Van TikTok-tiener naar content pioniers
Soms heb je een idee waarvan je weet dat ‘ie goed is. Direct, zonder twijfel. Ken je dat? Liike was dat voor mij.
Toen Jim 14 was hield hij voor het eerst een camera in z’n handen. Vanuit zijn slaapkamer bouwde hij binnen no-time een TikTok account met 200.000 volgers, waarna de eerste merken aanklopten.
Vet, dat smaakte naar meer.
Samen bedachten we om een contenttak voor Niice op te zetten: foto- en videografen die de ideeën van onze marketeers en designers weten te vertalen naar vette beelden.

Want een website, campagne of nieuwsbrief valt of staat met de inhoud
En laten we eerlijk zijn: de tijd van lange lappen tekst is voorbij. Gen Z zoekt zelfs restaurants niet meer via Google, maar kent de beste spots via TikTok.
Goede teksten blijven onmisbaar, maar de beelden grijpen je aandacht en laten je even stil staan.
Foto- en videografie is in onze branche ontzettend waardevol, maar we misten een partij die zich focust op snelle, goede social content.
Tot Jim bij ons aansloot. En dat ging goed. Zo goed, dat Roel er al snel bij kwam. Versterking! Niet alleen in aantal, ook in kunde.
Een half jaar later was Liike een feit, sloot Joost aan en waren ze klaar om de Achterhoek te veroveren.
Als échte 'new kids on the block' snappen ze precies hoe je met de nieuwste trends en kanalen moet omgaan
Neem TikTok, waar we voor de Klompenfabriek in een paar weken tijd een miljoen views scoorden. Of kijk naar het recente succes bij Groot Zevert met een paar viral TikToks.
Inmiddels zijn we twee jaar verder. 6 creatievelingen werken structureel samen aan de mooiste merken.
Samsung, Nedap, Talpa, Gazelle, Groot Zevert, Meekes… Klanten die rechtstreeks voor Liike kiezen, maar ook klanten bij Niice die een content abonnement afnemen. Voor die klanten werken we integraal samen.
Liike is een professionele club geworden
Een club die precies weet hoe ze de nieuwste middelen en kanalen moet inzetten voor maximale impact.
Maar dat was nog niet echt te zien. Daarom is Liike de laatste tijd een rebranding ondergaan.Wij schreven een nieuw merkverhaal, ontwierpen een nieuw logo en bijpassende huisstijl, Liike schoot zelf nieuwe beelden die erbij pasten en toen volgde een nieuwe website. Een compleet ander merk in 3 weken. Een merk dat opvalt.
In de volgende blog vertel ik meer over hoe zo’n branding traject gaat. Iets om naar uit te kijken.

Weet je wat ik hiervan geleerd heb?
Als je mensen met échte passie aan je weet te binden, dan kom je verder dan je ooit had durven dromen. Kijk maar eens waar wij nu staan.
Daar krijg je energie van, dan motiveer je elkaar. Dat geldt in elke branche, in elk bedrijf. Privé ook trouwens.
Ben je nieuwsgierig geworden naar Liike?
Volg ze vooral eens op Instagram. Ik kan je garanderen dat hun content je niet alleen zal inspireren, maar ook vermaken. Beloofd!
Op de hoogte blijven? Connect met me op LinkedIn of schrijf je hieronder in voor de nieuwsbrief!