Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.
Call Tracking

Tegenwoordig moet alles meetbaar zijn. Wat levert je investering in online advertising op? Welke webshop-optimalisaties zorgen voor een conversiestijging? Welke online kanalen kun je het beste inzetten om bezoekers naar je website of webshop te krijgen? Online is (bijna) alles te meten. Maar hoeveel van jouw conversies verlopen via telefonisch contact? En heb je daar inzicht in? Zo niet, blijf dan even lezen!

Calltracking

Inzetten op telefonische conversies

Voor veel organisaties is telefonisch contact met (potentiële) klanten nog steeds erg belangrijk. Hartstikke leuk dat online alles te meten is, maar hoe krijg je inzicht in die telefonische conversies? En waar komen die telefoontjes vandaan, hoe weten zij jou te vinden? Dit soort vragen zijn te beantwoorden via call tracking.

Met behulp van call tracking wordt de bron van het telefoontje, bijvoorbeeld jouw Google Ads-advertentie of Facebookpost, gekoppeld aan de telefonische conversie. Zo weet jij hoe iemand telefonisch binnenkomt en hoe je dus je marketingbudget het beste in kunt zetten om de telefonische conversies te stimuleren. Om dit inzichtelijk te maken, maken wij gebruik van de tool AdCalls.

Hoe werkt call tracking van AdCalls?

Jouw potentiële klant komt via een bepaalde route op jouw website terecht, zoals via jouw Google Ads-advertentie. Deze persoon heeft interesse in jouw product of dienst en bekijkt op jouw website de contactgegevens om telefonisch contact met jou op te nemen. AdCalls maakt, op basis van de bron waar hij of zij vandaan komt, een dynamisch telefoonnummer aan. Dit nummer wordt vervolgens via een scriptje automatisch vervangen op de plek waar jouw telefoonnummer staat. Jouw potentiële klant belt dit nummer, dat wordt doorgeschakeld naar het originele telefoonnummer van jouw organisatie. Vervolgens wordt deze oproep geregistreerd in jouw dashboard, met als bron ‘Google Ads’.

Eén overzicht in een handig dashboard

In je dashboard zie je niet alleen de bron van het telefoontje, maar krijg je ook inzicht in de gespreksduur, de gemiste oproepen of de tijden en dagen waarop veel gebeld wordt. Daarnaast kunnen telefoontjes gecategoriseerd worden. Was het een service-vraag? Een lead? Of resulteerde het in een directe verkoop? Ook kunnen de telefonische gesprekken teruggeluisterd en beoordeeld worden, zodat ook het telefonische contact verbeterd kan worden.

Optimaliseer en verhoog je telefonische conversies

Met alle data die AdCalls voor jou beschikbaar en inzichtelijk maakt, kun je jouw marketingbudget gerichter inzetten. Zo kun je bijvoorbeeld zien uit welke online bron de meeste telefoontjes komen die resulteren in directe sales. Als dat jouw Facebook-campagne blijkt te zijn, dan is het wellicht goed om te overwegen daar meer budget op in te zetten. Daarnaast wordt inzichtelijk welke zoekwoorden vanuit jouw Google Ads-campagne telefonisch de meeste leads en sales opleveren, waarmee je jouw campagnes kunt optimaliseren.

Samen online groeien?

Als Gold Partner van AdCalls helpen we jou graag meer te halen uit je telefonische conversies en jouw marketingbudget effectiever in te zetten. We denken graag met je mee, dus twijfel niet om eens vrijblijvend contact met ons op te nemen!

Calltracking telefoontjes