Kaat de kantoorhond
Debiteurenbeheer

Kaat

Als chef debiteurenbeheer bij Niice speur ik dagelijks het hele kantoor door. Ik ben hier blijven hangen na mijn snuffelstage en inmiddels ben ik hier niet meer weg te denken. Ik verbind de marketeers, developers en designers met mijn sociale persoonlijkheid met gemak. Bovendien zorg ik dagelijks voor minder stress op de werkvloer, meer gezelligheid én extra beweging tijdens de wandelingen. Heb jij een afspraak met één van mijn teamleden? Dan zorg ik voor een warm welkom. Je merkt het: voor de belangrijkste taken op kantoor ben je bij mij aan het juiste adres!

Niice Jengo
Developer

Jengo Wiegerinck

Als developer bij Niice houd ik mij bezig met het goed laten functioneren van websites, webshops en webapplicaties. Ik vind het leuk om mooie designs om te toveren naar een interactieve, levendige, schaalbare en optimaal presenterende website. Mijn doel is om jouw gebruikers een goede ervaring te geven op een website.

pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.