moving gradient dot moving gradient dot
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots

100+ persoonlijke relatiegeschenken

Je kunt het niet ontkennen; 2020 was op zijn zachtst gezegd een raar jaar. 1,5 meter afstand en thuiswerken werden de norm. Hoe kun je hierbinnen toch nog iets leuks en persoonlijks doen voor je relaties tijdens de feestdagen?

Dat was de uitdaging waarmee we aan de slag gingen!

Gepersonaliseerd Sinterklaasgeschenk Relaties
Op afstand, maar toch persoonlijk

Een uniek relatiegeschenk

Ondanks alle maatregelen en beperkingen, was 2020 toch een goed jaar voor Niice. En daarom wilden we als afsluiter van het jaar toch iets leuks kunnen doen voor onze relaties.

Maar hoe doe je dat in een tijd waarin zo weinig mag? Een bijzonder jaar vroeg om een creatieve aanpak!

Het doel? Klanten, leveranciers en andere relaties bedanken voor een mooi jaar én een glimlach op de gezichten van onze relaties toveren. Dat kon 2020 namelijk wel gebruiken! En om op te vallen tussen die enorme stroom aan kerstgeschenken en -boodschappen, kozen wij voor Sinterklaas.

Sint en Piet gingen daarom aan de slag en dit was het resultaat:

  • 1 productiedag (decorbouw, schminken, video’s opnemen);
  • 109 gepersonaliseerde video's & landingspagina's;
  • 2 zakken vol pakketjes;
  • Ontelbaar enthousiaste reacties;
  • Een hoop nieuwe afspraken ingepland!

Hoe we dit zo efficiënt hebben gedaan? We leggen het je uit! ⬇️

in recordtijd

Gepersonaliseerde video's

Je zult natuurlijk denken; wat een werk, al die video's opnemen...

Klopt! Maar door slimme trucjes konden we de video's toch heel snel realiseren. Alleen de intro werd namelijk persoonlijk opgenomen. Jeroen Sprenkelder met zijn bedrijf Youmark hielp ons. Zij zijn gespecialiseerd in het automatiseren van grote hoeveelheden persoonlijke video's.

Zo personaliseerden we de volgende onderdelen in de video:

  • Een foto van de relatie op het bureau;
  • Het logo van de partner in een schilderij als 'partner van de maand';
  • De website van de klant op het laptopscherm;
  • Naam van de klant op het whiteboard geschreven.

Door middel van 'marks' die wij op de te personaliseren onderdelen plakten en een lijst met alle persoonlijke data die in de video's gezet moest worden, kon dit automatisch gerenderd worden en geüpload naar YouTube.

En die video moest natuurlijk ook op een leuke manier verstuurd worden!

Wat leuks én lekkers

Een brievenbusbox

Iets tastbaars (en lekkers) hoort er natuurlijk bij tijdens de feestdagen. Daarom werd Inpakpiet aan het werk gezet. We stuurden alle relaties een brievenbusbox met wat lekkernijen, een Niice webcamcover, pennen en persoonlijke kaart.

Op deze kaart stond een QR code. Door het scannen van de code openden klanten hun persoonlijke landingspagina.

Veel relaties waren natuurlijk thuis aan het werk. Om er zeker van te zijn dat alle relaties de videoboodschap van de Sint op tijd zouden zien, werd er ook een persoonlijke mailing verstuurd.

Benieuwd hoe de persoonlijke landingspagina eruit zag?


Persoonlijk relatiegeschenk 2 1

Een extra waardevol cadeau

Maar we wilden graag nog iets extra's doen voor onze relaties. Maar wat?

We kwamen uit op ons meest waardevolle bezit; onze tijd, expertise, motivatie en enthousiasme. Daarom konden relaties op hun persoonlijke landingspagina kiezen voor een sparsessie over hun digitale strategie óf de sessie weggeven aan een organisatie of ondernemer waar dit ook interessant voor is.

Schermafbeelding 2021 01 27 om 15 51 44

Het resultaat & de aftermovie

Dat de campagne zó goed zou aanslaan hadden wij ook niet verwacht. Zo werd een persoonlijke landingspagina gemiddeld 20 keer bekeken. Meer dan de helft van de bezoekers ging vervolgens verder door onze site en de filmpjes werden massaal gedeeld door onze relaties op onder andere LinkedIn en WhatsApp. Dat zorgde voor een enorm bereik en ontelbaar leuke reacties! :-)

De aftermovie van de campagne bekijk je hier:

Verras jouw relaties

Zelf aan de slag?

Onze campagne is in een Sinterklaas-jasje gestoken, maar het concept is natuurlijk op veel manieren in te zetten.

Je zou dit natuurlijk ook in kunnen zetten voor:

  • Evenementen;
  • Uitnodigingen;
  • Het verwelkomen van nieuwe klanten;
  • Bestaande klanten binden of een herhaalaankoop laten doen;
  • Nieuwe klanten aantrekken.

Wil je jouw klanten ook verrassen met een unieke relatiegeschenk-campagne? Of wil je vast goed voorbereid zijn voor volgend jaar? We denken graag met je mee!

Reacties persoonlijk relatiegeschenk 1
pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.