moving gradient dot moving gradient dot
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots
random background dots

Een terugblik op de AVG wetgeving

Drie jaar geleden wat het het gesprek van de dag; De nieuwe AVG wetgeving. Maar wat is hier nog van over, en was het echt zo heftig als men toen dacht?

Begin 2018 was een stressvolle periode voor veel ondernemers. Voor 25 mei 2018 moest iedereen klaar zijn voor de nieuwe AVG wetgeving. Nu, bijna 3 jaar later, is het tijd om de balans op maken. Was het een storm in een glas water of pure noodzaak? Wat heeft de wetgeving gebracht en hoe belangrijk is het? Wij zochten het voor je uit in deze blog.

AVG wetgeving

AVG, wat was het ook alweer?

Sinds 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. De AVG is een privacywetgeving die ervoor zorgt dat overal in de Europese Unie (EU) dezelfde regels gelden wat betreft persoonsgegevens. De AVG is ook wel bekend onder de Engelse naam: General Data Protection Regulation (GDPR). Toen de AVG in 2018 officieel van toepassing werd vonden veel ondernemers de nieuwe regels te zwaar en de tijd om de regels te implementeren te kort. Waarschijnlijk was het hen even ontgaan dat deze regeling twee jaar eerder al in werking trad, maar er pas in mei 2018 toezicht op zou worden gehouden door de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).

In de AVG zijn de belangrijkste regels voor de omgang met persoonsgegevens vastgelegd. Voorheen was dat in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp), die gebaseerd was op de Europese privacyrichtlijn van 1995. Inderdaad, dat betekent dat we met regels werkten die 9 jaar vóór de oprichting van Facebook opgesteld werden. De overheid liep behoorlijk achter en de AVG kwam in onze ogen dus ook geen moment te vroeg. Goed dat er iets gebeurd!

De wereldwijde economie heeft door de jaren heen nogal wat veranderingen doorgemaakt. Eeuwenlang gold ‘geld is macht’, wat langzaamaan veranderde in ‘kennis is macht’. In de hedendaagse consumptiemaatschappij geldt ‘data is macht’ en is het verzamelen en slim verwerken van data de dagelijkse kost van elke online marketeer.

Afgelopen eeuw speelden veel bedrijven hierop in en met name Facebook werd hier groot mee. Dit leidde dan ook tot de bekende uitspraak dat wanneer je zelf niet betaalt voor een product, jíj het product bent. Internet giganten verdienen miljarden met persoonsgegevens. Ze verkopen de gegevens aan bedrijven die de gegevens gebruiken om hun doelgroep effectiever en eenvoudig te kunnen bereiken. Slim natuurlijk, en zolang goed omgegaan wordt met persoonlijke data is daar ook niks mis mee.

Omdat niemand het fijn zou vinden wanneer privé zaken, zoals een medisch rapport, zomaar op straat zouden komen te liggen is de AVG in het leven geroepen. Deze privacywetgeving zorgt ervoor dat bedrijven verantwoord met persoonsgegevens omgaan, wat betekent dat elke organisatie die persoonsgegevens verwerkt te maken heeft met de AVG. Dit betekent ook dat er bijna geen bedrijf te bedenken is dat níét te maken heeft met de AVG. Mocht je een voorbeeld hebben horen wij het graag :-)

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens worden in de AVG gedefinieerd als alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon. Simpel gezegd betekent dit alle informatie die ofwel direct over iemand gaat, ofwel naar iemand te herleiden is. De meest voor de hand liggende persoonsgegevens zijn namen, woonplaatsen en e-mail adressen, maar ook telefoonnummers kentekens, pasfoto’s, postcodes en huisnummers vallen hieronder.

Gevoelige informatie wat betreft gezondheid, geloof voorkeuren of ras vallen onder de noemer bijzondere persoonsgegevens. Deze gegevens vallen onder extra bescherming. Zonder wettelijke uitzondering mogen deze bijzondere persoonsgegevens niet verwerkt worden.

Onze melkboer is AVG expert

Duidelijkheid over de nieuwe regelgeving was ver te zoeken. Iedereen struinde het internet af op zoek naar antwoorden op hun vragen: Wat mag wel en wat mag niet? Is de AVG voor iedereen van toepassing of alleen voor multinationals? Heb ik een functionaris gegevensbescherming nodig? Deze en andere vragen tolden rond in de hoofden van elke ondernemer. Overal waar je keek doken AVG-experts op die kansen zagen in de nieuwe wetgeving. Nouja, experts is misschien een groot woord omdat niemand wist wat nu precies de regels waren, maar ze zullen er goed geld aan verdiend hebben.

Toch was het misschien niet zo’n gek idee om naar de melkboer te luisteren. Het belangrijkste is om je boerenverstand te gebruiken. Je kunt tienduizenden euro’s investeren om je bedrijf door te laten lichten door een AVG-expert, maar de rapporten en de kwaliteit lagen vaak ver uit elkaar.

Gelukkig heeft de AP na een tijdje de “AVG in een notendop uitgebracht”, en korte en bondige uitleg van de wetgeving en wat je als organisatie moest doen. Handig natuurlijk, maar tegenwoordig werken de linkjes niet meer. Daarom hebben wij zelf een checklist opgesteld voor jullie, deze vind je onderaan de blog. De checklist helpt je te toetsen of jouw bedrijf (nog steeds) aan een aantal belangrijke AVG-verplichtingen voldoet.

een storm in een glas water?

De AVG

In 2016 schreven we al over de nieuwe cookiewet → https://niice.nl/blogs/cookiewet/. Toch waren privacy en transparantie nog niet de standaard. Vandaag de dag is dat wel anders. Een website opleveren zonder cookiemelding, privacyverklaring of cookie-overzichten? Gelukkig is dat vandaag de dag eerder een uitzondering dan regelmaat. De AVG heeft ervoor gezorgd dat bedrijven scherp zijn en verstandig omgaan met gevoelige persoonsinformatie.

Het werd wel tijd!

Door de jaren heen hebben wij veel kritiek gezien op de overheidsorganisaties. Ironisch dat juist de overheid die met de nieuwe regels komt zich niet op tijd weet aan te passen aan diezelfde regels. Juist zij voldeden vaak niet aan de nieuwe richtlijnen.


Op 14 oktober 2020 is de belastingdienst gestart met een campagne om het bewustzijn van de AVG te vergroten onder haar personeel. Iets te laat misschien, aangezien de aanleiding van de campagne een onderzoek naar het fraude bestrijdingssysteem van de belastingdienst was waar het nodige verkeerd mee was gegaan. "De bevindingen uit het onderzoek waren ernstig. Er wordt niet voldaan aan wettelijke vereisten, waaronder de Algemene verordening gegevens (AVG) en noodzakelijke waarborgen rond risico-selectieprocessen en behandeling van fraudesignalen zijn onvoldoende", zo stellen de staatssecretarissen.

Zijn er boetes voor AVG uitgereikt?

Niemand zit te wachten op imagoverlies of een hoge boete voor het niet houden aan de AVG regeling. Zoals bekend zou de AP bedrijven controleren op het al dan niet houden aan de AVG wetgeving, maar is dit ook actief gebeurd de afgelopen drie jaar? We hebben immers maar weinig voorbeelden gehoord van bedrijven die op de bon zijn geslingerd.

Bedrijven die zich niet aan de regels houden riskeren sinds 25 mei 2018 een boete van maximaal 20 miljoen euro of 4% van de jaaromzet. Of er veel gehandhaafd is, is nog onbekend. Tot op heden heeft de AP slecht 5 boetes gepubliceerd.

Het precieze aantal van de uitgedeelde boetes is niet bekend.

Waar moet je op letten?

In de basis is de AVG wet heel eenvoudig: Sla alleen data op als je deze echt nodig hebt en laat het niet rondslingeren. Als we dit iets verder specificeren is het verstandig om de volgende stappen te doorlopen:

  1. Stel een functionaris gegevensbescherming aan
    1. Op grond van artikel 37 van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is een FG verplicht voor Overheden en publieke organisaties, organisaties die vanuit hun kernactiviteiten op grote schaal individuen volgen of diens activiteiten in kaart brengen, als ze op grote schaal bijzondere persoonsgegevens verwerken en dit een kernactiviteit is of wanneer een organisatie strafrechtelijke persoonsgegevens verwerkt.
    2. Voor veel MKB bedrijven is een FG niet verplicht zoals je ziet. Toch is het raadzaam om iemand aan te stellen. Doe je dit niet, dan voelt niemand zich verantwoordelijk.
  2. Maak een overzicht van alle verwerkingen
    1. Inventariseer welke gegevens worden vastgelegd, met welk doel, of er toestemming voor nodig is, wie toegang heeft tot de gegevens, welke veiligheidsprocedures er zijn, en hoelang de gegevens bewaard worden.
  3. Controleer of deze gegevens verwerkt mogen worden volgens de AVG wetgeving. Dit mag op basis van de volgende grondslagen
    1. Na expliciete toestemming van de gebruiker
    2. Vitale belangen
    3. Wettelijke verplichting
    4. Overeenkomst
    5. Algemeen belang
    6. Gerechtvaardigd belang
  4. Schoon op
    1. Verwijder data die je niet gebruikt of niet rechtvaardig hebt verkregen. Verwijder oude lijsten.
    2. Privacy by design: vraag niet meer data dan nodig. Vraag niet om de adresgegevens als je deze data niet nodig hebt.
  5. Sluit verwerkers overeenkomsten af met partners die persoonsgegevens in opdracht van jouw bedrijf verwerken.
    1. Denk hierbij ook aan je digitale partner (Niice, bijvoorbeeld), nieuwsbrief systemen die je gebruikt, de accountant, enz.
  6. Controleer je beveiling
    1. Zorg ervoor dat je website en/of webshop altijd up-to-date is. Sluit een onderhoudscontract af met je online partner. Controleer of je een SSL verbinding hebt, of jouw mailtjes encrypted zijn, enz.
    2. Voorkomen is beter dan genezen, maar dat betekent niet dat je niet voorbereid moet zijn op een eventueel datalek. Één verkeerd mailtje kan hier al de oorzaak van zijn. Wanneer een beveiligingsincident zich heeft voorgedaan, moet dit direct gemeld worden bij de AP en goed gedocumenteerd worden.
    3. Neem een Impact assessment af. In sommige gevallen kun je verplicht zijn om een data protection impact assessment (DPIA) uit te voeren voordat je mag starten met de verwerking.
  7. Stel een privacyverklaring op
    1. Recht om in te zien
    2. Recht om te wijzigen
    3. Recht om vergeten te worden
    4. Recht om gegevens over te dragen
    5. Recht op informatie
  8. Stel een cookie-overzicht op
  9. Zorg voor een cookiemelding

En tot slot: blijf controleren.

Een AVG is niet iets dat je eenmalig inricht, het is een doorlopend proces. Zorg er daarom voor dat het geregeld op de agenda staat zodat het extra aandacht krijgt:

  • Houd het dossier up-to-date en controleer alles periodiek
  • Zorg ervoor dat nieuwe medewerkers privacybewust zijn.

AVG doe je voor jezelf en je klanten

De AVG en alles eromheen klinkt wellicht als veel geregeld voor de overheid, maar volgens ons moet je er zo niet naar kijken. Een AVG doe je voor jezelf, voor jouw bedrijf en voor je klanten. Jij wilt toch ook niet dat jouw bedrijf gezien wordt als een organisatie die onzorgvuldig met klantdata omgaat?! Een ongeluk zit in een klein hoekje, ook bij jouw bedrijf kan een datalek ontstaan. Wanneer je zorgt dat je je best hebt gedaan zorgvuldig met data om te gaan, sta je altijd sterker en beperk je mogelijke imagoschade.

Focus komende jaren

Ben je werkzaam binnen de datahandel of bestaat een link tussen jouw werkzaamheden en de digitale overheid, artificiële intelligentie en algoritmes? Maak dan je borst maar nat. De AP heeft aangekondigd hier de komende jaren, van 2020 t/m 2023, de nadruk op te leggen.

De AP vindt extra aandacht op dit gebied nodig om de veiligheid van persoonsgegevens in Nederland te waarborgen. Misbruik of onverantwoordelijk gebruik van persoonsgegevens kan in hun ogen leiden tot foutieve beslissingen, uitsluiting van mensen en discriminatie.

Focus autoriteit persoonsgegevens

Een AVG-certificaat op komst

Het ziet ernaar uit dat binnenkort in Nederland ons goede gedrag beloond gaat worden met een AVG-certificaat. Hiermee kun je laten zien dat jouw product, proces of dienst helemaal AVG-proof is, en aantonen dat je aan bepaalde eisen voldoet volgens de regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Wie dit wil moet helaas nog even wachten. Op dit moment zijn er nog geen geaccrediteerde certificatie-instellingen in Nederland. De RvA heeft aangegeven meer informatie op hun website te plaatsen zodra er een certificatie-instellingen is geaccrediteerd. Nog even geduld dus...

pijltje-links-witCreated with Sketch.
pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
Niice Bas
Strateeg & New Business

Bas Stortelers

Ik ben elke dag op zoek naar nieuwe kansen, mogelijkheden en toekomstige trends die de digitale wereld te bieden heeft.

Benieuwd naar de kansen van de digitale wereld voor jouw organisatie? Neem gerust contact met mij op.

Niice Thijs
Strateeg & Project Manager

Thijs van der Heijden

Als digital strateeg zorg ik er bij Niice voor dat alles wat we voor jou doen op het gebied van design, development en online marketing, gebaseerd is op een doordachte strategie. Onbezonnen beginnen aan de ontwikkeling van oplossingen of online marketing, is namelijk de formule voor mislukking. Ik zorg ervoor dat onze diensten daadwerkelijk bijdragen aan jouw behoeften en doelen op de lange termijn.

Het strategisch fundament is de basis voor het realiseren van maximaal online succes!

Niice Anke
Happiness Manager

Anke Penterman

Als Happiness Manager zorg ik bij Niice voor ondersteuning op kantoor en zet ik me in voor het vitaal houden van de organisatie. Variërend van organiseren, plannen tot zorgen voor de beste werksfeer. Overzicht houden van HR activiteiten en administratieve werkzaamheden tot het ontvangen van klanten. Op naar nog meer "Happiness" op de werkvloer.

Niice Danielle
Happiness Manager

Daniëlle Starte

Als Happiness Manager probeer ik werken bij Niice elke dag fijner te maken. Niet alleen door leuke uitjes en gezellige momenten te organiseren. Ook al zijn die héél belangrijk.

Nee, vooral door te zorgen voor een efficiënte werkomgeving. Door administratie, HR-activiteiten, interne communicatie, attenties, planningen maak ik het werk van mijn collega's leuker. En dat maakt mij én klanten weer blij!

Niice Sjoerd
Head of ecommerce

Sjoerd Pijnappel

Samen met mijn team help ik de omzetdoelstelling van jouw webshop te behalen. Te overstijgen! Dit doe ik met een duidelijke strategie, want met focus en structuur kun jij - net als wij - optimaal aan de omzetgroei werken. Samen zijn wij één team en samen vieren wij jouw succes! Wat wil jij bereiken? Laat het mij weten.

Niice Nick
Digital Marketeer

Nick Jansen

Je hebt bedrijfsdoelen, een visie. Maar hoe kom je daar? Ik help je met het uitzetten van die strategie, plannen en werkzaamheden. We gaan samen om tafel en zorgen voor een realistisch marketingdoel. Van die gesprekken krijg ik energie. Jij hoop ik ook! Ook in de rest van onze samenwerking blijf ik je aanspreekpunt. Wel zo handig, weet je altijd wie je moet hebben. Heb jij een uitdaging? Bel, mail, ik spreek je graag!

Niice Emma
Copy & Content Writer

Emma van Rijn

Als copy writer help ik mooie bedrijven hun verhaal te vertellen. En dat verhaal vindbaar te maken voor iedereen die het moet lezen. Dat doe ik met teksten die je lezer raken, die hen tot fan, volger of klant maken. Teksten geschreven met jouw doel en doelgroep in het achterhoofd.

Wat de boodschap die je wil delen ook is - kort of uitgebreid, op je website of via social media - door samen te werken zetten we jouw verhaal uitgedacht, pakkend en compleet op 'papier'!

Niice Rick
Digital Marketeer

Rick Arink

Als digital marketeer bij Niice zorg ik er samen met mijn collega’s voor dat de juiste mensen jouw website of webshop vinden. Ik ben breed georiënteerd en heb kennis van verschillende disciplines binnen de online wereld. Ook blijf ik door mijn leergierige houding voortdurend op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen. Gaan we aan de hand van een doordachte strategie samen voor online succes?

Floris niice
Developer

Floris Wijgergangs

Als digital developer zorg ik er bij Niice voor dat jouw webshop, website of webapplicatie een gebruiksvriendelijk, schaalbaar en veilig geheel wordt. Welke functionaliteiten passen bij jouw wensen? Waar komen de effecten die het design tot leven laten komen? Hoe wordt alles zo gebruiksvriendelijk mogelijk, voor zowel bezoeker als gebruiker?

Op deze vragen bijt ik me vast, totdat de perfecte oplossing staat die van alle formaten schermen afspat.

Jasper Niice
Support Development

Jasper van Naarden

Vragen? Problemen? Feedback? Mij wel bellen! Als support developer bij Niice heb ik één doel: jou een geweldige beleving bezorgen als je onze klantenservice belt.

Ik ben het eerste aanspreekpunt bij uitdagingen en zorg zelf of door samen te werken met ons team voor efficiënte, effectieve oplossingen. En als je dan aan het einde echt geholpen bent? Dan ben ik blij. Succes voor ons allebei!

Niice Judith
Ads specialist

Judith Woordes

De beste Google Ads strategie op basis van jouw bedrijfsdoelstellingen? Als Google Ads specialist vind ik 'm. Simpel gezegd, ik focus op de vraag: Hoe krijgen we jouw product of boodschap in de spotlights bij je doelgroep? Om dat te doen, breng ik het zoekgedrag van je doelgroep in kaart. En richt ik advertenties met de juiste boodschap op de juiste personen. Door te blijven optimaliseren, analyseren en experimenteren spelen we samen in op elke kans. Dus wil jij zorgen dat potentiële klanten jou vinden? Dan spreken we elkaar vast snel!

Niice Luuk
Advertising Specialist

Luuk Vossers

Zet je producten in de schijnwerpers en boost sales! Ik zorg dat ze elke dag zichtbaar zijn bij de juiste mensen, op de juiste manier. Én natuurlijk converteren. Van de perfecte producttitel tot een scherpe prijs en beeld, alles moet kloppen. Met slimme tracking zie ik direct wat werkt en waar we kunnen bijsturen. Zo halen we samen meer relevant verkeer binnen en verhogen we de omzet. En overstijgen we de verwachtingen? Ja, dan maak ik daar graag een feestje van! 🚀

Niice Ayla
Content strateeg

Ayla Goossens-Everink

Als content strateeg bij Niice ga ik bezig met jouw merkverhaal. Hierin zijn doel, doelgroep én boodschap enorm belangrijk. Ik krijg veel energie van het uitwerken van een goede contentstrategie en klim graag in de pen (of het toetsenbord 😉) om mooie verhalen om te zetten in blogs, e-books, landingspagina’s, whitepapers en meer! Een goede planning hierbij vind ik erg belangrijk.

Dus: wat is het verhaal dat jij graag wil delen?

Niice Sander
Head of leadgen

Sander Huting

Mijn focus is ervoor zorgen dat het team optimaal presteert, zodat we samen de beste resultaten halen voor klanten. Voor jou! Daarin werk ik het best met een helder doel voor ogen. Een punt waar we samen naartoe werken. Effectief, doelgericht en efficiënt. Ik word heel gelukkig van blije collega's en blije klanten. Dus zullen we bij jouw doelgroep de juiste snaar raken en je business laten groeien? Ik kijk ernaar uit!

Niice Tim
Product Owner

Tim Geerdinck

Als Product Owner ben ik de schakel tussen business en techniek. Jouw wensen help ik vertalen naar oplossingen die wij met onze webteams realiseren.

Uiteraard hoort daar een juiste communicatie, begeleiding en vooruitkijkende blik bij; vanuit mij en vanuit jou! Samenwerken is voor mij cruciaal. Zullen wij beginnen?

Niice Giel 4x5 0203136
Digital marketeer

Giel ter bogt

Hoger komen in Google? Je doelgroep niet alleen bereiken, maar daadwerkelijk laten converteren? Met SEO, Social ads en tracking zet ik me elke dag in voor het verbeteren van jouw online prestaties. Want ik ben blij als jij dat ook bent. Echt! Dus, wanneer gaan we samenwerken aan onze digital happiness?

Niice Evi
Content marketeer

Evi Tanck

Als creatieve content marketeer bij Niice werk ik voornamelijk aan het bedenken én creëren van opvallende content voor campagnes. Of het nu gaat om Valentijnsdag, Kerstmis, Black Friday of een andere vette actie of sale - ik zorg ervoor dat je campagne impact maakt!

Klaar om de juiste snaar te raken bij jouw doelgroep?

Niice Jorn
Developer

Jorn Wildenbeest

Binnen Niice heb ik, als digital developer, de belangrijke taak om jouw website, webshop of webapplicatie in topconditie te brengen en te houden. De ontwerpen van onze designers zet ik om in een goed functionerend, gebruiksvriendelijke en veilig geheel.

Hoe kunnen we jouw websitebezoekers de juiste ervaring geven? Werkt jouw webshop op elke browser en op elk apparaat? Wordt het aantal problemen tot een minimum beperkt en snel opgelost? Samen met de andere developers bijt ik mij hierop vast, zodat jij zorgeloos door kunt!

Niice Mike
Digital designer & No-code specialist

Mike Dusseldorp

Elke dag werk ik als designer en no-code specialist voor en aan merken die zich willen onderscheiden met top-notch design, innoverende no-code oplossingen & award winning websites.

Ik probeer de lat altijd hoger te leggen, zo creëren we samen merken die digitaal opvallen in de massa. Klaar om je te onderscheiden?

Niice Toni
Developer

Toni Alilovic

Als digital developer bij Niice vertaal ik de mooiste ontwerpen naadloos naar een eindproduct om trots op te zijn. Websites, webshops, webapplicaties, alle designs breng ik tot leven tot een gebruiksvriendelijk en veilig geheel.

Werkt jouw website op elke browser hetzelfde? Hebben jouw websitebezoekers de ervaring waar jij op hoopt? Passen alle functionaliteiten bij jouw wensen en komen de designs optimaal tot hun recht? Daar houd ik mij mee bezig, zodat jij je zorgeloos op jouw werk kunt richten!

Niice Mik
Developer

Mik Wijnen

Als developer bij Niice werp ik mij dagelijks op het functioneren van websites, webshops en webapplicaties. Werkt je website snel, goed en op elk apparaat? Is je webshop wel gebruiksvriendelijk? En is het aantal problemen tot een minimum beperkt?

Ik focus mij op vragen als deze, zodat jij zorgeloos verder kan met jouw werkzaamheden. Altijd met het doel om jouw websitebezoekers een geweldige ervaring te geven.

Niice Gerben
Developer

Gerben Kraayenhof

Als developer zet ik me bij Niice in om jouw website of webshops niet alleen draaiende te houden, maar optimaal te laten presteren. De rest van de tijd zit ik in de schoolbanken, om jullie straks nóg beter te kunnen helpen. Natuurlijk met uiteindelijk doel om zelf als volwaardig developer ook projecten af te ronden en jouw wensen zo vet mogelijk te realiseren!

Niice Sil
UI & UX Designer

Sil Eggink

Als UI & UX designer bij Niice zorg ik ervoor dat het gevoel dat jij wilt overbrengen en het doel dat jij wilt bereiken omgezet wordt in beeld. Beeld dat niet alleen doordacht is, maar ook de aandacht grijpt! Op basis van jouw doelen ga ik aan de slag met een gaaf design voor die gebruiksvriendelijke website die perfect aansluit op jouw organisatie, die conversiegerichte webshop of een webapplicatie voor efficiëntere werkprocessen. Ik zorg voor een design dat jouw doelgroep direct aanspreekt. Ready to rumble!?

Niice Ken
UI & UX Design en Developer

Ken Kamperman

Die website waar je mond van open valt, waar Google dolblij van wordt en waar doorontwikkeling op de lange termijn geen probleem vormt. Die goed doordachte producten wil ik neerzetten als UI & UX designer en front-end developer. Met een achtergrond in design en een flinke interesse in web ontwikkeling help ik een efficiëntere workflow te realiseren voor onze projecten, voor jou en de collega developers. Alles voor een gepolijst en kloppend resultaat. Klaar voor?

Niice Imme
Developer

Imme Maas

Websites die lekker in het oog vallen met toffe interactiviteit, daar wil natuurlijk iedereen naar kijken. In mijn bijbaan als developer bij Niice zorg ik ervoor dat de gaafste designs worden omgetoverd tot een logische, schaalbare en levendige website. Door fouten te maken en zelf weer op te lossen, krijg ik een echte kick! Daardoor zorg ik ervoor dat jouw website steeds een stukje beter wordt.

Kaat de kantoorhond
Debiteurenbeheer

Kaat

Als chef debiteurenbeheer bij Niice speur ik dagelijks het hele kantoor door. Ik ben hier blijven hangen na mijn snuffelstage en inmiddels ben ik hier niet meer weg te denken. Ik verbind de marketeers, developers en designers met mijn sociale persoonlijkheid met gemak. Bovendien zorg ik dagelijks voor minder stress op de werkvloer, meer gezelligheid én extra beweging tijdens de wandelingen. Heb jij een afspraak met één van mijn teamleden? Dan zorg ik voor een warm welkom. Je merkt het: voor de belangrijkste taken op kantoor ben je bij mij aan het juiste adres!

Niice Jengo
Developer

Jengo Wiegerinck

Als developer bij Niice houd ik mij bezig met het goed laten functioneren van websites, webshops en webapplicaties. Ik vind het leuk om mooie designs om te toveren naar een interactieve, levendige, schaalbare en optimaal presenterende website. Mijn doel is om jouw gebruikers een goede ervaring te geven op een website.

pijltje-links-witCreated with Sketch. pijltje-rechts-witCreated with Sketch.
🚀
mail-iconCreated with Sketch.