Van marketingwens naar digitale transformatie met Steentjes ICT
Steentjes ICT is de partij waar bedrijven heen gaan wanneer ze hun ICT omgeving willen automatiseren. Daar zijn zij goed in. Dus toen Steentjes ICT de wens had om met marketing te starten, klopten zij bij ons aan. Want marketing, daar zijn wíj goed in!
In een uitdagend proces kwamen we, gesprek na gesprek, tot nieuwe inzichten. De conclusie? Dat het fundament van Steentjes ICT beter moet, voordat we met marketing gaan knallen. Soms moet je namelijk eerst een stap terug zetten, voordat je vooruit kan.
Een stap terug: focus op een sterk fundament
Steentjes ICT was nog redelijk nieuw in de markt toen zij besloten ons aan te haken voor hun marketing. Een mooie stap voor een jong bedrijf, maar volgens ons toen niet de juiste. Daarom zijn we met ze om tafel gegaan en hebben we geadviseerd een stap terug te zetten. Zorg eerst dat het fundament goed staat, dat jullie processen uitgewerkt zijn en kloppen, dan wordt marketing daarna veel leuker en effectiever.
Zij zijn aan de slag gegaan en toen de basis goed was, kon onze samenwerking dan echt van start!
Simpel communiceren als een technische partij, hoe doe je dat?
Na de kick-off was het doel van de samenwerking duidelijk: een nieuwe website ontwikkelen die Steentjes ICT als autoriteit neerzet. Inclusief teksten en visuals die aanslaan bij de doelgroep en duidelijk maken hoe de ICT’ers hen kunnen helpen. En natuurlijk een leadgenerator: een whitepaper over de moderne werkplek, zodat potentiële klanten die meer informatie willen, dit kunnen downloaden. De contactgegevens die zij achterlaten, zijn natuurlijk handig voor latere marketing activiteiten!
De basis is het schrijven van een merkverhaal. Wie is Steentjes ICT, waarom doen zij wat zij doen en - nog belangrijker - wie is de klant? Door met een vragenlijst en meeting flink te graven en goed na te denken over de klant konden wij een merkverhaal schrijven dat tot de laatste punt het verhaal van Steentjes ICT is. Waardevol, want dat merkverhaal is de basis voor alle communicatie van het bedrijf. Ook voor het vullen van de website.
Van doel en merkverhaal naar concept, content en design
In deze samenwerking kozen wij ervoor om content first te ontwerpen. “Sorry, wat?”. Simpel; eerst beeld en tekst, dan design. Als het concept voor de website staat, is dat het uitgelezen moment voor Liike om op pad te gaan voor foto- en videografie. Zij schieten met behulp van het merkverhaal de beelden die nodig zijn om het uiteindelijke design te versterken. Tegelijkertijd kunnen onze schrijvers aan de slag met het vullen van de website, natuurlijk op basis van het concept en het merkverhaal.
Het resultaat, de website, die mag er wezen dankzij deze integrale aanpak. Alle inhoud en technieken werken met elkaar, niet tegen. Bovendien is elke stap efficiënt en verloopt het proces soepel dankzij de goede basis.
Webflow als basis voor deze uitdaging
Voor deze website hebben wij ervoor gekozen om Webflow als basis te gebruiken. Dit heeft namelijk een aantal voordelen, wanneer we kiezen voor deze integrale aanpak:
Kortere time-to-market;
Meer aandacht voor de beleving, omdat je minder tijd bezig bent met de techniek van de site;
Voor Steentjes een eenvoudig CMS om mee te werken;
Snelle integratie met andere systemen door no-code koppelingen.
Wat maakt deze samenwerking bijzonder?
Hoewel Steentjes ICT iets langer moest ‘wachten’ voor we aan de slag gingen met hun marketing wens, beschikken zij nu over een digitaal platform dat niet alleen technisch solide is, maar ook een ware weerspiegeling van hun merk. Klaar om marketingdoelen te behalen!
Andere bijzonderheden in deze samenwerking:
In plaats van Craft kozen wij voor Webflow, omdat dat de snelheid en flexibiliteit van het project ten goede zou komen.
De website heeft koppelingen met andere no-code tools zoals Make, waarmee we een nieuwsbrief inschrijving, whitepaper download en formulieren konden realiseren. En in de toekomst koppelingen kunnen blijven maken.
Doordat we in het design-proces de content centraal hebben gezet (content-first), konden we enorm efficiënt door het proces. Super waardevol om deze processen op zo’n integrale manier aan te pakken!
In twee weken van design naar livegang.