Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.
Beliani.nl

Beliani.nl, webshop in designmeubelen voor een betaalbare prijs, ziet omzet uit Google Ads toenemen met 506,2%.

Webshop in designmeubelen

Beliani.nl

Moderne en stijlvolle designmeubelen die nooit gaan vervelen. Beliani ontwerpt ze en verkoopt de meubelen internationaal via een webshop. Zonder showrooms, fysieke winkels en tussenhandelaren houden ze het aanbod betaalbaar. Sinds 2013 is Beliani ook actief in Nederland met als doel: een mooi en modern interieur voor alle Nederlandse huishoudens mogelijk maken.

Opschalen in omzet en rendement

De uitdaging

Online verkoop is voor Beliani ontzettend belangrijk, aangezien dat de enige manier is waarop zij hun meubelen aanbieden. Het is dan een logische stap om Google Ads in te zetten om de verkoop en omzet te verhogen. Een vraagstuk waar we al vele organisaties mee mochten helpen. Het opschalen in omzet is natuurlijk niet zo moeilijk. De uitdaging ligt in het behouden of zelfs verbeteren van het rendement (ROAS). Een uitdaging die wij samen met Beliani aangingen!

Het proces naar

meer omzet

Om nog meer omzet te halen uit de bestaande Google Ads campagnes, startten we met de optimalisatie van de productfeed die wordt gebruikt voor Google Shopping. Aangezien 80% van het advertentiebudget wordt besteedt aan Shopping, hebben optimalisaties hier het grootste effect. Een optimale, relevante weergave van de producten in Shopping is dus essentieel.

Met behulp van feed optimalisatietool Channable werd de productfeed opnieuw opgebouwd. Met deze tool zijn we in staat om de productfeed vanuit de shop volledig te optimaliseren voordat het wordt doorgestuurd naar andere platformen zoals Google Ads of Bol.com. Daarnaast kun je op basis van slimme regels bepaalde producten uitsluiten, zoals producten met een te laag conversieratio of te kleine marge.

Onder andere de volgende onderdelen in de productfeed pakten we aan:

  • Het verbeteren van de Google productcategorieën die toegewezen worden aan producten;
  • Producttitels optimaliseren;
  • Testen met afbeeldingen (product op witte achtergrond/ sfeerfoto);
  • Artikelen kregen op basis van marge aangepaste labels, zodat in Google Ads prioriteiten en biedingen aangepast kunnen worden;
  • Producten met een te lage waarde/ marge werden uitgesloten.


Vervolgens werden de Shopping campagnes opnieuw ingericht op basis van deze opdeling. Het aantal verkopen vanuit Google Ads had al een mooi aandeel in de totale omzet, maar groeide explosief. Het totale dagbudget werd stapsgewijs verder opgeschaald op basis van een positief rendement.


Toen werd het tijd om de resultaten te gaan meten…


En wat voor resultaat.. De omzet nam toe met maar liefst 506,2%, wat de effectiviteit van de methode en campagnes aantoont.

Natuurlijk is hierbij de Return On Advertising Spend (ROAS) essentieel, omdat de campagnes zo rendabel mogelijk moeten zijn. Naast de omzettoename van 506,2%, groeide ook de ROAS van 312% naar 504%. Een mooi resultaat voor Beliani, die zijn stijlvolle designmeubelen ook in Nederland ziet verspreiden als een olievlek!

pijltje-links-witCreated with Sketch.
pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
Beliani klantcase conversiestijging google ads 1
Winst
Beliani klantcase conversiestijging google ads 1
Conversie
We zijn nog niet klaar!

Het vervolg

Gelukkig zijn we nog lang niet klaar! Aankomende periode gaan we aan de slag met de inzet en optimalisatie van marketing automation tool Datatrics. Op basis van machine-learning wordt de customer journey verder geoptimaliseerd én geautomatiseerd. Zo kunnen we omzet én rendement naar een nóg hoger niveau tillen.


Wil jij ook meer rendement halen uit je investeringen in Google Ads of je webshop in zijn geheel? Daag ons uit!

digitaal-marketeers-achterhoek