Relevanter adverteren in de customer journey
Tegenwoordig zien we gemiddeld 1500 tot 5000 advertenties per dag. Hoe zorg jij ervoor dat jouw advertenties relevant zijn, gezien worden en leiden tot sales?
Door op het juiste moment, met het juiste bericht, op de juiste plek aanwezig te zijn, creëer jij meer betrokkenheid onder je publiek. Dat wil jij toch ook? Wij leggen uit hoe het werkt!
Te veel prikkels, en toch
Relevant adverteren
Je kent ze wel: schreeuwerige (re)marketing advertenties met de tekst ‘KOOP MIJ’ of ‘ACTIE’ en schoenen die je dagenlang achtervolgen op elk platform. Irritant, irrelevant en veel te veel. Tegenwoordig zien we elke dag 1.500 tot 5.000 advertenties voorbij komen. Niet gek met zoveel prikkels dat ons brein selectief wordt. Toch is jouw doel als adverteerder om je doelgroep tot een actie over te laten gaan. Hoe doe je dat in deze wereld vol prikkels nog succesvol?
Betrokken of toch geïrriteerd?
6 tot 8 touchpoints
De kans dat een klant na het zien van een advertentie direct overgaat tot aankoop, is niet zo groot. Afhankelijk van de mate van betrokkenheid heb je zes tot acht touchpoints nodig om een sales lead te genereren. Dat betekent dat een fervent fan van jouw merk sneller tot actie zal overgaan dan iemand die (nog) niks met jouw merk heeft.
Er zijn dus meerdere touchpoints nodig om een potentiële klant warm te maken voor jouw oplossing of product. Helaas kan een advertentie die vijf keer of vaker vertoond wordt als irritant en/of opdringerig ervaren worden. Na 10 keer kunnen zelfs boze gevoelens ontstaan. Dat willen we natuurlijk voorkomen! Kortom, het is van belang om meerdere touchpoints te creëren en vertrouwen te creëren zonder irritant te worden. Wij leggen uit hoe je dat doet.
Het juiste verhaal, het juiste moment en de juiste plek
Jouw contentmarketing en remarketing
Wil jij jouw doelgroep aan je binden? Dan is het belangrijk om op het juiste moment, op de juiste plek en met het juiste verhaal aanwezig te zijn. Dat klinkt heel ingewikkeld en we horen je al denken ‘makkelijker gezegd dan gedaan’. Toch is het met de huidige digitale mogelijkheden makkelijker dan ooit te voren. Het is alleen wel van belang dat het goed gebeurt.
Breng daarom de bezwaren en behoeftes van jouw specifieke doelgroep goed in kaart en speel daarop in met je remarketing en contentmarketing. Wil jij daar zelf mee aan de slag gaan? Stuur dan een berichtje naar Bas via LinkedIn of Instagram of klik hieronder op de knop en mail! Er komt dan een canvas jouw kant op waarmee je zelf de bezwaren en behoeften van jouw doelgroep in kaart brengen binnen de verschillende fases van de klantreis.
Stuur ons een berichtje!
Het canvas ontvangen?
Meld je vandaag aan ontvang direct toegang tot onze template voor de (re)marketingfunnel