moving gradient dot moving gradient dot
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots

Van online groei naar digitaal geluk

Emma - Oct 6, 2023 - 8 Minuten

Niice is in een nieuwe jas gehesen. Een jas die ons echt goed past, mooi aansluit bij de schouders en toch ruimte voor groei over laat (nee, niet bij de taille… bij de armen natuurlijk). Dat betekent een nieuw uiterlijk - online en offline - en hernieuwde motivatie voor ons.


Hoe, wat, wie en waarom die rebranding? Je leest het hier.

Rebranding niice
out with the old...

online groei, dat was niice

De bekende bliksemschicht, het donkere blauw, het digitale groeien, de stoere-mannen-foto’s. Niice Digital Marketing had een huisstijl. Herkenbaar, bekend, maar in bijna 10 jaar is er nooit echt over nagedacht of die wel past bij Niice, bij ons verhaal. Niet gek. We zitten in een snelle markt en willen voorop blijven lopen. Bovendien leggen wij liever de focus op wat we voor onze klanten kunnen doen, niet voor onszelf.


ik ben mezelf niet of al die jaren nooit geweest

Toch was het tijd. Niet omdat we iets nieuws wilden, maar juist omdat wij zelf veranderd zijn. Wij zijn helemaal niet die stoere jongens, die alles beter weten en alleen maar succes willen. Sterker nog, we zijn niet eens meer met alleen maar stoere jongens. Tijd dat we gaan uitstralen wie we zijn en wat we doen!

Goed. Besloten. En nu?

samen een positionerings-traject in

Wij zijn ervan overtuigd dat een ander jouw merkverhaal beter kan vertellen. Dat vertellen we onze klanten ook. Daarom gingen wij met Ilja Klees een positioneringstraject in.

Het doel? Vinden wie ‘wij’ zijn, wie Niice is. Ilja gaf ons - alle collega’s - daarvoor het woord. We vulden vragenlijsten in, namen attributen mee die volgens ons Niice representeerden (een flamingo beeld, een bokshandschoen, een opblaas unicorn, bier, een rubiks cube…), en schreven samen op wat volgens ons de kernwaarden van Niice waren. Samen met een aantal brainstorms bleek dat voor Ilja genoeg om ons van onze sokken te blazen met een merkverhaal dat niet nieuw is. Nee, het is precies wie Niice al jaren is.

het traject

van niice digital marketing tot niice


Rebranding brainstorm verticaal niice 3
Rebranding brainstorm verticaal niice 2
Rebranding brainstorm verticaal niice 5
Rebranding brainstorm verticaal niice 6
Rebranding brainstorm verticaal niice
Rebranding niice 3
Rebranding niice 4
Rebranding niice 6
Rebranding niice 12
Rebranding niice 11
Verticaal rebranding niice 4
Rebranding niice

“Ontzettend indrukwekkend hoe wij zo lang aan het zoeken waren naar oneliners, ons verhaal, een logo… En dat Ilja zo’n brandstory uit zijn mouw schudt waar iedereen zich in herkent” - Thijs

Zomberborrel verticaal 2

if you’re not having fun, you’re doing it wrong

Wat we zelf al voelden, bleek te kloppen: wij zijn geen ‘hero’, zoals vele andere bureaus, maar de ‘jester’. Bij ons draait niet alles om ons succes, om hoe goed we zijn, om ons.

Wij zijn zachter, doen wat we zeggen, zeggen wat we doen, en zetten plezier op de eerste plek. Wij creëren samen digitaal geluk. Digital Happiness. Voor ons, onze klanten en onze leveranciers.

En zo ontstond het merkverhaal, ons logo en een nieuwe huisstijl.

niice. creators of digital happiness.

Tijd om ons weer voor te stellen: Wij zijn Niice. Een groep enthousiaste, gezellige, knappe koppen die al jaren met plezier werkt aan het succes van onze mensen, ons bedrijf en onze partners. Nu hebben we eindelijk van ons merk ons werk gemaakt: Digital Happiness.

Ons zusje Liike legde wat dat betekent voor ons vast.

discover your digital happiness

Wat digitaal geluk is, is voor iedereen anders. Digitaal geluk is geen website of campagne, maar dat wat je wil bereiken met de middelen die er zijn. En iedereen heeft andere dromen en uitdagingen, dus elke samenwerking is anders. Dat maakt het leuk. Dat maakt ons ‘gelukkig’. 😉

Waar begint jouw weg naar digitaal geluk?

pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.