Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.
Grand Plaza Eibergen

Online reserveringen nemen met 68% toe bij all-inclusive restaurant Grand Plaza door nieuwe website en online marketing.

All-inclusive restaurant

Grand Plaza Eibergen

Grand Plaza is een restaurant in Eibergen waar je all-inclusive kunt genieten van de heerlijkste wok- en wereldgerechten. Het restaurant bestaat sinds 2007 en biedt een eigentijds, uniek concept aan voor diner. Geniet van een gevarieerd aanbod en dat voor een vaste prijs.

Online reserveringen bevorderen

Vraagstuk vanuit Grand Plaza Eibergen

Eén van de leukste dingen om offline te doen, vinden wij toch wel lekker eten en ondertussen de laatste nieuwtjes doornemen met familie of vrienden. Dat plekje bij een goed restaurant reserveren we juist wel graag online. Dat gaat lekker snel en je weet direct of ‘t lukt. Een reden voor all-inclusive restaurant Grand Plaza om hier extra op in te zetten. “Hoe krijgen we het aantal online reserveringen flink omhoog?”, was de vraag. Niice helpt een handje.

pijltje-links-witCreated with Sketch.
pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
Grand plaza toename online reserveringen
Winst
Online reserveren vereenvoudigen

Nieuwe website

De website speelt natuurlijk een grote rol bij het verhogen van het aantal online reserveringen. De optie moet voor de websitebezoeker gemakkelijk te vinden zijn en de reservering moet snel geplaatst kunnen worden. Begin 2019 leverde Niice daarom een spiksplinternieuwe website op voor Grand Plaza, met een sfeervolle uitstraling en maximale gebruiksvriendelijkheid. De website is conversie-geoptimaliseerd, zodat de focus ligt op de online reserveringen. Dat is een goed begin, maar we kunnen natuurlijk veel meer doen om die reserveringen digitaal te laten binnenstromen en het restaurant vol te krijgen met echte bourgondiërs die all-inclusive komen genieten van alle (wereld)gerechten.

Advertising gericht op online reserveren

Online marketing

Samen met Grand Plaza besloten we om, na de livegang van de website begin 2019, direct in te zetten op online marketing. Structureel gingen we aan de slag met Google Ads, e-mailmarketing, Facebook Advertising en organische berichten op social media. Dit resulteerde over de periode 1 apr. 2019 - 31 dec. 2019 in een toename van 68% in het aantal online reserveringen t.o.v. 1 apr. 2018 - 31 dec. 2018. De drempel tot reserveren is afgenomen nu dit digitaal zo snel en eenvoudig kan en Grand Plaza merkt op dat mensen sneller overgaan tot reserveren.

Digitaal systeem functioneert optimaal

Foutloos en efficiënt

Deze stroom aan online reserveringen zorgde ervoor dat het personeel van Grand Plaza minder telefoontjes en e-mail persoonlijk hoefde te behandelen. Dat scheelt natuurlijk veel tijd, die weer besteed kan worden aan andere werkzaamheden en de gasten in het restaurant. Een ander bijkomend voordeel is dat het aantal fouten in de reserveringen afnam. Reserveringen opschrijven op basis van een telefoontje of e-mail is mensenwerk, waarin wel eens een foutje kan optreden. Het digitale systeem werkt efficiënt en foutloos, waardoor er vrijwel nooit meer sprake is van bijvoorbeeld een dubbele boeking. Grand Plaza kan zich weer focussen op de optimale klantervaring in het restaurant!

Benieuwd of er voor jou winst te behalen valt met behulp van conversie-optimalisatie en online marketing? We kijken graag eens met je mee.