moving gradient dot moving gradient dot
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
sluiten
moving gradient dot moving gradient dot

Een nieuwe webshop voor Maron Meubels & Keukens

Een nieuwe koppeling en webshop bieden een goed fundament voor online marketing voor Maron Meubels & Keukens. In samenwerking met Semso hebben we gezorgd voor een soepele datastroom zodat online verkoop een optie is. Met een mooi fundament is het nu tijd voor online groei!

webshop maron
Even kennismaken

Maron Meubels & Keukens

In 1992 werd de eerste Pronto Wonen winkel opgericht. Vandaag de dag heeft Pronto Wonen 39 winkels verspreid door Nederland en België. Ook Maron Meubels & Keukens is een filiaal van Pronto Wonen, het enige filiaal dat haar eigen label heeft gehouden en (deels) zelf de media uitingen mag bepalen.

Al meer dan 40 jaar richt het Achterhoekse bedrijf zich op de verkoop van meubels in het lagere prijssegment en op meeneem basis. Dit doen ze op een eerlijke, open en typisch Achterhoekse wijze waarbij het gevoel van de klant voorop staat.

Integratie van online en offline

Achterhoek Nieuws & Maron

Een tijd geleden mochten we voor Achterhoek Nieuws aan de slag met een nieuwe website, gaven we trainingen en werd gevraagd of wij online en offline meer konden integreren. Maron zet, als grote klant van Achterhoek Nieuws, wekelijks advertenties weg voor naamsbekendheid, online én offline. We zijn mee geweest naar een afspraak tussen Maron en Achterhoek Nieuws om te kijken of wij online en offline meer kunnen integreren door actief mee te denken en advies te geven.

Gracht achterhoeknieuws
Waar zijn we nu en waar willen we heen?

De strategie in

Met Maron zijn we de strategie in gedoken: wie zijn jullie concurrenten, waar zitten jullie ten opzichte van hen, waar ligt jullie focus en waarin onderscheiden jullie je?

Het persoonlijke element van Maron is erg sterk en biedt een mooie focus voor de strategie. Vervolgens is een beeld gevormd van de huidige online aanwezigheid van Maron. Op de website worden de collecties getoond en worden klanten aangespoord om naar de winkel te komen, een webshop was afwezig. Hoe zou het ideale landschap er dan uit zien?

Maron wil de media kanalen krachtig inzetten en online groeien om ook onder de jongere generaties haar naamsbekendheid te vergroten. Het voorstel om met online marketing te beginnen lag er, maar het fundament van Maron bleek (online) niet goed. Maron was zelf niet tevreden over de website, producten kloppen niet en data komt slecht door. Bovendien was er geen webshop. Tijd om te investeren in een goed fundament!

Maron case 2
Een nieuwe koppeling

Bloom

Maron beheerde alles binnen iOne. Ook de kassa was aan dit systeem gekoppeld en de productinformatie van het Pronto assortiment kwam hier binnen. De data werd via WordPress gecommuniceerd, maar kwam niet goed door en er waren veel klachten over. Bovendien was de wens ontstaan om het assortiment uit de breiden met andere lijnen. Deze moeten dan ook toegevoegd kunnen worden.

Het idee ontstond om met een PIM te gaan werken als tussenoplossing. PIM systemen zijn echter over het algemeen erg kostbaar om mee te werken, zowel in investering als in maandelijkse kosten. Onze partner Semso bood ons een alternatief; haar standaardpakket om koppelingen te leggen: Bloom. De data komt nu van Pronto en iOne naar Bloom, waar het doorgezet wordt naar de webshop en de producten verkocht kunnen worden. Voor de realisatie van de webshop is gekozen voor Magento, zodat er ruimte is voor veel groei.

DSC05948
Live met een MVP

Klaar voor online marketing

We zijn voor Maron eerst met een MVP online gegaan, zodat de producten verkocht konden worden. Er was nog geen koppeling met het systeem om de orders in te schieten, dus dit gebeurt eerst nog handmatig. Terwijl de MVP online staat kunnen we gaan automatiseren en een CMS toevoegen, zodat we meer beleving kunnen toevoegen aan het geheel. Als het fundament dan echt staat, kunnen we succesvol van start met de online marketing voor Maron!

Vrijblijvend advies van onze strateeg

Plan een videocall

Zit jij ook met een vraag over jouw webshop of website, of ben jij benieuwd waar nog mogelijkheden liggen bij jouw bedrijf? Plan een vrijblijvende videocall in met onze strateeg Bas met als resultaat een passend advies! In een uurtje bespreken jullie al je vragen en ideeën en ontdek je de mogelijkheden, zonder ergens aan vast te zitten.

Ook een afspraak inplannen? Dat kan via onderstaande link!

niice online videobellen
pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.