Ben jij al bekend met de Regel van 100 voor kortingen?
De originele prijs bepaalt hoe jij jouw korting moet weergeven.
Volgens de regel van 100 moeten kortingen anders weergegeven worden wanneer de originele prijs boven de 100 euro is dan wanneer de prijs onder de 100 euro is. Hoe dat werkt lees je hier!
Percentages of toch euro’s?
De aantrekkelijkheid van kortingen
We beginnen met een voorbeeld. Op de afbeelding hieronder zie je twee keer dezelfde jurk. Kijk eens goed naar de verschillen tussen variant A en B, welke van de twee varianten heeft volgens jou de hoogste conversie behaald?
Variant B behaalde een hoger conversiepercentage en niet zonder reden! Hoe zit dat dan?
Een vuistregel voor kortingen
De regel van 100
In zijn laatste boek schreef marketing professor Jonah Berger over de aantrekkelijkheid van kortingen. Volgens onderzoekers komen kortingen uitgebeeld in percentages anders op mensen over dan kortingen afgebeeld in euro’s, afhankelijk van de originele prijs. De volgende vuistregel werd ontdekt, de regel van 100:
- Is de prijs van het product onder de 100 euro? Presenteer dan de korting in procenten.
- Is de prijs 100 euro of meer? Dan vinden mensen een korting in euro’s aantrekkelijker.
Denk nu terug aan het voorbeeld van de jurk. De korting die in euro’s weergegeven werd bleek aantrekkelijker. Logisch, want de originele prijs was € 100,-. Zou de originele prijs van de jurk € 80,- zijn geweest, dan had variant A met een korting in percentages beter gescoord.
Jouw conversies verhogen?
De regel van 100 toepassen
Pas jij de regel van 100 nog niet toe in jouw webshop of op jouw sociale media? Dan kun je aan de hand van deze blog aan de slag met het verhogen van je conversies!
Ben je nou op zoek naar meer tips over online marketing, conversie optimalisatie en andere manieren om klanten aan je te binden? Volg dan onze sociale media of kijk even rond tussen onze andere blogs!