Zoektocht naar betrouwbare partij leidt tot duurzame samenwerking
In de textieldruk industrie is Transferpersshop.nl een begrip. Dit familiebedrijf, onder leiding van vader Hans en zoon Lars Lenselink, helpt al 30 jaar startende ondernemers en professionals (door) te groeien in de textieldruk industrie. De webshop die zij hierbij gebruikten was verouderd en daardoor niet meer betrouwbaar. De zoektocht naar een partij die het bedrijf kon helpen met het realiseren van digitaal geluk was geopend.
op zoek naar meer dan een nieuwe webshop
Een nieuwe webshop. Het is een tastbare wens, concreet. Toch ging de zoektocht van transferpersshop.nl, net als bij andere bedrijven, verder dan dat. Naast een stabiele, up-to-date webshop wilden zij:
Een samenwerking met een betrouwbare partner.
Een partner die meedenkt met het opzetten van doelstellingen en het aanbrengen van structuur en focus.
Doormeten van de funnel om te weten aan welke knoppen gedraaid moet worden om groei te realiseren.
van slechte ervaringen met vorige bureaus naar volledig vertrouwen
De webshop is voor Hans en Lars een cruciaal onderdeel van hun bedrijf. Toen hun Wordpress webshop met Woocommerce vol plugins minder betrouwbaar en stabiel werd, durfden ze geen updates meer uit te voeren uit angst voor het omvallen van de webshop. Het was tijd om de webshop uit te besteden aan een specialist. Dat gaf hen de kans zich te focussen op de ontwikkeling van hun bedrijf en assortiment. Op dat waar zij goed in zijn. Dat bracht hen in 2018 uiteindelijk bij Niice.
Door hun minder fijne ervaring met marketingbureaus bleef de opdracht eerst beperkt tot de webshop. Maar hoe langer wij in contact bleven, hoe verder het vertrouwen groeide. We werkten nauw samen met Hans en Lars en liepen zelfs mee op de werkvloer, zodat we een gevoel kregen bij het bedrijf, de processen en de handelingen achter de schermen. Hoe maken we alles samen zo efficiënt mogelijk? Samen doken we vervolgens dieper in de visie en doelen van Transferpersshop.nl.
“We hebben heel erg gestuurd op rendement. Elke euro die we erin staken, leverde een aantal euro’s op. Dan merk je wel hoe langer je samenwerkt, dat ook binnen mijn team, mijn collega’s en compagnon, het vertrouwen groeit, omdat de resultaten groeien.”
- Lars Lenselink - Transferpersshop.nl
wie is transferpersshop.nl
wat zijn de doelen?
Plannen smeden en actie ondernemen, daar houden we van. Maar voor we dat doen, moeten we eerst een strategie hebben. In een strategische sessie leerden we alles over Hans, Lars en Transferpersshop.nl.
In ruim 30 jaar hebben ze een fantastisch bedrijf neergezet dat marktleider is in hun branche. Een prachtige prestatie, maar hoe houd je zo’n positie vast? Door te professionaliseren en innoveren, willen ze met Transferpersshop.nl voorop blijven lopen in de markt.
Hoe? Uitbreiding van het assortiment, processen optimaliseren, digitale (marketing)technologie en een sterk onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrent. Waar anderen in de branche zich vooral richten op massa en prijs, focust Transferpersshop.nl op de binding met de klant. Wat hebben zij echt nodig? Hoe kan Transferpersshop.nl hen helpen? Deze persoonlijke benadering zit voor dit familiebedrijf in het DNA.
quick wins binnen een volledig strategisch plan
Wat begon als een zoektocht naar een partij die de webshop onder handen nam, groeide snel uit tot meer. Zo werd tijdens de strategische sessie al gauw duidelijk dat er winst te behalen viel met online marketing. Daarom zijn we gestart met een aantal quick wins, die allemaal bijdroegen aan het strategische plan:
Opnieuw inrichten en optimaliseren van Google Ads: met al 51,8% meer winst met hetzelfde advertentiebudget binnen twee maanden;
Campagnes draaien zoals de pre-summer en Black Friday sale waar we Google Ads, social advertising, e-mailings en social media organisch inzetten om meer rendement te halen: gigantische pieken in de e-commerce;
Doorvoeren van diverse conversie optimalisaties (CRO), waaronder een doorontwikkeling van de checkout, waardoor er minder afhakers zijn in het bestelproces.
Ondanks de negatieve ervaringen met eerdere bureaus, begon nu het vertrouwen en enthousiasme toe te nemen. Er werd budget vrijgemaakt om online marketing verder uit te breiden en in de daaropvolgende jaren nam het rendement met tientallen procenten toe.
2021 Black Friday
Rendement van +23%
2022 Pre-Summer Sale
Rendement van +27%
Omzet +57% (t.o.v. 2021)
jan - okt 2017 vs 2022 Google Ads
Omzet van +691%
Rendement van +30%
klein beginnen en op basis van resultaten verder uitbreiden
Digitaal geluk betekent voor het bedrijf de beste online ervaring te kunnen creëren voor klanten. Doordat de huidige Wordpress webshop minder betrouwbaar en stabiel werd, was het belangrijk om de webshop zo snel mogelijk in een nieuw jasje te steken. Gekozen werd voor Craft om een maatwerk website neer te kunnen zetten, die tot in de puntjes klopt. Hierdoor is de webshop veiliger, stabieler en toekomstgerichter geworden. Waar in Wordpress de webshop minder stabiel werd door een grote hoeveelheid aan plug-ins, kan de webshop in Craft naar wens worden ingericht, waardoor het gebruik van plug-ins bijna niet meer nodig is. Dit maakt de webshop niet alleen gebruiksvriendelijker, maar ook sneller en beter beveiligd.
focus op e-commerce en kennisdeling
Transferpersshop.nl wil een kennispartner zijn en verschil maken door klanten écht te helpen. Daarom heeft de nieuwe webshop niet alleen e-commerce functionaliteiten. Je vindt er ook een kennisbank, blog en begrippenlijst. Een online training ligt in het verschiet en er wordt gewerkt aan een sterke online community met snelle social content door liike.nl.
Door kennis te delen en een community te bouwen, wordt de betrokkenheid verhoogd en keren klanten graag terug naar de webshop. En het zorgt voor betere organische vindbaarheid!
live met een uitgeklede versie
We besloten live te gaan met de nieuwe webshop in een wat uitgeklede versie. Een ideaal fundament om waardevolle data te verzamelen. De webshop bleek gebruiksvriendelijker dan de vorige en sloot beter aan bij de gewenste positionering. Daarnaast was hij beter vindbaar, was er een langere bezoekduur en waren er meer conversies (verkopen) met een hogere gemiddelde orderwaarde. Een mooi startpunt, dat we vervolgens verder ontwikkelden.
Diverse koppelingen, met o.a. Multisafepay (betalingen), Sendcloud (automatisering verzendproces) en Mailchimp (e-mail automation).
Slimmere webshop, met o.a. zoekfunctionaliteiten, notificaties, een nieuwe checkout, een reseller-configuratie en staffelprijzen.
Overzetten van de hosting van eigen beheer naar een specialistische Craft CMS-hostingpartij.
van 2018 tot 2022
de kracht van een nieuwe webshop
Aantal bezoekers
+136,92%
Aantal organische bezoekers
+90,04%
Aantal transacties
+309,29%
een partnership voor de toekomst
elke dag een stap dichter bij digitaal geluk
Na een aantal goede gesprekken en bewezen resultaten, groeide het vertrouwen en werd het partnership tussen Transferpersshop.nl en Niice hechter en omvangrijker. Zo werden we uitgenodigd op een heisessie die Transferpersshop.nl organiseerde, waar we samen konden sparren over de korte- en langetermijnvisie van het bedrijf. Steeds meer en meer zijn we een strategische partner. En werken we samen aan een digitaal geluk.
“Voor Niice gaat deze samenwerking verder dan online marketing en het realiseren van een webshop. Met dit partnership zorgen we er samen voor dat Transferpersshop.nl innoveert en voorop blijft lopen. Nu en in de toekomst. Daar worden wij echt gelukkig van!”
- Bas Stortelers - Niice