hamburger menu
dot zwarte bel

Snapchat Advertising

Benieuwd wat je met Snapchat advertising kunt en of het interessant is voor jouw business? Je leest in deze blog de mogelijkheden en voordelen van adverteren in Snapchat. 

Snapchat heeft er een aantal jaar over gedaan, maar zij hebben nu een plek veroverd tussen de digitale kanalen. Sinds 2015 is het mogelijk om te adverteren via Snapchat in de US. Sinds 2017 is het ook mogelijk in Nederland om te adverteren via Snapchat.

Voor bedrijven wordt het steeds interessanter om te gaan adverteren op dit platform. Gemiddeld zitten mensen 30 min per dag op snapchat; Een gemiste kans als je hier geen gebruik van maakt.


Adverteren via Snapchat




Snapchat Certificering

Om bewustwording te creëren en de kansen te laten zien aan marketeers, is  het sinds een tijdje mogelijk om een certificaat te halen op het gebied van Snapchat. Om dit te behalen lees je alle onderdelen die over Snapchat advertising gaan op https://snapchatexplore.exceedlms.com.

Je leert hier over alle mogelijkheden die Snapchat Advertising biedt. Ook wij zijn vanzelfsprekend gecertificeerd. 

Snapchat Advertising

Wat kan ik via Snapchat Advertising?

Er zijn een aantal vormen van adverteren die mogelijk zijn via Snapchat. Hieronder staan ze voor je op een rijtje:

Snap Ads

Dit zijn video’s van 10 seconden die te zien zijn tussen de stories van je vrienden en ze staan onder het kopje 'uitgelicht'. Dit staat onder de verhalen van je vrienden. Dit type advertentie biedt de swipe-up mogelijkheid. Swipe-up biedt je de mogelijkheid om een langere video (max. 10 min.) toe te voegen of de consument de kans te geven om interactie te hebben met jouw merk. Men kan bijvoorbeeld een app downloaden of wordt doorgestuurd naar de website. Adverteren met een Snap-ad begint vanaf €50,- per dag.

Snapchat adverteren

Sponsored Lenses 

Een regenboog uit je mond of leuke konijnenoren maken jouw snaps nog leuker. Jouw bedrijf kan ook een eigen lens aanmaken. Dit is echter alleen voor grote bedrijven. De kosten beginnen namelijk vanaf €100.000. Zie hieronder een voorbeeld van unox.

Snapchat advertising sponsored lenses

GeoFilters

Dit zijn filters die je over je snap kunt plaatsen. Het filter is vaak gekoppeld aan een geografische locatie. Ook jouw bedrijf kan zo’n filter aanmaken. Ideaal voor de branding! Adverteren via een Geo-filter start vanaf €7,- per dag.

Geo Filter snapchat advertising

Story Takeover

Laat een bekend persoon jouw Snapchat stories een dag overnemen. Ook dit type advertising is voor kleine bedrijven over het algemeen niet interessant.

In de Snap-Ads heb je de keus uit een aantal type advertenties. Zo kan je een video, afbeelding, Gif & Cinemagraph.

Wat zijn de voordelen van adverteren op Snapchat?

  • Verticale video’s als advertentie; Het totale beeld wordt in beslag genomen. Dit verhoogt de impact van je advertentie.
  • Er kan een filter worden aangemaakt; dit is ideaal voor bijvoorbeeld grote evenementen. Bezoekers kunnen dan jouw eigen filter over hun Snapchat zetten. 
  • 55% van jongeren tussen de 15 en 19 jaar zitten dagelijks op Snapchat. (dit is meer dan op Facebook)
Snapchat Advertising specialist

Marketingfacts, 2018

  • Een advertentie krijgt 2x meer aandacht in vergelijking met Facebook; zo blijkt uit onderzoek van Mediascience (2018)

Snappixel

Snapchat heeft een eigen pixel waardoor het verkeer ook cross-device kan worden gemeten. Dit betekent dat de acties binnen het aankoopproces via verschillende apparaten wordt gemeten. Zo wordt de online customer-journey beter in kaart gebracht. 

Doordat de pixel weet wie er op jou site zijn geweest, kun je de mensen die op jouw site zijn geweest opnieuw benaderen met advertenties. 

Snapchat vs Instagram Stories

Snapchat advertising en adverteren via Insta Stories lijken ontzettend veel op elkaar. Toch is er geen duidelijke winnaar aan te wijzen tussen deze twee kanalen.

De instapkosten voor Instagram Stories zijn lager in vergelijking met Snapchat Advertising. Deze advertising start namelijk al vanaf €1,- per dag. Daarnaast is het makkelijk om via Instagram te gaan adverteren, wanneer je ook al via Facebook adverteert. Instagram ads zet je namelijk in de businessmanager van Facebook op. 

We kunnen dus concluderen dat adverteren via Snapchat een stuk duurder is. Waar je bij Snapchat start vanaf € 50,- per dag, adverteer je op Instagram al vanaf € 1,- per dag. 

Snapchat Advertising & Insta Stories

Bereik jouw doelgroep op Snapchat!

Met ruim 2.4 miljoen gebruikers, waarvan 1.5 miljoen dagelijkse gebruikers, is Snapchat het nieuwe platform voor bedrijven om te adverteren!

Met name voor businesses die zich richten op de jonge doelgroep is het interessant om te gaan adverteren via Snapchat. In de toekomst wordt het ook interessant voor andere bedrijven. De groep mensen die Snapchat gebruikt blijft namelijk nog steeds toenemen! Zo is ook de doelgroep t/m 39 jaar goed te bereiken via Snapchat.


Ben jij benieuwd of adverteren via Snapchat voor jou de beste oplossing is? Neem gerust contact met ons op! We denken graag met je mee. 

Cookie-instellingen
Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten?

Oké