Test jouw innovatieve idee met een MVP
Je hebt een briljant idee, een potentieel baanbrekend product, maar je weet niet of het zal aanslaan. Je start een nieuw bedrijf, wil online zichtbaar zijn, maar moet kiezen waar je nu in investeert. Je betreedt een nieuwe markt. De implementatie van nieuwe ideeën en oplossingen kost tijd, geld en middelen. En is risicovol! Wat als het idee of product toch niet zo goed blijkt te zijn als gedacht?
Test de levensvatbaarheid zonder je volledige budget uit te geven met een MVP en krijg proof of concept.
6 redenen om te beginnen met een MVP
Een Minimal Viable Product (MVP) is een prototype van je product of idee. Met de kernfuncties, zonder toeters en bellen. Nog niet perfect, wel levensvatbaar. Het biedt je de mogelijkheid om je idee snel en kostenefficiënt te testen in de markt. Daardoor kun jij:
Met minimale investering je product testen.
Met een verkorte time-to-market live.
Snel feedback van echte gebruikers verzamelen.
Data uit de praktijk verkrijgen in plaats van te vertrouwen op aannames.
Snel aanpassingen maken en bij succes verder ontwikkelen.
De kans op risico’s beperken en de kans op succes vergroten.
Voorbeeld: Vitamins for Life
Vitamins for Life stond voor de uitdaging om een innovatief product te lanceren. In plaats van direct grootschalig te investeren, kozen we samen voor een MVP. Door een Perry website te bouwen en daarachter een quiz te zetten, bouwden we een prototype van het idee. Met minimale middelen.
Het resultaat? Het idee werkte minder goed dan verwacht. Door te testen met een MVP konden ze hun strategie herzien en zich richten op wat echt werkte. En hebben ze een fikse investering bespaard.
Zo ziet digital happiness eruit
Focus op het grote geheel met een strategie
Heb je een oplossing voor een probleem? Dan wil je de uitwerking vaak groots aanpakken. Maar soms kun je beter klein beginnen. Testen. Vooral als jouw idee heel innovatief is of om een grote investering vraagt.
Als je strategische business partner kijken wij verder dan alleen het bouwen van een product. Elk project maakt deel uit van een strategie. We begrijpen dat het loont om met een uitgekleed product live te gaan, te focussen op marketing om inkomsten te genereren en vanuit daar verder te bouwen. Eerst groeien, dan pas weer investeren.
Meer dan een technische partij
Wij zijn meer dan die technische partij, we zijn je strategische business partner voor de lange termijn. We weten wat mogelijk is en hebben alle specialisaties in huis.
Van bedrijfsstrategieën, design en technologie tot marketing en foto- en videografie. Door echt samen te werken, gaan we verder dan je had gedacht te kunnen gaan. Op naar digital happiness.
Samenwerken aan jouw bedrijfsdoelen
Heb jij een goed idee, maar kun je niet direct genoeg budget vrijmaken? Wil je weten of jouw idee levensvatbaar is? Ons team van specialisten staat klaar om met jou te werken aan digitaal geluk.
Neem contact met ons op of bel met Bas, dan plannen we direct een afspraak in om jou, je bedrijf en je kansen te leren kennen.