Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.
Adverteren in Snapchat; wat zijn de mogelijkheden en hoe doen wij het?

Is jouw bedrijf op zoek naar een manier om de doelgroep met een leeftijd van tussen de 12 en 24 te bereiken en te activeren? Dan is Snapchat voor jou het juiste medium! Jongeren en jongvolwassenen zijn massaal te vinden op Snapchat. Met maar liefst 3,2 miljoen Nederlandse gebruikers is Snapchat de laatste jaren uitgegroeid tot een interessant medium om op te adverteren!

auteur-iconCreated with Sketch. Rutger kalender-iconCreated with Sketch. 12 aug. 2022 leestijd-iconCreated with Sketch. 4 Minuten
marketing

Bereik jonge doelgroepen met Snapchat Advertenties. Lees verderop hoe wij dit toepassen!

Wil jij jongere doelgroepen bereiken via Snapchat en ben je benieuwd welke opties Snapchat biedt? Je leest het hier! In deze blog vind je een van onze cases en uitleg bij de volgende adverteer mogelijkheden van Snapchat:

  • Single Image of Video Ads

  • Collection Ads

  • Story Ads

  • Lenses AR Experiences

  • Filters

  • Commercials

6 opties binnen het adverteren in Snapchat

pijltje-links-witCreated with Sketch.
pijltje-rechts-witCreated with Sketch.

De eerste mogelijkheid die Snapchat adverteerders biedt is het weergeven van visuele content tijdens het swipen tussen stories. Denk aan geanimeerde beelden, afbeeldingen en/of video’s. De kijker van de advertentie kan naar boven ‘swipen’ voor meer informatie. Op deze manier is het mogelijk de klant direct naar een website, app of lange video te leiden!

Video Ad

Single Image of Video Ads

Deze vorm van adverteren in Snapchat komt grotendeels overeen met Single image of Video ad. Het verschil zit hem in de producten die onderaan de advertentie weergegeven worden. Door op deze producten te klikken kom je direct op de productpagina van het desbetreffende artikel. De Collection Ads hebben wat weg van de Shopping Ads van Google, facebook en Instagram. In deze blog lees je meer over de andere social kanalen.


Snapchat Collection Ad

Collection Ads

De Story Advertentie wordt rechtsboven in het onderdeel verkennen weergeven. Deze advertentie kan bestaan uit 1 - 20 afbeeldingen en/of video’s. De video’s mogen 15 seconden lang zijn met een totale lengte van 180 seconden. Deze vorm van adverteren in Snapchat is bij uitstek geschikt voor het tonen van jouw bedrijf, producten of het introduceren van een actie.

Story Ads

Story Ads

Artificial Reality, oftewel een kunstmatige laag over de realiteit. Snapchat is een voorloper als het gaat om AR. Naast de grappige gezichtsmaskers is het nu ook mogelijk om met de 'Dress Up' functie kleding te passen zonder dat je het in huis hoeft te hebben. Snapchat voegt met AR kleding toe aan je lichaam, waardoor je precies kunt zien of de kleding aan jouw verwachtingen voldoet!

Lenses AR Experiences 2

Lenses AR Experiences

Ook bij de Filter Ads wordt een laagje over de realiteit gelegd. Het verschil met de eerder genoemde lens is dat een filter na het maken van een foto of video over de content geschoven kan worden. Op deze manier kun je jouw product, dienst of behoefte onder de aandacht brengen bij de doelgroep.

Snapchat Filter

Filters

Commercial advertenties zijn foto- of videoadvertenties die je te zien krijgt wanneer je op Snapchat content van merken of makers bekijkt. Deze “reclameblokken” kunnen tot wel 3 minuten duren en kunnen na 6 seconden overgeslagen worden. Ideaal om je merk, product of ander belangrijk onderdeel van je bedrijf toe te lichten in een langere video!

Commercial

Commercials

pijltje-links-witCreated with Sketch.
pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
Logo Covadis

Zo maken wij gebruik van Snapchat Ads

Covadis, een van onze klanten die gespecialiseerd is in software engineering, is op zoek naar 50 nieuwe medewerkers in 2 jaar. Onmogelijk? Wij denken van niet.

Door het inzetten van Snapchat Video Ads bereiken zij een grote groep jonge developers op een van hun favoriete sociale media kanalen.

Benieuwd naar het eindresultaat? Kijk dan onderaan deze blog of lees de hele case hier!

Developer met ambitie

Meten = verbeteren

Door gebruik te maken van de Snapchat pixel meten we prestaties van campagnes, waardoor we de campagnes nog beter kunnen laten presteren. Hoe werkt dat? We plaatsen een stukje code in de website van de klant, waardoor we acties van een bezoeker kunnen volgen. Heeft een potentieel nieuwe medewerker, via Snapchat, de website bekeken maar geen conversie gedaan? Dan is het met de Snapchat Pixel mogelijk om deze klant, op een later moment, opnieuw te benaderen.

Wat zijn de kosten van adverteren op Snapchat

Als jij al adverteert op andere kanalen, zoals Google Ads of LinkedIn Ads, dan weet je dat de kosten van het adverteren samen gaan met de mogelijkheden die je benut. Een standaard advertentie campagne kost minimaal 20 euro per dag. Dat houdt in dat het minimaal 580,- euro per maand kost om te adverteren in Snapchat.

Bereik de juiste doelgroep met de targeting opties!

  • Snap Audience Match: target mensen die in het verleden een telefoonnummer of e-mail achtergelaten hebben.

  • Lookalike Audiences: target mensen die lijken op jouw bestaande klanten.

  • Mobile App Custom Audiences: target mensen die jouw app gedownload hebben.

  • Pixel Custom Audiences: target mensen die jouw website hebben bezocht.

  • Ad Engagement Audience: target mensen die eerder interacties hadden met jouw advertentie.

Ook jouw doelgroep effectief bereiken met Snapchat Ads?

Snapchat blijft doorgroeien en ontwikkelen. Met name voor bedrijven die een jonge doelgroep willen bereiken is het een interessant platform om in overweging te nemen. Ben je na het lezen van dit artikel nieuwsgierig geworden of Snapchat ook voor jou van toegevoegde waarde kan zijn? Neem dan gerust contact met ons op. We denken graag met je mee!

Eerst zien wat wij kunnen doen? Bekijk dan de video hieronder!

Zo hebben wij met een video advertentie de juiste doelgroep bereikt voor Covadis