LinkedIn Stories, nieuw in Nederland!
LinkedIn heeft een nieuwe functie die een deur opent naar veel nieuwe mogelijkheden! Vanaf vandaag is het namelijk mogelijk om berichten te delen via LinkedIn Stories. De functie lijkt op de al eerder geïntroduceerde Instagram Stories en is er speciaal voor de luchtige en leuke momenten die jij met je publiek wil delen. Ook zit er minder druk op dan op een permanente post, de berichten verdwijnen namelijk automatisch na 24 uur. Perfect dus om de band met je publiek te versterken!
Zo maak je als bedrijf gebruik van LinkedIn Stories!
LinkedIn Stories is de ideale plek om een menselijke kant te geven aan een professionele LinkedIn pagina. Geef bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen bij dagelijkse werkzaamheden met een video, deel inspiratiebronnen, geef andere ondernemers een platform of deel jouw professionele kennis. Bijkomend voordeel is dat de update gloednieuw is. Je concurrentie maakt er waarschijnlijk nog geen gebruik van, waardoor jij extra opvalt! Maar hoe maak je hier als bedrijf nou optimaal gebruik van?
Deel jouw kennis
LinkedIn Stories is ideaal om jouw vakkennis op een leuke en toegankelijke manier te tonen. Het geven van professionele tips is een goede manier om de aandacht van jouw publiek te trekken. Houd je content hiervoor wel kort en snel, zodat je publiek er snel doorheen kan.
Geef real-time updates
Heb je een evenement of ben je met iets nieuws bezig? Maak dan handig gebruik van LinkedIn Stories! Aangezien de stories maar 24 uur online blijven, zijn ze perfect om snelle en luchtige content te delen! Geef een sneak peak en deel wat er gebeurt binnen jouw bedrijf. Zo kun je je publiek enthousiast maken en verwachtingen creëren!
Het grote voordeel van LinkedIn stories op dit moment is dat het nét uitgerold is in Nederland, waardoor nog maar weinigen het zullen gebruiken en je dus extra zult opvallen! Grijp deze kans dus aan!
Praat met je publiek
LinkedIn Stories maakt interactie met je publiek gemakkelijker. Begin bijvoorbeeld een Q&A en beantwoord vragen van je publiek. Dit kun je doen door een traditionele post te plaatsen waar mensen vragen kunnen stellen, maar je kan natuurlijk ook vragen die je via directe berichten binnenkrijgt delen en beantwoorden. Je kan op deze manier ook 1 op 1 gesprekken voeren met je volgers en op die manier zorgen voor een persoonlijkere band!
Beperkt beschikbaar
Belangrijk om te vermelden is dat LinkedIn Stories in eerste instantie nog maar voor een beperkt aantal personen en bedrijven beschikbaar is. Wanneer stories volledig wordt uitgerold is nog niet bekend gemaakt. Waarschijnlijk wil LinkedIn eerst een pilot draaien.
Voordelen LinkedIn Stories samengevat:
- Laat je menselijke kant zien
- Net nieuw in Nederland, val op het begin dus extra op
- Deel snel content
- Meer interactie met je publiek
- Direct 1 op 1 chat vanuit Stories
- Video (verticaal)