10 redenen om te adverteren via Bing
Zoals vele adverteerders zullen weten is het naast Google mogelijk om te adverteren via Bing, wat vandaag de dag Microsoft Ads wordt genoemd. Hoewel Bing bij nog lang niet in de buurt komt van het aandeel van Google, is Bing na Google wel de grootste zoekmachine van Nederland én stijgt het aandeel. Het aandeel van Bing stijgt en de verwachting is dat Bing nog lang niet uitgegroeid is in Nederland. Microsoft Ads wordt dus steeds interessanter in Nederland!
Adverteren in Google én Bing?
Adverteer jij al via Google Ads, maar wil je ook via Bing adverteren? Dit kan zonder problemen! Het is juist aan te raden om in beide zoekmachines te adverteren, om zodoende de online zichtbaarheid te vergroten. Begin 2021 hebben beide zoekmachines een gezamenlijk aandeel van maar liefst 98% in Nederland. Oftewel, door te adverteren via Google en Bing is de online zichtbaarheid in de zoekmachines van Nederland bijna volledig gedekt!
10 redenen om te adverteren via Bing
1. Lage kosten per klik
In tegenstelling tot Google, waar veel concurrentie is en de gemiddelde kosten per klik snel kunnen stijgen, zijn de gemiddelde kosten per klik bij Bing relatief laag. Kosten-technisch is dit dus meteen al een heel interessant punt om het eens te proberen via Bing!
2. Relatief lage concurrentie
Het tweede punt werd bij punt 1 ook al aangehaald: de concurrentie via Microsoft Bing Ads is een stuk lager dan bij Google Ads. Dit zou te maken kunnen hebben met het marktaandeel van 'maar' 5%, waardoor adverteerders sneller denken dat Bing niet interessant is. Nou, dit biedt dus kansen voor jou.. ;)
3. Hogere conversiepercentages
De conversiepercentages liggen bij Bing doorgaans hoger dan bij Google, dat wil zeggen dat de bezoekers vanuit Bing eerder een aankoop doen of een doel voltooien t.o.v. de bezoekers vanuit Google.
4. Bing als standaard zoekmachine
Een ander voordeel is dat Bing standaard als zoekmachine is ingesteld op vrijwel alle laptops, smartphones en tablets van Microsoft. Mensen hebben hierbij uiteraard de keuze deze te wijzigen, maar een deel zal de standaardbrowser Bing ook blijven gebruiken, bewust of onbewust.
5. Bing groeit in Nederland
Zoals al eerder aangegeven en wat min of meer algemeen bekend is, is Google hedendaags verreweg de grootste zoekmachine in Nederland. Dit zal het ook nog wel even blijven. Toch is er bij Bing wel sprake van een (lichte) groei in marktaandeel in Nederland. De toekomst is uiteraard niet te voorspellen, maar gezien de trend van de afgelopen jaren én het feit dat Bing zich als zoekmachine blijft ontwikkelen, is de kans sterk aanwezig dat Bing de komende jaren blijft groeien.
6. Concurrenten concurrentie bieden
Even hiervoor spraken we al over een relatief lage concurrentie in Bing, maar er zijn natuurlijk wel concurrenten aanwezig. Er zal namelijk een grote kans zijn dat er al geadverteerd wordt op de zoekwoorden waar jij ook op in wilt zetten, hier ontkom je bijna niet aan. Om deze reden is het juist goed om jouw concurrenten concurrentie te bieden, zodat zij niet teveel 'vrijheid' en voordeel genieten en daarmee alle potentiële klanten binnen hengelen. Ga de strijd aan!
7. Bing Shopping
Sinds 2019 is het in Bing mogelijk om te adverteren met Shopping advertenties, oftewel het promoten van productafbeeldingen. Dit werkt min of meer hetzelfde als via Google Ads, wat het een uitgelezen kans maakt om ook eens te proberen in Bing! Hulp nodig bij het opzetten van een Shopping campagne in Bing? Neem contact met ons op!
8. Eenvoudig campagnes importeren vanuit Google
Wat tevens een groot voordeel is bij het opzetten van de campagnes, is dat deze heel gemakkelijk geïmporteerd kunnen worden vanuit Google Ads. Hiervoor dien je dan natuurlijk al wel campagnes te draaien in Google Ads, maar zodra je dit doet, dan zijn de voor jou gewenste campagnes met een paar klikken op de knop geïmporteerd in Bing!
9. Online bereik vergroten
Hoewel het marktaandeel van Bing in Nederland nog relatief laag is, ligt dit in andere landen een stukje hoger. Waar het marktaandeel van Bing in Nederland in 2021 rond de 5% ligt, is dit in het Verenigd Koninkrijk 10%, in Duitsland 8%, in België 7% en in de VS zelfs boven de 30%! Kortom, mocht je de grens over willen gaan met Bing, dan zal de vraag daar ook groter zijn dan in Nederland!
10. Altijd vindbaar zijn
Om je online zichtbaarheid te vergroten, is het zinvol om op meerdere online kanalen zichtbaar te zijn. Door naast Google- ook op Bing Ads in te zetten, ben je bijna volledig zichtbaar in de zoekmachines van Nederland. Zodoende zal vrijwel iedereen jouw producten of diensten tegenkomen!
Kunnen wij je helpen?
Aan de slag met Microsoft Advertising
Door de krachten van Google Ads en Microsoft Advertising te bundelen haal jij het maximale uit zoekmachine adverteren. Mocht Microsoft Ads je interessant lijken voor jouw bedrijf en is er budget voor beschikbaar, dan helpen wij je graag verder!
Wil jij ook meer rendement halen uit je investeringen in Google Ads of je webshop in zijn geheel? Daag ons uit! Neem direct contact met ons op om te sparren, of plan een videocall in met Bas samen de strategie van jouw bedrijf in te duiken.