Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.
Achterhoek Nieuws

Nieuwe website met geïntegreerde advertentietool resulteert in meetbare resultaten voor Achterhoek Nieuws

Offline en online stralend

Achterhoek Nieuws

Achterhoek Nieuws creëert, drukt en verspreidt diverse kranten in de Achterhoek en is daarnaast initiatiefnemer van verscheidene online platforms. Als organisatie achter al deze initiatieven is het belangrijk zichtbaar te zijn. Alleen dan kun je je visie communiceren en kunnen bedrijven en andere potentiële adverteerders jou vinden voor een mediacampagne. Niice hielp Achterhoek Nieuws beter zichtbaar te zijn in de Achterhoek met een gloednieuwe website en geïntegreerde advertentietool.

pijltje-links-witCreated with Sketch.
pijltje-rechts-witCreated with Sketch.

59% groei in het aantal websitegebruikers en 136% groei in het aantal paginaweergaven.

75% stijging in het aantal sessies.

34% stijging in het aantal offerte aanvragen.

Vernieuwing en efficientie

De uitdaging

De oude website van Achterhoek Nieuws was aan een flinke opfrisbeurt toe. Het bouncepercentage was erg hoog, wat erop duidt dat bezoekers de website vrijwel direct weer verlaten. Daarnaast was er sprake van wijzigingen in het weekbladen-portfolio en was de advertentietool verouderd. Verder had de organisatie de wens om alle data vanuit en rondom de website inzichtelijk te krijgen. Genoeg redenen om de boel eens flink aan te pakken met een nieuwe online strategie, zodat Achterhoek Nieuws ook digitaal weer straalt in de Achterhoek. Zo zijn zij er klaar voor om hun klanten nog beter te helpen bereik in de Achterhoek te realiseren.

Snel en overzichtelijk

Een website met geïntegreerde advertentietool

Natuurlijk zijn kranten afhankelijk van adverteerders, dus ook Achterhoek Nieuws. Maar hoe maak je in deze digitaal-georiënteerde wereld je opties en tarieven snel inzichtelijk? Niice ging aan de slag met een nieuwe advertentietool. In vijf eenvoudige en visuele stappen wordt, op basis van jouw wensen, duidelijk wat je kwijt bent aan advertentiebudget. Wil je het net wat anders? Met het veranderen van keuzes in de stappen, veranderen prijzen real-time mee. Dat verlaagt voor de geïnteresseerde niet alleen de drempel om de prijs op te vragen, maar het scheelt ook in het aantal uren dat Achterhoek Nieuws besteedt aan het maken van offertes. Voordat de nieuwe website live ging, op 4 november, werden Google Analytics, Search Console en Tag Manager juist ingericht. Uit de cijfers bleek dat al direct na livegang het aantal dagelijkse gebruikers hoger lag dan in dezelfde periode van het jaar daarvoor. En die groei, vooral in het aantal organische bezoekers, blijft doorzetten!

Nieuwswebsites betekenen

Online meetbaarheid

Het voordeel van online is uiteraard dat alles goed meetbaar is. Achterhoek Nieuws wilde daar dan ook meer van weten en kennis over nieuwe digitale technologieën bijspijkeren. We gaven op locatie trainingen in Google Analytics en Search Console, zodat zij er zelf effectief mee aan de slag kunnen gaan. Bovendien gaven we voor alle nieuwswebsites een advies over hoe er geoptimaliseerd kan worden en we richtten ook voor deze websites Google Analytics efficiënt in. Een mooie basis voor Achterhoek Nieuws om ook digitaal te blijven groeien en hun klanten meer te kunnen bieden in de digitale wereld.