Facebook Advertising
Voordat je aan de slag gaat met advertising is het van groot belang dat je goed kijkt naar de doelgroep en het doel van de campagne. Dit is uiteraard ook van groot belang bij Facebook Advertising. Is jouw doelgroep aanwezig op Facebook en past de doelstelling van de campagne bij dit kanaal? Dan kun je beginnen met het opzetten van de campagnes. Op deze pagina lees je hoe je dat doet!
Stap 1a.
Kies jouw campagne type binnen Facebook ads
Je hebt besloten om aan de slag te gaan met Facebook Advertising. Nu is het zaak om het juiste type advertising te kiezen dat volledig aansluit bij jouw doelstelling. Facebook biedt hierin veel mogelijkheden. Of je nu wilt gaan voor zoveel mogelijk bereik met je campagnes, je meer bezoekers naar je website of webshop wilt trekken of je wilt dat de potentiële doelgroep converteerd op 1 van de ingestelde conversies; het is allemaal mogelijk via Facebook Advertising.
Een belangrijke vraag die je hierbij moet stellen is: “in welke fase van de customer journey bevindt mijn potentiële klant zich wanneer ze mijn advertentie te zien krijgen?”. Op basis van het antwoord op deze vraag kies je de juiste doelstelling voor je campagne en pas je de boodschap van de advertenties aan!
Stap 1b.
De doelgroep is essentieel voor een succesvolle campagne
Zoals eerder gezegd is het kiezen van de juiste doelgroep essentieel voor het succes van je campagne. Op basis van je doelgroep bepaal je namelijk de boodschap van je campagne en het kanaal waar je op gaat adverteren. Wanneer je voor Facebook Ads hebt gekozen, heb je veel mogelijkheden met betrekking tot het samenstellen van de doelgroep. Zo kun je de bezoekers van jouw website opnieuw bereiken d.m.v. remarketing doelgroepen. Maak een keus uit interesses die jouw doelgroep zou kunnen hebben, pas de geografische targeting aan of kies een look-a-like doelgroep op basis van jouw website bezoekers.
Is Facebook Advertising één van de marketingkanalen die je gebruikt om jouw doelgroep te bereiken? Bekijk het grote plaatje eens met ons, dan zorgen we voor een duidelijk doel in jouw marketingstrategie!
Optimaliseer je campagnes
Implementeer de Facebook pixel
Alle inspanningen die je doet via Facebook advertising zijn erop gericht om meer bezoekers naar jouw website/webshop te trekken, meer bereik te genereren of meer conversies binnen te halen. Het is dan ook van groot belang dat je de Facebook pixel op jouw website/webshop implementeert. Hiermee stuur je de data van jouw websitebezoekers naar Facebook, zodat het Facebook Algoritme data heeft waarmee het de campagnes kan optimaliseren.
DIY tip: naast het instellen van de Facebook pixel is het van belang dat je de juiste UTM parameters instelt in de gekozen URL. Weet je niet wat UTM parameters zijn? Lees dan onze blog over UTM parameters.
Let op!
De IOS14 update
Er is een nieuwe update beschikbaar voor IOS apparaten. Deze update kan gevolgen hebben voor de resultaten van jouw Facebook advertenties. Wil je weten in hoeverre dit effect heeft op jouw advertenties en wil je weten hoe jij je hier het beste op kunt voorbereiden?
Nick legt je graag uit waar je rekening mee moet houden. Wil je weten wat je moet doen om een optimaal resultaat te halen uit jouw campagnes. Je leest het in deze blog over de IOS14 update.
Kunnen wij jou ook helpen?
Je wilt online beter zichtbaar worden, maar je weet nog niet of Facebook advertising het juiste kanaal is voor jouw doelstelling en doelgroep?
Wij nemen je bij de hand en kijken samen met jou naar het complete plaatje. Want misschien is Facebook Advertising nog maar het begin, een klein onderdeel van jouw complete online marketing strategie!
We drinken graag eens een kop koffie om de kansen voor jouw bedrijf te bespreken.