Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.
Lokaal en persoonlijk met 108 vestigingen: AMI Kappers lukt ‘t!

Stel je hebt een organisatie met meer dan 100 vestigingen. Je wilt één centraal, consistent en krachtig merk zijn en dus ook één corporate website hebben. Maar je wilt tegelijkertijd mensen benaderen met het herkenbare gezicht van de lokale vestiging in hun buurt en persoonlijk blijven. Daarnaast wil je mensen continu inspireren en daarmee een reden geven om die lokale vestiging te bezoeken. Het is AMI Kappers gelukt. Bij Niice werkten we aan deze uitdaging en voerden we deze doelstellingen door in het design van hun corporate website.

Let op: Niice is alleen verantwoordelijk voor het design en niet voor de technische realisatie. De technische partner van AMI heeft de website geprogrammeerd.

Het was geen makkelijk vraagstuk

Waarmee AMI Kappers aanklopte

Een persoonlijk en lokaal gevoel creëren op een corporate website waaronder meer dan 100 salons vallen. Omdat je voor een kapper liever niet in de auto stapt en 30km gaat rijden, is de lokale vindbaarheid ontzettend belangrijk. Maar dat waren niet de enige vereisten voor het design van de nieuwe website. AMI Kappers wilde een meer inspirerend merk worden, met persoonlijke tips en adviezen voor ieder soort individu. Daarnaast moest de productlijn van AMI Kappers, IVY, prominenter aanwezig zijn, prijzen helder geformuleerd worden en was het van belang dat er meer online afspraken via de website gemaakt werden. Last but not least wilde AMI Kappers mannen en vrouwen met een aparte benadering aanspreken, waarvoor Ami Gents in het leven was geroepen. De kapperszaak speciaal voor mannen.

Desktopmobile ami home
Design sprints

Sprinten!

Hoe zorg je ervoor dat al deze wensen en doelstellingen omgezet worden in het perfecte design voor de website? Wij besloten een design sprint uit te voeren. In vijf intensieve dagen gingen we met AMI Kappers om tafel en vlogen we van een uitgewerkt plan voor de website naar een schets, naar een definitief concept, naar een prototype en vervolgens naar de tests van dit prototype. Na deze design sprint, werd het geheel uitgewerkt tot het complete design van de website, wat AMI Kappers vervolgens liet implementeren bij hun eigen technologische partner. De resultaten?

  • Een krachtige, corporate website als inspiratieplatform, vol blogs en tips.
  • Meer dan 100 unieke en zoekmachine-geoptimaliseerde salon-pagina’s, waarop iedere salon een eigen smoel krijgt en de benodigde (lokale) informatie beschikbaar is, zoals openingstijden en tarieven. Tevens is er de optie direct online een afspraak te maken.
  • Een location finder met kaart, om direct de salon bij jou in de buurt te vinden.
  • Een inspiratie-zoeker, waar je op basis van jouw (haar)profiel en voorkeuren direct persoonlijke tips, adviezen en inspiratie voorgeschoteld krijgt. Met bij ieder stukje content de gerelateerde (IVY)-producten en blogs die voor jou ook interessant kunnen zijn.
  • Een shop voor alle IVY-producten.
  • Een eigen, onderscheidende kleurcombinatie voor de pagina’s van alle Ami Gents-salons.
Salon en inspiratie finder
We kijken en denken graag met je mee!

Een keer afspreken

Sluit jouw huidige webshop of website nog niet helemaal aan bij jouw wensen? Draagt het nog niet voldoende bij aan jouw doelstellingen of is het zelfs helemaal niet gebaseerd op doelstellingen? We kijken en denken graag met je mee!