"We willen onze leden zoveel mogelijk teruggeven voor de steun die zij ons geven. Dit begint nu al met de uitnodiging die met een strik er omheen op de digitale deurmat valt."
Doel van de campagne
De Businessclub van Longa organiseert jaarlijks meerdere leuke uitjes voor haar leden. Het doel van deze campagne was om de leden uit te nodigen voor de voetbalwedstrijd Heracles - Heerenveen. Hierbij stond het volgende centraal:
- Uitnodiging op een frisse, unieke manier;
- Gepersonaliseerd voor de ontvanger;
- Maximale betrokkenheid creëren;
- Goed te monitoren campagne;
- En bovenal; eenvoudig aanmelden!
Mail en website naadloos afgestemd
De kracht bij deze campagne lag in de naadloze aansluiting van de mailing op de speciale landingspagina. Vanuit de gepersonaliseerde mail, kwamen genodigden op een persoonlijke landingspagina. Hierin werden automatisch naam, bedrijfsnaam en het bedrijfslogo ingeladen. Door het personaliseren en automatisch invullen van de gegevens, was aanmelden een eitje!

Gepersonaliseerd
Een standaard mail met geachte heer of beste ontvanger is zó onpersoonlijk. Daar krijgen wij rillingen van! Een mail stuur je namelijk naar een persoon en moet dus ook perfect afgestemd zijn op de persoon. Voor de campagne van BC Longa hebben we de mailing zover mogelijk gepersonaliseerd. Zo werden naam, bedrijfsnaam en zelfs het bedrijfslogo automatisch meegegeven. Zo krijg je pas écht het gevoel dat je niet weer zo’n standaard mail krijgt.
Gemakkelijk
Zelf formulieren invullen zijn we niet gek op. Het moet geen straf zijn om je aan te melden. Daarom waren alle velden vooraf ingevuld. Met een simpele klik was de inschrijving geregeld! Om er zeker van te zijn dat men zich op tijd in zou schrijven, werd het aantal dagen tot sluiting van de inschrijving automatisch afgeteld. En zo’n leuke activiteit wil je natuurlijk niet vergeten. Met één klik was de activiteit toegevoegd aan je agenda. Handig!
Geautomatiseerd
Natuurlijk kan op een drukke dag een mailtje snel aan je voorbij schieten. Of je moet het eerst nog even overleggen. Het schiet er al gauw bij in, en met zo'n leuke activiteit is dat eeuwig zonde! Om dit te voorkomen, kregen mensen die zich nog niet hadden aangemeld, automatisch een reminder. Dit is natuurlijk ook mogelijk met bijvoorbeeld het versturen van het programma of praktische informatie een dag voor het event. Duidelijker en makkelijker wordt het niet!
Cijfertjes
Zijn we gek op!
Uiteindelijk draait alles natuurlijk om het resultaat. En dat is een resultaat (van de 1e mailing) waar we trots op zijn:
- 86,2% open rate
- 66,9% clickrate
- (Te) veel aanmeldingen!
BC LONGA'30
over de samenwerking
Theo Lurvink van BC LONGA'30:
"Met bijna 150 businessclub-leden, die zich meestal met meerdere personen aanmelden, was de huidige manier van aanmelden geen doen meer. Dit moest slimmer en naar een next level. Het level dat wij als BC Longa'30 nastreven is de hoogste. In onze zoektocht hiernaartoe kwamen we Bas en Floris van Niice tegen. Zij hebben uitstekend meegedacht en dát uitgevoerd wat wij in ons hoofd hadden. Met zelfs nog enkele extra aanvullingen zijn we ontzettend blij met de huidige vorm van aanmelden. We willen onze leden zoveel mogelijk teruggeven voor de steun die zij ons geven. Dit begint nu al met de uitnodiging die met een strik er omheen op de digitale deurmat valt."
