LinkedIn Advertising
LinkedIn is in Nederland het grootste zakelijke netwerk. Wil jij op de hoogte blijven van wat concurrenten doen, wil jij zelf mooie momenten op zakelijk gebied delen of wil je jouw netwerk uitbreiden? Dan is LinkedIn uitermate geschikt. Binnen LinkedIn worden veel zakelijke netwerken gevormd en weet je precies bij welke bedrijven mensen werkzaam zijn. Ben jij met jouw bedrijf actief in de B2B markt? Dan kun je overwegen om te gaan adverteren via LinkedIn.
De mogelijkheden van LinkedIn Advertising
LinkedIn advertising is één van de opties binnen Social Media Advertising. Het biedt jouw organisatie ontzettend veel mogelijkheden. Voordat je gaat adverteren is het van belang dat je weet met welk doel je gaat adverteren. Dit kan zijn het vergroten van het bereik voor jouw organisatie in een bepaald geografisch gebied, het aanbieden van interessante whitepapers, het genereren van meer websitebezoekers of iets heel anders.
Doordat je in LinkedIn precies kunt zien waar iemand werkzaam is en welke functie iemand vervult, is LinkedIn Advertising ook zeer geschikt voor wervingscampagnes. Ben jij dus op zoek naar meer personeel voor jouw bedrijf of afdeling, dan kun je ervoor kiezen om LinkedIn advertising in te zetten.
Wil je weten hoe je dit succesvol doet? Lees dan eens hoe wij dit voor 247TailorSteel hebben ingezet. In 5 maanden moesten zij 80 nieuwe werknemers vinden. Een mooie uitdaging en wij gingen de uitdaging aan. Lees hieronder het volledige verhaal van de wervingscampagne van 247TailorSteel!
Bedrijven, werknemers, branches of interesses
Het kiezen van de juiste doelgroep
Het kiezen van de juiste doelgroep voor jouw advertising campagnes is de basis voor het wel of niet slagen van een campagne. Op basis van deze doelgroep bepaal je namelijk waar je überhaupt wilt adverteren: Facebook, LinkedIn, Pinterest... Maar ook binnen LinkedIn maak je keuzes en kun je jouw doelgroep op een zeer specifieke manier bereiken. Wil je bijvoorbeeld jouw advertising focussen op een aantal bedrijven in Nederland, alleen de beslissingsbevoegde werknemers targeten of wil je binnen de gehele organisatie draagvlak creëren. Dit alles is mogelijk via LinkedIn advertising.
Neem je LinkedIn ads mee in jouw wervingscampagne? Kies dan het geschikte opleidingsniveau of target enkel mensen die op zoek zijn naar een nieuwe baan. Jouw vacatures komen zo alleen terecht bij de door jou gekozen doelgroep!
Zorg dat deze niet vergeet
De LinkedIn pixel
Het is besloten: je gaat adverteren via LinkedIn. Het is nu essentieel dat je LinkedIn gaat voeden met data vanuit jouw website. Hierdoor weet LinkedIn hoeveel bezoekers er via de campagne op jouw website komen, maar ook of deze bezoekers converteren.
Wil je dus weten of bezoekers ook converteren op jouw website of webshop? Dan wil je de LinkedIn pixel installeren en de conversies meetbaar maken. Dit kan zowel op basis van het bezoek van landingspagina’s als d.m.v. event specifieke codes.
Zelf aan de slag met een campagne
Je bent er helemaal klaar voor. Je hebt jouw doelgroep goed voor ogen, je hebt een duidelijk doel gesteld en je kunt beginnen met het opzetten van een LinkedIn campagne. Maar waar begin je dan?
Wij hebben hiervoor een eenvoudig stappenplan opgesteld, zodat je direct zelf aan de slag kunt met LinkedIn advertising. Lees hier hoe je in 10 stappen aan de slag gaat met LinkedIn Advertising.
Wij helpen jouw bedrijf online groeien!
LinkedIn advertising is één van de onderdelen die je in kunt zetten om online te groeien met jouw onderneming. Bij Niice denken wij altijd vanuit het grotere geheel, wat is de stip op de horizon voor jouw onderneming?
Wil jij dus naast LinkedIn advertising aan de slag met het creëren van ambassadeurs voor jouw bedrijf door middel van een online marketingstrategie? Dan komen we graag eens met jou in gesprek!