hamburger menu
dot zwarte bel

Wat is jouw doel?

Advertenties op Instagram zijn bijna 3 keer zo relevant als op andere sociale netwerken. Dit betekent echter niet dat er zomaar berichten geplaatst kunnen worden; aan de basis van online succes ligt altijd een goede strategie. Advertenties op Instagram zijn een ideaal middel om te werken aan de branding van je merk en het vergroten van je merkbekendheid. Het grote voordeel van Instagram is dat beeld het grootste deel van de advertentie bestrijkt en met beeld kun je zoveel meer vertellen!

Zo zijn er nog meer doelen die je via Instagram kunt bereiken. Samen met jou bepalen we doelen die bij jouw business passen. Deze doelen liggen aan de basis van de strategie en jouw online succes op Instagram! Zet Instagram advertenties bijvoorbeeld in voor:

  • Branding/ merkbekendheid;
  • (Social) storytelling;
  • Influencer marketing;
  • Loyaliteitsacties gericht op bestaande klanten;
  • Inspelen op gebeurtenissen / actualiteiten.

Wie is je doelgroep?

Het is ontzettend belangrijk om je doelgroep goed op papier te zetten. Instagram is namelijk een platform met een specifieke doelgroep. Door je doelgroep in kaart te brengen, zien we direct of Instagram wel het juiste middel is. Misschien is Pinterest of Facebook namelijk wel veel interessanter voor jou.

Op Instagram kun je dezelfde doelgroepen gebruiken die je al gebruikt voor Facebook Advertising. Zo kun je heel specifiek segmenteren op basis van bijvoorbeeld leeftijd, geslacht, locaties, tijdstippen of interesses. De mogelijkheden zijn hierin enorm. Jouw budget wordt dus altijd effectief ingezet. Onthoud wel dat op Instagram vooral de jongere generatie actief is, maar de oudere generatie begint ook zijn opmars te maken!

In Instagram kunnen we bijvoorbeeld de volgende doelgroepen aanmaken:

  • Jouw e-mailbestand inladen in Instagram;
  • Een vergelijkbare doelgroep op basis van jouw klantenbestand;
  • Mensen met interesse in jouw branche, product of dienst;
  • Websitebezoekers in een geselecteerde periode;
  • Bezoekers van een specifieke pagina op jouw website;
  • Een doelgroep op basis van de geselecteerde locatie i.c.m. demografische gegevens.

Meet jouw Instagram succes!

Omdat je adverteert via het Facebook advertentienetwerk kun je resultaten op dezelfde manier meten als dat bij Facebook gebeurt. Door middel van de Facebook Pixel krijgen we inzicht in de acties die voortkomen uit jouw advertenties op Instagram. Zo kunnen we jouw Instagram campagnes verder optimaliseren voor een nog beter resultaat!

Instagram Adverteren

Online groeien op Instagram?

Nodig ons uit. We sparren graag met je over de mogelijkheden!