hamburger menu
dot zwarte bel

"40% haakt af bij een laadtijd langer dan 3 seconden."

het maximale
resultaat.

Een enorme hoeveelheid traffic naar je website genereren kan ontzettend waardevol zijn, zeker. Maar wanneer je website nog niet optimaal werkt en de bezoeker achter blijft met onduidelijkheden of onbeantwoorde vragen, haal je niet het optimale uit het huidige aantal bezoekers. Voor je dus investeert in het genereren van meer bezoekers, is het van groot belang om je online omgeving zo gebruiksvriendelijk mogelijk te hebben. Op verschillende manieren kunnen we testen waar bezoekers tegenaan lopen en waar we kunnen zorgen voor een hoger conversiepercentage. We kunnen tijdens de conversie optimalisatie bijvoorbeeld aan de slag met: 


Heatmaps

Met heatmaps via Hotjar zien we hoe individuele bezoekers de website gebruiken en waar ze dus tegenaan lopen. Blijven ze bijvoorbeeld lang hangen op de registratiepagina, omdat het formulier niet duidelijk is? Uit het bekijken van deze sessies, kunnen we erg veel waardevolle data halen! 

A/B testen

Bij een A/B test creëren we 2 versies van dezelfde landingspagina. De eerste versie is de originele pagina en de tweede versie is een aangepaste variant. Vervolgens laten we de ene helft van de bezoekers de ene pagina zien en de andere helft de andere. Op deze manier kunnen we precies achterhalen welke pagina het beste werkt.

Analytics

Analytics biedt ontzettend veel waardevolle data over je websitebezoekers. Aan de hand van deze data kunnen we bijvoorbeeld precies zien op welke pagina's bezoekers afhaken of op welk moment in het bestelproces. Deze slecht presterende pagina's kunnen we vervolgens weer analyseren via de heatmaps. 

Usability lab

Met het usability lab gaan we op locatie testen met jouw doelgroep. We zetten 2 laptops tegenover elkaar, met daartussen een game capture. Dit apparaatje neemt alles op wat de respondent uitvoert op de website, in combinatie met video van de respondent zelf en audio van wat er wordt gezegd. De respondent krijgt vervolgens een aantal opdrachten die uitgevoerd moeten worden op de website. Daarbij wordt de respondent gevraagd om hardop te vertellen wat hij doet, ziet en ervaart. Aan de hand van deze data kunnen knelpunten snel ontdekt worden.

Usability lab