moving gradient dot moving gradient dot
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots

Ambitieuze samenwerking met Fieldpiece voor Europese marktverovering

Het Amerikaanse bedrijf Fieldpiece bestaat al 30 jaar. Hun doel? Installateurs in het veld helpen. Als de producten die zij leveren het niet beter maken voor de vaklui, dan maken ze het niet. Een mooie missie, die ze ook naar Europa wilden brengen.


Op zoek naar een marketing partij om hun producten hier aan de man te brengen. Niice was snel gevonden, maar de route die volgde was anders dan verwacht. Dit is hoe wij samen van hun verhaal een succesverhaal maken!

Fieldpiece Niice Digital Marketing Final 6834

Een Europees team en een marketing vraagstuk

Fieldpiece richt een Europees team op, gevestigd in Doetinchem. Waarom? Nu zij een gevestigde naam zijn in Amerika, willen zij ook de Europese markt gaan veroveren. Het Europese team schakelde ons vervolgens in voor de marketing.

Nu is Fieldpiece een partij die technische producten levert die veel informatie en uitleg vereisen. Ze willen in Europa de markt veroveren, wat betekent dat je met meertaligheid te maken krijgt. Bovendien heeft Fieldpiece een indirect verkoopmodel met dealers en eindgebruikers.


Strategische vraagstukken leiden tot meer dan marketing

Dit zorgt ervoor dat onze samenwerking al snel verder gaat dan marketing. We tackelen de volgende vraagstukken:

  • Hoe zorgen we dat mensen weten wat onze producten doen en hoe zij ze moeten gebruiken?

  • Hoe bereiken we de verschillende doelgroepen op de juiste manier? In de juiste taal?

  • Kunnen we alle informatie die dealers nodig hebben beschikbaar maken?

  • En hoe krijgen we de volledige Customer Journey in beeld?

Oplossing 1

4 oplossingen voor Fieldpiece, de dealers en eindgebruikers

De samenwerking had een uitdagende start, want toen we in gesprek gingen over aanpassingen die nodig waren voor de site, bleek het aanpassen van de Amerikaanse website veel geld en tijd te kosten. We besloten in korte tijd zelf een website te bouwen, zodat we snel meer gas kunnen geven met marketing. Nadat we deze MVP (minimum viable product) hadden ontwikkeld, konden we aan de slag met de doorontwikkeling van de website.

Voor de content op de website schakelden wij Liike in. De content was Amerikaans en sloot niet aan op de Europese doelgroep. Liike heeft content geschoten voor de website, maar ook voor de socials en advertenties. Bovendien hebben ze de productfotografie van Fieldpiece overgenomen, zodat Fieldpiece de focus kon leggen op het uitbreiden van het dealernetwerk in Europa!

Fieldpiece Liike Gecomprimeerd 00478

Een brandportal, MyFieldpiece en Fieldpiece University

Gedurende de gesprekken met Fieldpiece zagen wij gigantische kansen op het gebied van procesoptimalisatie. De website was nog maar het begin. Wij begonnen structureel door te ontwikkelen voor drie platforms - elk met een eigen doel en eigen doelgroep. Tools om van Fieldpiece’s push strategie een pullstrategie te maken.

3 verschillende platforms

pijltje-links-witCreated with Sketch.
pijltje-rechts-witCreated with Sketch.

My Fieldpiece voor eindgebruikers

Het succes van de website en marketing leidden tot de vervolgvraag: wie is onze eindgebruiker, welke producten hebben zij, en hoeveel?

Als antwoord bouwden wij een digitale omgeving voor de eindgebruiker waar zij hun producten kunnen registreren, maar ook de garantie aanvragen kan de eindgebruiker in dit portal beheren. Daarnaast vinden zij hier handleidingen, nieuwsbrieven, tips, maar ook ondersteuning bij problemen. Wel zo handig bij organisaties met een groot aantal Fieldpiece producten!

Het grootste voordeel voor Fieldpiece hiervan is de data die ze nu kunnen verzamelen over eindgebruikers. Op basis van data kan Fieldpiece strategische keuzes maken om bijvoorbeeld verder op te schalen en ze kunnen zo de complete Customer Journey in kaart brengen.

Fieldpiece Liike Gecomprimeerd 00311

Een brandportal gericht op de dealers

Fieldpiece wil haar dealers zo veel mogelijk ontzorgen op het gebied van sales en marketinguitingen voor de Fieldpiece producten, om zo onderscheidend te zijn t.o.v. andere aanbieders. Voor dealers is het dus erg belangrijk dat zij alle informatie beschikbaar hebben die nodig zijn voor de sales van producten. Denk aan productfoto’s, producten, handleidingen, brochures… In de brandportal kunnen zij dit allemaal vinden en krijgt Fieldpiece inzicht in welke dealers welke producten verkopen én welke documenten zij daarvoor gebruiken. Daardoor leert Fieldpiece wat (waar) werkt en wat niet. Bovendien hoeven de dealers deze informatie nu niet steeds op te vragen en bespaart Fieldpiece dus tijd en geld.

Fieldpiece Linum 02973 1

Fieldpiece University

In Amerika was al sprake van een Fieldpiece University. Om ambassadeurs, dealers en gebruikers op te leiden over de producten van Fieldpiece, hebben wij nu ook een Fieldpiece University voor Europa gebouwd. Een e-learning platform waar ze de gebruiker mee op gang helpen, zorgen dat hun producten op de juiste manier gebruikt worden en daardoor ook het merk binnen de Europese markt versterken.

Fieldpiece Liike Gecomprimeerd 00478

1 portaal voor Fieldpiece en 4+ voordelen

De drie platforms zijn gekoppeld aan 1 portaal. Dit levert zowel voordelen voor de eindgebruiker als voor Fieldpiece op. waar de eindgebruiker kan inloggen op alle 3 de systemen, waardoor alle data op één plek opgeslagen wordt. Met die data kan Fieldpiece van haar push-strategie overgaan op een pull-strategie, ze weten nu immers hoe ze dealers en gebruikers aan kunnen trekken.

Maar de platforms en dat portaal leveren meer voordelen op:

  1. Altijd de juiste informatie beschikbaar voor de juiste personen, waardoor Fieldpiece tijd en geld bespaart in service.

  2. Inzicht in de journey en dus de kans om elke doelgroep op de juiste manier te benaderen.

  3. Enthousiaste gebruikers leiden tot meer naamsbekendheid en meer bereik in Europa.

  4. Doordat alle systemen aan elkaar gekoppeld zijn, kan Fieldpiece eenvoudig opschalen door nieuwe dealers en eindgebruikers toe te voegen!

Fieldpiece Liike Gecomprimeerd 00438

Meertaligheid voor alle oplossingen

Fieldpiece is in heel Europa actief, wat betekent dat ze een meertalig publiek hebben. Daarom hebben we alle oplossingen meertalig beschikbaar gemaakt met behulp van een DeepL integratie. Fieldpiece kan met één klik op de knop een pagina vertalen. Snel en effectief!

Een goede samenwerking met marketing was hiervoor van groot belang. Want een vertaling is het begin, maar hebben we alles goed ingesteld en lopen we nu SEO technisch geen kansen mis? Dankzij een nauwe samenwerking tussen onze teams konden we een optimaal resultaat leveren.

digital happiness

Nog meer happiness in deze samenwerking

In deze samenwerking kijken wij continu vooruit, terwijl we met elk facet rekening houden. Ook nu zijn we bezig met de digitale transformatie van Fieldpiece, ditmaal gericht op het reparatieproces. Hier valt veel tijd en manueel werk te winnen, wat neerkomt op ongeveer 1fte per week.

De successen die we samen al hebben bereikt, hebben we te danken aan een mooie samenwerking. Flexibiliteit, betrokkenheid en veel contactmomenten stellen ons in staat om snel en effectief in te spelen op nieuwe wensen en nieuwe kansen. Zo blijven we samen werken aan digital happiness. Voor Fieldpiece en dus voor ons!

pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.